XXL Nutrition

pouwerpaxck's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klassiek gezien wordt bij een stiff legged deadlift een grotere rom aangehouden en is er zelfs sprake van een bolle rug, hij wordt vanwege deze zaken ook vaak uitgevoerd staande op een verhoog. Bij een RDL worden de billen steeds een goed stuk naar achteren gestoken met de benen licht gebogen. Het is niet de bedoeling dat de schijven de grond raken, net voor de grond moet de beweging naar boven weer worden ingezet.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Dit is een goed voorbeeld van de klassieke vorm SDL
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBStiffLegDeadlift.html
 
Ok duidelijk Gijs, thanks. Dan doe ik dus eigenlijk altijd de RDL toch?

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

squat RAW (no belt)tegen green bands (55kg)
8x60 ...............115
8x100..........................155
5x140............................................195
1x180............................................................235 k.t riem vergeten,stom.
belt 1x200....................................................................255
assist;
front squat - legg press - leg extentions - calf raises

overhead press - one arm shoulder dumbbell press ik ben gisteren niet gaan trainen vandaar dat ik deze twee er effe tussendoor heb gedaan.

comments;
Ik wilde eigenlijk niet gaan trainen vanwege carnaval maar ik kon het niet laten. Goed gevoel bij de training vooral de 180 zonder riem verraste me volkomen. Ok nu carnaval vieren ALAAF.
 
Laatst bewerkt:
Hé Frans, ben je al een beetje opgedroogd man?:D
 
:kots:PPPFFFF nauwelijks:kots: Moet vanavond en morgenavond ook nog naar een feessie. PROOST:klink:
 
Hahaha, succes maat.
 
Maandag, borst triceps
flat bench;
hmmmm ging goed tot 165 vervolgens sloeg de vermoeidheid toe. Hard gewerkt de afgelopen dagen en dat merk ik behoorlijk tijdens trainen.

machine cable flys;. alles goed tot 75 kg p/a opeens een raar gevoel in mijn linker bicep. shit shit:mad:.

Vandaag is mijn linker biceps en onderarm behoorlijk geïrriteerd dus cool pack en tijgerbalsem.

Geen training. Misschien morgen.

Erg frustrerend allemaal

:)
 
Sterkte er mee man.
Sommigen onder ons zijn blij met een 165 bank... :o
 
Tja, ik nu ook John. Langzaam aan leg ik me er bij neer dat ik te oud wordt voor dit spelletje.
 
Maandag, borst triceps
flat bench;
hmmmm ging goed tot 165 vervolgens sloeg de vermoeidheid toe. Hard gewerkt de afgelopen dagen en dat merk ik behoorlijk tijdens trainen.

machine cable flys;. alles goed tot 75 kg p/a opeens een raar gevoel in mijn linker bicep. shit shit:mad:.

Vandaag is mijn linker biceps en onderarm behoorlijk geïrriteerd dus cool pack en tijgerbalsem.

Geen training. Misschien morgen.

Erg frustrerend allemaal

:)

Fransje, fransje, fransje toch...jouw manier van training doet me denken aan een jonge vent die in een verlaagd golfje door de bebouwde kom scheurd en voor iedere drempel dan diep in de rem gaat om vervolgens weer vol gas door te scheuren naar de volgende drempel ;)

De drempel (carnavalsweek) hebben we gehad...nu ben je weer vol gas bezig...vind je het gek dat je dan ergens last van krijgt?
Neem je toch wat meer tijd...we weten allemaal dat je sterk zat bent en als je dan ook nog eens een fysiek zware werkweek achter de rug hebt en je lichaam aangeeft dat je moe bent luister dan ook naar je lichaam.

Ik weet één ding zeker...als ik fysiek zo zwaar moest werken en dan nog daarbij zo zwaar deed trainen zou ik allang in de lappenmand liggen...dus je hoeft niemand wat te bewijzen!;)
 
Fransje, fransje, fransje toch...jouw manier van training doet me denken aan een jonge vent die in een verlaagd golfje door de bebouwde kom scheurd en voor iedere drempel dan diep in de rem gaat om vervolgens weer vol gas door te scheuren naar de volgende drempel ;)

De drempel (carnavalsweek) hebben we gehad...nu ben je weer vol gas bezig...vind je het gek dat je dan ergens last van krijgt?
Neem je toch wat meer tijd...we weten allemaal dat je sterk zat bent en als je dan ook nog eens een fysiek zware werkweek achter de rug hebt en je lichaam aangeeft dat je moe bent luister dan ook naar je lichaam.

Ik weet één ding zeker...als ik fysiek zo zwaar moest werken en dan nog daarbij zo zwaar deed trainen zou ik allang in de lappenmand liggen...dus je hoeft niemand wat te bewijzen!;)

Klopt idd, ik hoef niemand wat te bewijzen. Ik train alleen en alleen voor mezelf. Je hebt alweer gelijk René caranaval is nog maar net achter de rug en ik wil alweer PR's neerzetten. Tja, aard van het beestje zullen we maar zeggen. Ik leer het waarschijnlijk nooit;)
 
Klopt idd, ik hoef niemand wat te bewijzen. Ik train alleen en alleen voor mezelf. Je hebt alweer gelijk René caranaval is nog maar net achter de rug en ik wil alweer PR's neerzetten. Tja, aard van het beestje zullen we maar zeggen. Ik leer het waarschijnlijk nooit;)

Ach ja...ik begrijp het wel...neem me ook vaker voor om na een vakantie rustig aan te doen...om dan vervolgens voor een pr te gaan (bij wijze van spreken) ;)
Ik hoop in elk geval dat je heel zult blijven en je doelstellingen zult verwezenlijken! :)
 
squat RAW
8x60
8x100
8x140
3x180
Belt only
1x220 easy
0x260 aaarrrgghhhhh, shit:p onderin uit balans en naar voren gekanteld maar deze zit er zeker in.

verder;
legg press - calf reases - lat pull down - cable machine Seated Low Row - bicep curl machine en dumbbell.

Comment;
Aangenaam verrast op de squat elke set een poinck gevoel erg easy allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Frans, waarom nu weer toppen op squat?

Probeer na een rustperiode eerst weer eens langzaam op te bouwen en spanning op de spieren te zetten. Dus 5jes of 3tjes en meerdere sets. En dan na 8 weken ofzo toppen.

;)
 
Frans, waarom nu weer toppen op squat?

Probeer na een rustperiode eerst weer eens langzaam op te bouwen en spanning op de spieren te zetten. Dus 5jes of 3tjes en meerdere sets. En dan na 8 weken ofzo toppen.

;)


ooohhh, is eigenlijk niet de bedoeling om over te komen alsof ik de intentie had om te toppen Ruben maar het ging zo lekker. Voor mij is toppen als je er na toe traint/leeft (bv 8 mei) en niet zo spontaan als ik dat nu heb gedaan. Ik zie namelijk het nut er niet meer van in om als maar weer eindeloze lange setjes te maken met barbell squatten. Ik maak mijn setjes wel op de assist oefeningen en probeer te squatten gelang het gevoel van de dag dat kan dan zijn tegen bands of barbell squat. Maar meestal zijn het dan singels en zo zwaar als mogelijk.
 
260 is natuurlijk weer al een flink gewicht éh..? ;)
 
update;

Gisteren naar orthopeed in het ziekenhuis in Belgié geweest. Schouders en eleboog cortisone tussen gewrichten geïnjecteerd. Tjonge tjonge, dan voel je pas dat je leeft.

Effe afwachten of ze aanslaan. De orthopeed verklaarde me voor gek (zoals alle artsen onze sport achterlijk vinden) maar zonder enig twijfelen ging hij aan het werk. Hier en daar nog enkele opmerkingen gekregen over AAS gebruik in de sportwereld (totaal overbodige opmerkingen van zijn kant vond ik, maarja) en hoe dit je peesaanhechtingen doet verzwakken.

Goed dat ter zijde en effe over trainen lullen, nogmaals ik ondervind hevige hinder van pijnen aan schouder en eleboog wat mijn trainingsprogramma in aanloop naae de "sterste limburger" behoorlijk verziekt. Ik wil nu nog niet direct de handdoek in de ring werpen, maar dit werkt wel enorm op mijn trainingslust.

We zullen zien wat de komende weken zullen brengen. Ik hou jullie op de hoogte.

bonjour
 
minder zwaar gaan pressen en hoger inde reps?
 
Back
Naar boven