MuscleMeat

Power Cage €249 (Gorilla Sports) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AmBull

Novice
Lid geworden
14 mei 2015
Berichten
2
Waardering
0
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gorilla Sports - Power Cage
power-cage.jpg


Nu zal dit het eerste rack worden die ik in huis haal.

Is bovenstaande een overweging waard t.o.v. iets als:HD-1

Verschil:
16 gaten 8cm afstand - 21 gaten 6cm afstand
Normale bar - monkey bar
250 - 300kg belastbaar
2x bar catchers - 4x bar catchers en dip
€250 - €400 (incl. verz)

Nu snap ik dat het een persoonlijk & budget gerelateerde vraag is; maar, voor een beginner zal de goedkope oplossing volstaan, of ga ik snel spijt krijgen niet die €€€ extra te hebben uitgeven.

Any advice?
 
Ik zou persoonlijk dan voor die HD-1 gaan, aan die witte kan je weinig toevoegen.
Als je die 150 extra hebt liggen, zal je op lange termijn geen spijt van krijgen.
 
go expensive or go twice
kun je ook beter doorverkopen
 
Is bovenstaande een overweging waard t.o.v. iets als:HD-1
Ik zal proberen om een objectieve vergelijking te maken ;)

Buiten de verschillen die je zelf al noemt valt het mij op dat het frame slechts 50 x 50 mm is tegenover 60 x 60 mm van het Heavy Duty HD-1 Power Rack. Onder andere daardoor weegt dit rack maar 48 kg tegenover 80 kg en het gewicht is belangrijk voor de stabiliteit. Er zijn ook geen hoekplaten die de stabiliteit verbeteren.

Verder is dit rack slechts 103 cm breed, tussen de palen hou je dus zelfs maar ongeveer 93 cm ruimte over. Dat is toch zo'n 15 cm tot 20 cm minder dan bij normale power racks. Met name op de derde foto kun je goed zien hoe smal het rack is. Tot slot heeft dit rack geen dipstangen en is er geen lat pulley uitbreiding verkrijgbaar.

Wat betreft de specificaties zou een vergelijking met het goedkopere Powerline Power Rack wat logischer zijn. Het Powerline Power Rack heeft echter wel nog een lat pulley uitbreiding, is 117 cm breed, weegt 60 kg en heeft extra hoekplaten voor de stabiliteit.

Over de prijs valt in ieder geval niets op te merken, dat is een absolute bodemprijs. Of dat ook iets zegt over de kwaliteit durf ik niet te zeggen, misschien is er hier iemand die dit rack zelf heeft gezien of gebruikt. Als de lage prijs echter je enige richtlijn is dan blijven er niet veel andere opties over. Maar wanneer je wel een groter budget hebt en wat meer eisen hebt, zou ik toch voor een duurder/uitgebreider rack kiezen.

Nu zal dit het eerste rack worden die ik in huis haal.
Als je goed investeert kan het ook meteen het laatste rack zijn dat je hoeft te kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de zinvolle reacties!

Ik ben bekend met 'goedkoop is duurkoop' echter hoopte ik op een reactie dat ik er wel mee weg zou kunnen komen.
De opmerking over de bouwkwaliteit en breedte, ofwel het gebrek eraan, heeft mij het meest aan het denken gezet.

Als beginner denk ik dat ik er zeker voorlopig wel wat aan zou hebben maar binnen aanzienlijke tijd al weer verder moet kijken. Dus 'go expensive or buy twice' vind ik hier inderdaad gepast.

In hoeverre is een lat pull uitbreiding te adviseren in een cage? Is dit iets dat je als beginner veelvuldig gebruikt om daarna in de weg te zitten? Zoals ik het nu zie lijkt me het beste zonder lat, om daarna een keer 2e hands er een homegym (lat/press) naast te zetten voor eenzelfde meer prijs (ruimte geen probleem)
 

Daar heb ik mijn spullen allemaal laten maken. Deze moeten allemaal nog binnenkomen, zal hiervan ook een verslagje schrijven in het forum van mijn bevindingen.
Het voordeel is dat je bij Henk (eigenaar powercage) alles naar eigen wens kunt samenstellen.
Het materiaal is dan ook 50x50 maar is wel 3 mm dik en dit is naar mijn mening meer dan voldoende voor een degelijk rack.
In mijn geval laat ik mijn bestaande latpulley integreren in een power rack op maat.
 
Daar heb ik mijn spullen allemaal laten maken. Deze moeten allemaal nog binnenkomen, zal hiervan ook een verslagje schrijven in het forum van mijn bevindingen.
Het voordeel is dat je bij Henk (eigenaar powercage) alles naar eigen wens kunt samenstellen.
Het materiaal is dan ook 50x50 maar is wel 3 mm dik en dit is naar mijn mening meer dan voldoende voor een degelijk rack.
In mijn geval laat ik mijn bestaande latpulley integreren in een power rack op maat.
Ik ben dan benieuwd naar je review!
 
IS er nou iemand geweest die ook fysiek dat apparaat had(van de eerste post),
ziet er niet verkeerd uit, wie weet is het wel hartstikke degelijk?>

---------- Toegevoegd om 10:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:37 ----------

Latpuley van hun was(is) super voor het geld,
het is erg stevig en kan meer belasting hebben dan aangegeven...
 
Back
Naar boven