AndroidHealthClinic

Power Cage - gorilla sports. iemand ervaring?

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
Iemand ervaring met deze power cage van gorilla sports?
[Link niet meer beschikbaar]

Zo de fotos gezien vind ik het niet erg sterk ogen.
Vraag me ook af wat ze onder "Hoogwaardig staal" verstaan.
 
Kan het zo even niet vinden, maar heb hier wel eens gelezen dat het vervelend is die balk onderop er zit waardoor je niet fatsoenlijk kan benchen omdat er geen bankje in kan.
Verder geen ervaring mee
 
Kan het zo even niet vinden, maar heb hier wel eens gelezen dat het vervelend is die balk onderop er zit waardoor je niet fatsoenlijk kan benchen omdat er geen bankje in kan.
Verder geen ervaring mee
bedankt voor je reactie.
Nou je het zegt, het zit op een wat abnormalere hoogte dan de meeste kooien idd.
thanks.
 
Eerst even on topic, bij mij in de sportschool hebben ze exact dit model neergezet recent. Ik heb die vandaag heel even geinspecteerd, was al veel lak af voor er net te staan. De constructie lijkt me niet meteen de stevigste maar ik heb eigenlijk niet zoveel ervaring met power racks.

Vandaar ook even deze topic highjacken, wat denken jullie over deze power cage? Staat momenteel een vrij grote promotie op... Een een power rack die normaal 949 euro kost zou toch wel professionele kwaliteit moeten zijn: Power Lifting Cage - Gorilla Sports

Deze cage van barbarian is wel professionele kwaliteit (heb ik me laten vertellen) en kost 1100: Barbarian Power Cage + Lat Pulley

Waar zit hem de verschillen? Als die andere een zeer goede rack is wil ik dat wel overwegen met zo een korting op.
 
Dat rack van Gorillasports is niet echt te vergelijken met onze Barbarian Power Cage, dat is een hele andere prijs en kwaliteitsklasse (laat je inderdaad niet verwarren door die zogenaamde normale prijs van € 949 want die lijkt mij nergens op gebaseerd). De Barbarian Power Cage heeft bijvoorbeeld veel hogere technische specificaties en is kwalitatief een stuk hoogwaardiger en luxer afgewerkt:

- Dikker staal en een hogere belastbaarheid
- 70 kg zwaarder uitgevoerd en dus stabieler
- Lasergegraveerde nummering
- Rubbervoeten voor extra stabiliteit en vloerbescherming
- Volledige rubberen bescherming voor de halterstang op de haken en noodsteunen
- Dikkere dip bars (veel comfortabelere grip)
- Uitgebreide optrekstang met fat bar en kogelgrepen
- Mogelijkheid voor weerstandsbandpinnen
- Stabielere en betere lat pulley
- etc..

Een groot deel van de Barbarian Line toestellen is ook daadwerkelijk gecertificeerd voor gebruik in sportscholen (EN 20957 I.II.IV Class S), dus dat is niet alleen iets dat wij roepen maar dat wij ook kunnen onderbouwen.

Het rack van Gorillasports is eerder te vergelijken met ons Heavy Duty HD-2 Power Rack, die wij inderdaad aanbieden voor thuisgebruik en die bij ons standaard € 649 kost zonder zogenaamde korting ;) Bij ons betaal je wel nog € 54,90 verzendkosten dus als je het rack thuisbezorgd wil krijgen ben je wel zo'n drie tientjes duurder uit dan het rack van Gorillasports - maar daarvoor heeft ons rack wel een aantal voordelen:

- Dikker frame en 20 kg zwaarder uitgevoerd;
- De accessoires zijn in- en uit te haken in plaats van een schuifsysteem met pop-pin (persoonlijk vind ik dat fijner);
- Meer hoogte posities voor het verstellen van de accessoires;
- Inclusief 8 pinnen voor het trainen met weerstandsbanden;
- De lat pulley heeft rollen om je benen onder te klemmen (erg prettig bij zwaardere gewichten);
- De lat pulley is geschikt voor 30 mm én 50 mm halterschijven.

Een andere optie en een mooie middenweg is trouwens het MegaTec Power Rack, welke eigenlijk als kleiner en goedkoper broertje van de Barbarian is ontwikkeld. Die heeft dus wat lagere technische specificaties (dunner frame en lichter gewicht) maar nog steeds ruim voldoende voor thuisgebruik en semi-professionele toepassingen. Het MegaTec Power Rack heeft daarentegen wel dezelfde luxe afwerking als de Barbarian, dus qua afwerking is deze een stuk mooier dan de Heavy Duty Power Racks (Heavy Duty is echt een budgetmerk dus de afwerking is minder maar de prijs is wel zeer scherp).

Succes met je keuze! :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven