Ja.. ze beloven het effect van krachttraining maar dan in zeer korte tijd middels vibratietraining.
Het principe is dat training van je spier gebaseerd is op contractie.. nu als je dan je spieren heel snel laat contracteren/contraheren (?) met zo'n trilplaat, dan ben je ook in een ommezien door een oefening heen, die je anders 5-10 min zou kosten.. nu dus maar max 3x60 s (je werkt omhoog per 10 s, dus een beginner doet 1x30 s, dan 1x40s, 50,60 en vervolgens meer sets). Het is best wel heel inspannend voor de spiergroep die erbij betrokken is..
Ik was erg geneigd er in te geloven, vandaar mijn abbo er op.
Echter, die contractie is niet erg natuurlijk.. voor 'normaal' spiergebruik dan.
Als ik dan vroeg aan vrouwen of ze er wat aan hebben, wat ik nu vergeet was het meestal dat ze nog maar erg kort bezig waren.. nu het ding er langer is, zal ik het nog eens doen..
Ik denk dat mensen, die nog nooit aan KT hebben gedaan, hier wel wat aan kunnen hebben, het is tenminste ook een vorm van spiertraining.. maar gevorderden
En boeken ze na die vooruitgang nog progressie.. eigenlijk zou hier iemand wat moeten zeggen die Supertraining (een Yahoolijst) fanatieker leest dan ik.. ben 5 maanden achter met lezen..
Dus een langer antwoord is.. we weten het niet. Ik vind het niet voldoende om te zeggen dat het onzin is.. maar ben vooralsnog geneigd te zeggen dat je veel en veel beter gewone KT kunt doen.
Oorspronkelijk had ik echter een sessie met de Power Plate ingepland voor 1x per week.. maar ik heb er domweg geen tijd meer voor
. Te veel gewone KT en dan 2x spinning ook nog.. en zonnebankje pakken.. dus het komt op de aller- allerlaatste plek nu ongeveer.