MuscleMeat

power plate (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Zijn er eigenlijk mensen hier die de Power plate gebruiken?

Ik heb hem zelf gebruikt, omdat ik last had van Shin splints, maar kan niet echt zeggen of het geholpen heeft.

Het verhaal erachter vond ik wel geloofwaardig, maar ja je hoort wel eens vaker iets dat mooi klinkt maar uiteindelijk geldklopperij is.
 
Originally posted by maniac
Zijn er eigenlijk mensen hier die de Power plate gebruiken?

Ik heb hem zelf gebruikt, omdat ik last had van Shin splints, maar kan niet echt zeggen of het geholpen heeft.

Het verhaal erachter vond ik wel geloofwaardig, maar ja je hoort wel eens vaker iets dat mooi klinkt maar uiteindelijk geldklopperij is.

Vrije Universiteit Amsterdam heeft er onderzoek naar gedaan. Conclusie: Door de knieen op de powerplate staan heeft evenveel effect als door de knieen op de grond staan!!!!
 
Tja, ik heb een luxere abbo met gratis gebruik Power Plate omdat ik erg veel over vibratietraining las een tijd geleden.. maar mijn IRL-KT-goeroe, mijn ex-fysiotherapeute, lacht er om..
Sindsdien heb ik het ding heel weinig gebruikt.. maar inderdaad zoals ergens staat, de buikspiertraining is heftig.. verrek laat ik het daar eens voor gebruiken.. ik vergeet nu steeds dat het er staat.
Het zijn bijna alleen vrouwen van middelbare en iets jongere leeftijd die er gebruik van maken...

Gelukkig is het andere voordeel van mijn abbo (45 €) dat ik korting op de zonnebank krijg.. waar ik nu wel gebruik van maak.
 
Sorry hoor, maar wat is een powerplate?
Zo'n trilplaat?
 
Ja.. ze beloven het effect van krachttraining maar dan in zeer korte tijd middels vibratietraining.
Het principe is dat training van je spier gebaseerd is op contractie.. nu als je dan je spieren heel snel laat contracteren/contraheren (?) met zo'n trilplaat, dan ben je ook in een ommezien door een oefening heen, die je anders 5-10 min zou kosten.. nu dus maar max 3x60 s (je werkt omhoog per 10 s, dus een beginner doet 1x30 s, dan 1x40s, 50,60 en vervolgens meer sets). Het is best wel heel inspannend voor de spiergroep die erbij betrokken is..
Ik was erg geneigd er in te geloven, vandaar mijn abbo er op.
Echter, die contractie is niet erg natuurlijk.. voor 'normaal' spiergebruik dan.
Als ik dan vroeg aan vrouwen of ze er wat aan hebben, wat ik nu vergeet was het meestal dat ze nog maar erg kort bezig waren.. nu het ding er langer is, zal ik het nog eens doen..
Ik denk dat mensen, die nog nooit aan KT hebben gedaan, hier wel wat aan kunnen hebben, het is tenminste ook een vorm van spiertraining.. maar gevorderden???
En boeken ze na die vooruitgang nog progressie.. eigenlijk zou hier iemand wat moeten zeggen die Supertraining (een Yahoolijst) fanatieker leest dan ik.. ben 5 maanden achter met lezen..

Dus een langer antwoord is.. we weten het niet. Ik vind het niet voldoende om te zeggen dat het onzin is.. maar ben vooralsnog geneigd te zeggen dat je veel en veel beter gewone KT kunt doen.
Oorspronkelijk had ik echter een sessie met de Power Plate ingepland voor 1x per week.. maar ik heb er domweg geen tijd meer voor :D. Te veel gewone KT en dan 2x spinning ook nog.. en zonnebankje pakken.. dus het komt op de aller- allerlaatste plek nu ongeveer.
 
Er zijn 2 wetenschappelijke onderzoeken naar geweest die beide concluderen dat het onzin is! het lijkt inderdaad als je erop staat dat het heftig is maar als je er dan vanaf gaat is het gevoel helemaal weg. Ik denk trouwens ook dat mensen zonder verleden met sport hier helemaal niets aan hebben. Ik snap ook niet dat je een duurder abbo moet nemen voor dat ding. In bijna alle sportscholen staat ie er voor gratis gebruik
 
Nou, ik had toch wel een beetje spierpijn van die oefeningen hoor...

Bij jou gratis.. maar wat is jouw maandabonnement dan?
Als dat evenveel is als bij mij (31 euro standaard), dan zijn geldwolven die sportschool van ons.. eh, is 45 euro/maand duur? Standaard is 31 euro.. dus die extraatjes kosten me 14 euro/maand.. shit man!
Enige verschil is.. gratis Powerplate gebruik en ipv 20% korting op zonnebank 50% korting op zonnebank kaart.. moet even navragen wat die zonnebank ook alweer kost.. het wordt allemaal van de rekening afgeschreven, dus ik weet het ff niet. Als het verschil (50% tov 20% korting) te klein is voor mijn gebruik/maand, ga ik weer terug op normaal abbo hoor... !

Wat ook lachen is.. noemen ze 'gratis saunagebruik'.. ze durven dat piepkleine pashokje met een grill erboven een sauna te noemen. Mijn goedkopere oude sportschool (zonder spinning) had een veel grotere sauna.. maar aan de andere kant is zo'n klein hokje sneller warm, dat wel...
 
Laatst bewerkt:
45 is wel redelijk, bij ons is het 54 euro. Maar onze doelgroep zijn dan ook niet de jongeren.
 
wat bedoelt u? De yuppen soms? Er komt in onze sportschool echt alles, van piep tot zeer grijs.. de laatsten vooral om te revalideren (de behandeling wordt betaald door ziekenfonds, sportschoolgebruik is daarbij inbegrepen) en piep komt meestal met de ouders mee voor de kinderoppas ;).
Ik zie heel af en toe kids van 15 al aan KT bezig.. maar op de tijden dat ik kom (tussen 9 en 12) zijn het meestal huisvrouwen, scholieren en gepensioneerden plus een enkele ATVer.
 
Ik betaal slechts 31 euro, met gebruik van (die grotere) sauna, die ik nog nooit gebruikt heb ;-)
 
sauna is relekst :)

powerplate is bullshit, werkt niet, op tv gezien hoe een olijk steroiden monster stond te vertellen dat 5 minuten op dat ding gelijk stond aan 60 minuten non stop squatten.. toen wist ik voldoende :D
 
Als het goed is komen er binnenkort nieuwe (positieve) onderzoeksresultaten uit. En ik geloof dat er onderzoeken zijn gedaan met verschillende trilplaten (1-dimensionaal) terwijl de Powerplate 3-dimensionaal is. Dus het klopt niet allemaal wat er geschreven wordt, zegt de "uitvinder".
Trouwens ze gaan die Powerplate in Amerika door Shaquille O'Neal laten promoten!
 
Die power plate heeft wel de Innovation Award for Fitness Equipment gewonnen dus het zal allicht wel iets goed doen lijkt me... Las in een stuk in een fitnessblad (vraag me niet welke) dat het wellicht voor revalidatiedoeleinden wel iets zou kunnen betekenen. Maar dat je er megagroot/strak van wordt is natuurlijk onzin. Net zoals die stomme producten van tell sell... heel grappig om naar te kijken maar zo stompzinnig ook.
 
Originally posted by soulreaver
powerplate is bullshit, werkt niet, op tv gezien hoe een olijk steroiden monster stond te vertellen dat 5 minuten op dat ding gelijk stond aan 60 minuten non stop squatten.. toen wist ik voldoende :D
Haha, inderdaad SR! Is met al die rotzooi het geval. Ook die abtronics-achtige apparaten. Supergespierde steroide monsters die zeggen dat je van een abtronic ,of wel apparaat dan ook, ook zo'n six-pack kan krijgen. Jaja. Eigen schandalig, het is gewoon misleidend/oplichting.

Die power plate heeft wel de Innovation Award for Fitness Equipment gewonnen dus....
Is dat iets wat door een onafhankelijke organisatie wordt uitgereikt op basis van wetenschappelijk bewezen resultaten??
 
Originally posted by oldy
Is dat iets wat door een onafhankelijke organisatie wordt uitgereikt op basis van wetenschappelijk bewezen resultaten??

Is op de Fibo in Essen uitgereikt. Met volgens het stuk een jury die verstand van zaken had...
 
ok, was maar een vraag. Ben nogal cynisch tav dit soort produkten. Op een luie manier afvallen of spieren opbouwen geloof ik gewoon niet in. Blood, sweat and tears is what it takes!!
 
ik geloof ook niet dat je er groot van wordt, je zal toch echt moeten trainen.
Maar ik heb ook gehoord dat het iets op hormonaal niveau zou doen met je groeihormoon en cortisol dacht ik.
 
Weer eens navraag gedaan. Ik hoor dat de kernploeg van de schaatsers er mee traint. Wel is het iets dat alleen werkt in combinatie met sporten erbij.
Heb bedacht dat ik misschien mijn depletie-oefeningen er mee wil doen in combinatie met spinning en fietsen.. ik vond het in de korte tijd dat ik er mee gewerkt heb toch wel vrij heftige oefeningen hoor.
 
Ik geloof er gewoon niet in.. Men wil al weet ik hoe lang iets ontwerpen waar je zonder moe van te worden het perfecte lichaam van krijgt. een pilletje hier waardoor je slank word, een machine daar, uiteraard miniscuul klein zodat die onder je bed kan.

Mijn inziens zijn al die apparaatjes en dingen pure geldklopperij.. een trilplaat die ervoor zorgt dat men spiermassa aanzet?? het wordt steeds gekker..
 
Back
Naar boven