MuscleMeat

Power Racks - Powerline (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robocop89

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
1.347
Waardering
80
Lengte
1m86
Massa
104kg
Hey

Vermits de meeste mij waarschijnlijk niet kennen even wat voorgeschiedenis.
Ik ben een 2.5 jaar geleden begonnen met gewichten te sleuren.
Dit beviel me heel goed. Na anderhalf jaar heb ik echter een blessure aan mijn
pols opgelopen waardoor ik bijna een jaar buiten strijd ben geweest.
(Het minste wat ik deed kreeg ik terug last van mijn pols dus volledige rust
was verplicht).

Ik ben zeker geen pro maar ik wil ook niet enkel borst/biceps gaan trainen.

Nu vermits ik tijdens de periode dat ik nog trainde hier in de buurt naar 2
sportscholen ben geweest weet ik hoe het daar aan toegaat. Meestal kan ik pas
tegen de avond gaan en sta je bijgevolg meer stil dan dat je aan het trainen bent (overbevolkt). Ik ben ook niet van plan 20-30 minuten te rijden naar een andere gym.

Nu wil ik dus hier in de kelder (best wel wat ruimte ik schat een 6,5 op 3 meter) een aantal toestellen zetten.
In mijn zoektocht ben ik op deze power rack gebotst.

http://bodysolid.nl/powerracks/powerline/powerlineppr200xpowerrack

Heel die uitleg (zever) diende enkel met de vraag of er iemand ervaring heeft
met de site/toestellen. Meningen/opmerkingen zijn ook altijd welkom.

Hun prijs gaat van 419.00 naar 269.00 euro. Vandaar dat ik toch wat argwaan heb.

Grtz



 
hmm, ik zou me persoonlijk niet veilig voelen in een powercage die maar 280kg aankan, en erg stabiel ziet hij er ook niet echt uit, Als geld geen kwestie is raad ik de Barbarian cage aan van FS, oerdegelijk en geeft geen kick (heb ze zelf), 2de in rij is de powertec cage en als laatste zijn de cages van helisports ook een goed en iets goedkoper alternatief, die dragen ook 200kg+ zonder problemen
 
De Barbarian Power Cage System incl. Multi Bench + 145kg Halterset lijkt me wel super. De prijs is natuurlijk in verhouding. Puntje om toch nog is even over na te denken. Het is onmiddellijk een groot bedrag.

Groter probleem gaat de hoogte zijn van het toestel. Ik vrees dat 2.18 meter niet in de kelder gaat raken. Dit ga ik morgen nog is even opmeten.

In ieder geval al bedankt voor reactie!
 
modified-power-rack.gif


mss is dit dan een optie? :)
 
Van powertec vind ik enkel een site uit de UK (tenzij ik serieus scheel aan het zien ben op google). Persoonlijk heb ik schrik dat je een heel gedoe gaat krijgen bij een foute levering. Het gaat toch om wat geld. En tevens moet ik dat de stand van de pond tov de euro gaan opzoeken. Dus ga ik morgen eens bekijken.

Heb je ervaring met powertec?
 
Van powertec vind ik enkel een site uit de UK (tenzij ik serieus scheel aan het zien ben op google). Persoonlijk heb ik schrik dat je een heel gedoe gaat krijgen bij een foute levering. Het gaat toch om wat geld. En tevens moet ik dat de stand van de pond tov de euro gaan opzoeken. Dus ga ik morgen eens bekijken.

Heb je ervaring met powertec?

Beter zoeken ;) http://www.fitness-seller.nl/index.php?cat=c36_Powertec.html&XTCsid=7dbb32e4f88ac65634ade454ceaf72f2
 
Damn zie het nu.

is gewoon dezelfde site :rolleyes: (zo laat is het toch nog niet)

Vergeef me:p
 
Een rack van barbarian of van powertec zal waarschijnlijk beter zijn dan deze van powerline. Heb zelf ook al naar dat van powerline zitten kijken. Je moet voor jezelf de vraag stellen wat je allemaal gaat doen. Ga je echt zwaar gaan, en wil je alles uit je lichaam halen, dan ben je misschien wel beter met een duurder rack. Is het puur recreatief zal een goedkoper niet veel uitmaken. Verder misschien eens bedenken of je wel zo zwaar gaat gaan. Als je maximaal 200kg gaat zwakken dan heb je ook geen rack nodig dat belastbaar is tot 500kg. Verder heb ik van bodysolid ook een bankje gekocht dat de kwaliteit van barbarian is maar goedkoper was. Ik heb er 180€ voor betaald, maar ik denk dat het normaal iets van 200€ kost. Belastbaar tot 450kg. Echt degelijk, kan de link wel geven als je wilt.
Als je meer wilt weten over dat rack van powerline moet je eens zoeken in google naar " ppr 200x review" heb dat ook gedaan. Ik vond de reviews op amazone wel goed. misschien moet je ze ook eens lezen.
 
Ik heb vandaag de kelder eens volledig opgemeten.
Lengte 6m optioneel 7 meter als ik kasten weg doe.
Breedte 3.5m
Hoogte 1.95m

De hoogte valt dus wel een beetje tegen. De meeste cages zijn + 2meter (ben er nog geen andere tegen gekomen).

Ik zal dus moeten opzoek gaan naar een "lager" alternatief.
 
Ja misschien wel.
Maar denk dat ik achteraf misschien spijt ga krijgen dat ik niet onmiddellijk een betere kwaliteit heb gekocht.

Nog is even wat verder kijken en dan volgt er wel een beslissing. Nooit overhaasten :rolleyes:

Ondertussen nog eens kijken of ik geen gat in het plafond mag hakken zodat er een cage in kan :p

Een power cage zal misschien wel beter zijn, alhoewel ik dat niet met 100% zekerheid kan zeggen aangezien ik nog nooit in een cage heb getraind.
In ieder geval is dat squat rack vrij stevig. Squat 130kg en het rack geeft geen krimp.
 
http://www.fitness-seller.nl/produc...arian-Multi-Squat-Rack-incl--Multi-Bench.html

Lijkt mij het interessantste dan. Zowel BP als SQ kan je erin uitvoeren (en nog tig van andere oefeningen natuurlijk). Zelfde als een cage maar met iets minder beveiliging lijkt me.

Alleen een BP lijkt me beetje zonde...

Het laagste exemplaar is echter 201 cm hoog. Maar heb nog houten planken op het plafond staan dus misschien dat ik wel wat centimeters winst kan maken in de kelder. Morgen eens bekijken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie!
 
en ik heb laatstgenoemde rack en bank!
en over beiden zeer tevreden!
 
Ziet er allemaal netjes uit eigenlijk.

Hoe zit het eigenlijk met de levertijd van simpleproducts?

Heb 2de hands ook nog wel iets interessant gevonden.
Eind deze week zal ik mijn keuze wel gemaakt hebben :D
 
Laatst bewerkt:
Weet ik niet meer, kan paar weekjes geweest zijn..
Maar als hoogte een issue is, zou je voor dat gunrack kunnen gaan, maar er zijn nog zat andere opties!
 
Edit: even wat verduidelijken. Dit betreft een 2de hands aanbieding enkel in zijn geheel te koop.

Marcy MWB-850 Halterbank
Een zeer solide verstelbare halterbank met de unieke
mogelijkheid om de halterbank (zelf) te verwijderen zodat er de mogelijkheid ontstaat om veel beenoefeningen als squaten en dergelijke uit te voeren. Kortom: ongekende mogelijkheden voor een zeer aantrekkelijke prijs, dat is de Marcy MWB 850.

OB-86 Olympische halterstang (220cm)
De Olympische halterstang (50mm) van kroon is de officiële halterstang die ook wordt gebruikt bij powerlifting en krachtsportwedstrijden. Met een eigentotaalgewicht van exact 20 kilogram en een lengte van 220cm is dit een absolute must door iedere fitness fanaat.

Rubberen Dumbbells (2 tot 20kg)
De rubberen dumbbell set van Kroon is een uitgebreide set dumbbells voor een zeer gunstige prijs. Met de rubberen dumbbell set traint u al
uw spiergroepen op een uiterst effectieve manier.

DR-14 Dumbbell Rack
Het Dumbbell rack DR-14 van Kroon is een ideale houder voor uw dumbbells, dankzij de rubberen laag waar de dumbbells op komen te rusten is er van slijtage geen sprake. Met zijn 3 lagen biedt de DR-14 genoeg ruimte om al uw dumbbells netjes op te bergen.

PR-02 Plate Tree
De Kroon PR02 Plate Tree is ontwikkeld om uw olympische schijven geordend op te kunnen bergen. Ook eventuele beschadiging van de gewichten wordt hiermee beperkt.

Iron Olympische Gewichtschijven 51mm
De schijven zijn vervaardigd van duurzaam metaal. Kroon 60kg gewichten set (4x 10kg, 2x 5kg, 4x 2.5kg)

BS-209 Squat Rack
Squat rack waarop de olympische halterstang kan gebruikt worden om te squaten en biceps te trainen. De squat rack kan ook gebruikt worden voor het trainen van de rug, triceps,.. . De gewichten dewelke op de halterstang gebruikt worden kunnen op de squat rack gebruikt worden. De nodige halters/bars zijn voorzien

Dit alles voor 1000,00 euro .

Wat denken jullie hiervan?
Ik heb wel een oplossing gevonden voor de hoogte als deze de 2.05 meter niet overschrijdt ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven