MuscleMeat

Power Racks - Powerline (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dumbbells kopen is echt een slecht idee, dat is nooit zijn prijs waard, tenzij je een echt koopje kan doen 2dehands, ZEKER voor dumbbells van 2 tot 20kg, want die kan je nog makkelijk uit 30mm schroot maken,

koop gewoon het powerrack, de kroon gewiwchtenset van 140kg en een bankje, en als je dan nog geld op overschot hebt koop dan 50mm dumbbell handles.

Is maar mijn mening maar vaste dumbbells en een bench zou ik beter (nog) niet kopen, best eerst de basics
 
Had de aanbieding gevonden op een 2dehands site (weet niet onmiddellijk welke het is)

Was eigenlijk aan het twijfelen tussen voorgaande aanbieding en de Barbarian Multi Squat Rack incl. Multi Bench en 145kg Halterset (een power rack is gewoon onmogelijk in mijn kelder te krijgen ivm hoogte 02.01 meter hoogte is echt wel max)
 
pak dat dan maar, zijn geld meer dan waard ;)
 
Had de aanbieding gevonden op een 2dehands site (weet niet onmiddellijk welke het is)

Was eigenlijk aan het twijfelen tussen voorgaande aanbieding en de Barbarian Multi Squat Rack incl. Multi Bench en 145kg Halterset (een power rack is gewoon onmogelijk in mijn kelder te krijgen ivm hoogte 02.01 meter hoogte is echt wel max)

Prima rack, volgens mij even hoog als mijn rack (van die link, bodysolid), ideaal voor lagere kelders en sterk zat :thumbs:
 
Oke ga ik zo dadelijk de Barbarian Multi Squat Rack incl. Multi Bench en 145kg Halterset bestellen!

Het is misschien wel handig om 2 korte halterstangen er onmiddellijk bij te bestellen.

Weet niet of ze bij grotere bestellingen nog een extra'tje kunnen doen (extra korting of iets dergelijk).

Iemand ervaring met de verschillende schijven:
Gietijzer-Barbarian 50 mm
Rubber-Gripper 50 mm
Rubber-Gripper-Barbarian 50 mm

Mij lijkt gietijzer goed genoeg, hoeft geen rubber te zijn :p
 
Laatst bewerkt:
De grippers zijn wel handig om eens wat side laterals, curls extensions enz mee te doen.
 
Ik heb toch nog even gewacht met bestellen (het squat rack is momenteel toch niet in voorraad dus maakt niet zoveel uit).

Ik heb de aanbieding van het power rack eens opgezocht en het betreft deze site http://nl.kapaza.be/vi/57050873.htm

Heb nog even wat info gevraagd aan de verkoper en het rack is belastbaar tot 360 kg.
Tevens is het uitgerust met een lat pull-option en heeft het slechts een hoogte van 1.93 meter. Ideaal dus voor in mijn kelder.

Ik heb het rack eens opgezocht op het internet maar blijkbaar bestaat het niet meer (uit productie gehaald).

Het voordeel van deze 2dehands bieding is dat het hier een POWER RACK betreft en dat ik bij barbarian slechts een SQUAT RACK kan zetten ivm de hoogte.

Ik vraag dus nog één keer jullie mening.

Zou ik de Barbarian Multi Squat Rack incl. Multi Bench en 145kg Halterset
kopen of de 2dehands bieding (in zijn geheel dan).

P.S. Het betreft een redelijk grote aankoop dus wil gewoon zeker zijn dat ik geen foute keuze maken. Mijn excuses als ik in de ogen van sommige aan het zagen ben :o
 
de pull down is misschien wel een pluspunt. En bij een power cage kan je je normaal ook optrekken. Maar het is een moeilijke keuze en ik zou het ook niet weten.
 
Ik zou voor de barbarian aparatuur gaan, kwaliteit gegarandeerd en allemaal zwaar belastbaar. Als we dan even naar die 2ehands aanbieding kijken, dumbbells 2 tot 20 kilo, de helft gebruik je niet omdat dat gewoon te licht is. Wat je beter kan doen, en wat ook betaalbaar is, is wat 5kg en 2.5 kilo schijfjes kopen en verstelbare schroefdumbbells kopen dan zit je niet met matriaal wat je toch niet gebruikt. Dat marcy bankje ziet er behoorlijk wankel uit en marcy heeft ook niet echt een goede reputatie in tegenstelling tot barbarian. Kan dit type niet terugvinden op helisports, maar er staat een vergelijkbaar model die slechts 140e kost en "slechts" 250 kilo kan dragen, lijkt me dat als het bij dit gewicht al gaat buigen het behoorlijk wankel zal zijn als je 120 kilo bankdrukt, maar aangezien ik hier geen persoonlijke ervaring mee heb kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Het kroon powerrack wiebelt dacht ik hier ergens gelezen te hebben, degene die dit gepost had had hem aan een tiener uit z'n buurt verkocht en er een rack van helisports voor teruggekocht, kan alleen z'n naam niet meer herrinneren. Dat squat rack van barbarian heeft ook spotters dus het enige voordeel van dat powerrack van kroon zou normaal gezien zijn dat je je zelf hierin kan optrekken (wat toch niet gaat in je lage kelder) en dat er een latoptie bij zit dat met 30mm schijven geladen moet worden, terwijl de halterset die erbij zit 50mm is (kan je evt. oplossen door er schijfadapters van 30 naar 50mm op te zetten, verkoopt FS). Dan heb je ook nog eens slechts 60 kilo aan halterschijven (incl. stang 80) wat voor veel oefeningen al te licht is, bij de aanbieding van barbarian heb je dan 120 kilo (incl stang 140) waar je voorlopig wel mee vooruit zal kunnen.. Dat dumbbellrek is ook overbodig want bij het barbarian squatrek zitten dumbbellshouders waar je wat schroefbare dumbbells op kan leggen. Het barbarian squatrek heeft schijfhouders waardoor de schijfhouder die de 2ehands aanbieder aanbied ook overbodig word. Ik zou echt gewoon het barbarianmateriaal gaan, scheelt nog eens 250 euro in aanschafkosten ook en je hebt er niet alleen veel meer baat bij tijdens de training, maar ook wanneer je het ooit eens wil verkopen. Barbarian verkoopt namelijk stukken beter dan een B-merk als kroon of marcy.

Cliffs:
-helft van de dumbbells zal stof gaan happen
-marcy is inferieur aan barbarian
-kwaliteit kroon powerrack is twijfelachtig
-om de latoptie te kunnen gebruiken moeten er weer extra kosten gemaakt worden
-2ehands aanbieding bied slechts 60 kilo aan, barbarian 120
-dumbbellrek en schijfhouder worden overbodig aangezien deze al in het barbarian squatrek geintegreerd zijn.

ziezo dat was het :)


groeten bart
 
Thanks voor de uitgebreide uitleg (karma for you!)
Mijn voorkeur ging reeds naar barbarian maar advies vragen kan nooit kwaad.

Vandaag dan maar bestelling plaatsen!
 
Back
Naar boven