XXL Nutrition

Power/squat rack buiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jaapie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
393
Waardering
12
Nu ik de afgelopen maanden de voordelen van thuis trainen heb ervaren overweeg ik een power/squat rack voor buiten te kopen. Ik zie twee opties:

- Een regulier binnen rack buiten zetten. Budget modellen beginnen bij 350-400 euro.
- Een speciaal buiten rack kopen. Erg duur: https://www.muscle-power.nl/squat-en-pull-up-rek-heavy-mp146-outdoor.

Heeft iemand ervaring met een regulier binnen rack buiten zetten? Uiteraard zal er roest ontstaan, maar mogelijk is dit met een dekzijl puur cosmetisch, zonder de integriteit van het rack te beinvloeden?
 

misschien optie of idee
 
Wij zijn ook bezig met een kleine serie ATX racks voor buiten (gegalvaniseerd). Maar dat kan nog wel een paar maanden duren helaas.

Je zou onze normale racks eventueel ook buiten kunnen zetten. De poedercoating beschermt echter niet zo goed tegen roestvorming als bijvoorbeeld een gegalvaniseerd rack. Je zult hier en daar dus sowieso wat roestvorming krijgen, bijvoorbeeld op plekjes waar de poedercoating bekrast raakt of verslijt, of op plekjes waar deze wat dunner is aangebracht zoals in de hoekjes. Dit zal inderdaad enkel cosmetisch zijn, het zal tientallen jaren duren voordat de roest het staal zodanig aantast dat dit de integriteit in gevaar brengt.

Dit geldt overigens enkel voor de normale racks. Andere toestellen met bewegende onderdelen en lagers (zoals de Lat Pulleys) zullen buiten beduidend meer last hebben van roestvorming.
 
Nu ik de afgelopen maanden de voordelen van thuis trainen heb ervaren overweeg ik een power/squat rack voor buiten te kopen.

Thuis trainen is inderdaad zo veel fijner joh. En een stuk goedkoper ook.
Ik ga nu nooit meer naar een sportschool toe denkt ik.
 
SvP0501 Bedankt voor de suggestie, ik ga er naar kijken.

Fitness Seller Gaaf! Hoeveel zal de prijs procentueel of absoluut gezien boven huidige modellen liggen? En bedankt voor de informatie. Een normaal rack buiten kan dus, maar een pulley attachment zal dus zoveel roesten dat het niet meer bruikbaar is? Zal een dekzeil helpen of niet echt (er zal hoe dan ook vocht ontstaan daaronder)?
 
Powercage.nl kan zijn racks ook laten galvaniseren
 
Dekzeil zal weinig helpen tegen roest, zodra het dag wordt blijft het rek eerst koud wat condens aan trekt. Zeil erover zal er dan ook nog voor zorgen dat het vocht langer blijft zitten.
 
Powercage.nl
 
De Aanhouder Wint geen dekzeil dus :)
g-men en Starter20 ik heb even gekeken, maar volgens mij gebruikt powercage nu poeder coating voor buiten modellen. Ik zou eventueel kunnen informeren naar de meerpijs. Bedankt!
 
Ik heb een rek buitenstaan gemaakt van tuinpalen. Staat nu denk ik 6 jaar als een huis.

Kan er tesamen met een bankje heel veel in doen.
-Squats.
-Banken / schuin etc
-Press
-Pullups
-Inv, rows
-hyperextensions
-dips
-nordic hamcurl

Met een katrolletje van 6 euro en een kabel eraan is het ook nog een latpulley. IMG_20200607_103455389.jpgIMG_20200607_103502583.jpgIMG_20200607_103511178.jpgIMG_20200607_103517310.jpgIMG_20200607_103526137.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20200607_103534535.jpg
    IMG_20200607_103534535.jpg
    209,6 KB · Weergaven: 341
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven