XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

dat is voor iedereen verschillend, bij mij voelt het prima!

@Powerblade:
ook ik heb weleens last van spierpijn in onderarmen met bicepscurl, ik gebruik een Olympische EZ-stang..............misschien dat je daar beter mee kunt varieren?

suc6 verder!
;)

EZ bar Curls zijn wel te doen. Gewone barbell zuigt voor de polsen.
 
goeie mp man!
 
Bij BB curls is het niet gewoon wat spierpijn dat ik krijg, maar echt van die steken in mijn onderarmen (brachioradialis en binnenkant van onderarm).

In die houding forceer ik duidelijk iets wanneer ik mijn armen strek, dus de stang laat zakken.
Ik doe hem gewoon niet meer, maar doe gewoon DB curls, dan kan ik mijn armen indraaien bij de opgaande beweging en krijg ik toch een goede contractie van de binnenste bicepskop.

@ruben; kracht is er voldoende nu, vrijdag pak ik 4x8x26kg, alleen nog size he!
De omvang van mijn armen is 46cm gespannen, 43cm ontspannen, dus er zit te weinig massa op mijn biceps in vergelijking met de triceps, en zeker in vergelijking met mijn schouders.
Verschil tussen ontspannen en gespannen zou toch zeker 5-6cm moeten zijn?
 
5 a6 cm verschil is enorm, 2a3 is eerder normaal.
 
Weer getraind.

Om op te warmen 2 setjes incline bench met 60kg

Daarna flat bench:
8x90kg
8x110kg
7x125kg
5x135kg
3x150kg
1x160kg
1x170kg (just failed, toch niet zo sterk vandaag, hitte in de sportschool)

DB Flyes:
4x10x30kg

Peck deck:
10x60kg
8x60kg
6x60kg
6x60kg

skull crusher (naar de neus):
8x60kg
6x70kg
4x75kg

Triceps pulldown op pulldown machine:
8x60kg
6x60kg
5x60kg
5x60kg

Rope crunch:
3x8x50kg

Dat was ie weer.
Getraind met iemand die sterkere armen als ik heeft, dan ga je wel diep om toch proberen te volgen, mijn triceps zijn volledig ****ed up :D .
 
Grappig van de week me arm in ontspannen toestand opgemeten 38cm, maar als ik hem opspan ga ik richting de 45cm :D
Maw als ik loop zien ze er gay uit :P
 
7 CM verschil... Meet jij wel goed???
 
7 cm verschil heb ik nog nooit van gehoord, zou heel bizar zijn.

Blade, goede training man vooral 75 skullcrusher! Ik merk de hitte ook een beetje eerder vermoeid nu.
 
nice training ouwe, brute bench!!
 
netjhes die bench van je!!
 
Super bench kerel, keep on the good work...
 
Vandaag weer getraind, fu..... heet in de sportschool.

Cleanen.
Opgewarmd met lege stang en 50kg
Daarna:
3x1x70kg
3x1x80kg
3x1x90kg
1x100kg (pr)
1x110kg failed.
Bij elk gewicht laatste rep uitstoten, bij 100 kg failed

Ondanks dat ik deze oefening al 1,5 jaar niet meer gedaan had ging het best goed, 100kg clean en 90kg clean&jerk heb ik nog nooit gehaald.
Duidelijk teken dat mijn been en corestrenght duidelijk toegenomen is.
Techniek van clean&jerk is nog verre van goed, dus daar moet duidelijk meer inzitten.

DL:
Vanwege het blesseren van mijn rug afgelopen maandag vandaag even licht gebleven, blessure trekt wel heel goed bij.
4x10x110kg (hell!:mad: , wat is die benauwdheid slopend hierbij, ik loop na elke set naar adem te snakken, breathing style gelift)

Seated (CS) row:
3x10x105kg

Pulldown:
3x8x90kg

Reverse peckdeck machine:
10x95kg
10x100kg
5x105kg (full block)

narrow grip seated row:
2x10x95kg

DB preacher curl:
8x16kg
2x8x18kg

Cable posing curls:
10x35kg
10x30kg
10x25kg
snel na elkaar als dropset.

Dat was het weer vandaag.
Ondanks dat ik voor de traing warm gegeten ha kwam ik met een knorrende maag en een gammel gevoel terug hiervan, dus de energie is goed gebruikt.
Meteen weer beginnen te eten na de training :D
 
Netjes goos, maar vanwaar al die isolatie?
 
Als je het goed gelezen hebt heb je ook gezien dat ik nog wat last van mijn onderrug heb en deze niet teveel wil belasten.
Vandaar die chest suported rows.
Maar voor de rest vind ik cleanen, DL, gewone seated rows en pulldowns geen echte isolatie oefeningen.
Hooguit de 2 bicepsoefeningen en de reverse peckdeck die ik gedaan heb zijn als pure isolatie oefeningen aan te merken.
 
goede training hoor!! Maar over die deadlifts: probeer eens +40 reps met 100 kg binnen 90 seconden..;)
 
Wil ik nog wel eens doen Ruben, maar niet als het +30 graden in de sportschool is, dan kunnen ze me op een brancard naar buiten dragen met een hitteberoerte.
Ik kan mijn warmte dan gewoon niet goed kwijt (nadeeltje van een beer zijn :D )
De sportschool onderkotsen is dan nog een iets minder probleem
 
bij zo'n temperatuur als vandaag is een hoog volume idd geen pretje!!
 
Wat voor blessure heb je precies gehad aan je onderrug?

Edit: laat maar ik heb het al gelezen.
 
Back
Naar boven