MuscleMeat

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nice training Blade, nette PP!!
 
Blade, die avatar bent Gij dat ?
 
nette trainingen!!
 
100 kg pp is heel mooi Blade:cool:
 
Vandaag een training die aan het begin een andere wending nam.
De vorige week was ik aan de praat geraakt met een man in de sportschool die me toen een aantal buikoefeningen uitgelegd heeft.

Vandaag trof ik hem weer en hij blijkt een hoge graad in een bepaalde shaolin kung fu sT en karate sTen te hebben welke namen me weer ontgaan zijn.
Hij heeft me 3 basisoefeningen van aanval en afweer waarbij je je polsen tegen mekaar houdt en zo de bewegingen maakt geleerd (benamingen ben ik weer kwijt)
Hierbij werd de intensiteit geleidelijk opgevoerd en op een gegeven moment was ik niet meer eens in staat om op de plek te blijven staan.
Mijn schouders stonden finaal in de fik.
Geweldig goede oefeningen dus voor je weerstand en focus.
Bij hem leek de kracht uit niets te komen, kwestie van kracht optimaal kunnen aanwenden en richten.

Hierna met de gewone oefeningen verder.

Bench:
10x60kg
8x90kg
5x120kg
3x5x140kg

Peck deck:
3x8x60kg

Skull crushers:
10x50kg
8x60kg
8x70kg(pr)

triceps extensions:
2x8x60kg
5x60kg

Rope triceps extensions:
Hiermee een dropset gedaan.

Dit was de training.
Die oefeningen uit het shaolin kung fu ga ik vaker met deze man doen.
Ze hebben beslist een meerwaarde in de training, om het spier uithoudingsvermogen te vergroten, een betere concentratie te verkrijgen en je energie naar die plaatsen te kunnen leiden waar het nodig is.
 
Goeie training zo te zien, mooie PR op skullcrushers :D
Mediteren en ademhalingsoefeningen zijn naar het schijnt ook bevorderlijk.
 
ik vind het maar een beetje gemakkelijk vanaf gemaakt Blade, na bench ga je verder met pec deck en dat is het dan voor borst. Verwacht eigenlijk nog wel een incline bench of weighted dip of floor press of board press of iets dergelijks.
 
Daar heb je wel gelijk in, maar ik had niet meer meer tijd voor de training, moest op tijd ergens zijn.
Ik had wel meer oefeningen gepland, zoals dips en incline bench, maar die shaolin oefeningen hadden al 20 min opgeslokt.

En geloof me, mijn schouders zijn brak van die oefeningen, dus die hebben wel degelijk hun portie gehad.
 
Kom op, deze man is al 42 ! :D niets dan respect ! :)
 
nette training weer Blade! Klinkt leuk, die kungfu shit.
 
Is ook leuk, ik voel nu ook op rare plaatsen pijntjes.
De oefeningen zijn supergoede shit voor je RC.
Licht pijnlijke handbeentjes door de afweeroefeningen waarbij je met de handrug die van de tegenstander wegdrukt.
 
Je bench blijft bruut man, skull crushers ook lekker zwaar :D
 
Kom op, deze man is al 42 ! niets dan respect !

Weet ik, en ik denk dat ik ook altijd wel respectvolle comments post maar al is ie 80 dan nog kun je jezelf er makkelijk vanaf maken en zal ik er iets van zeggen. Maar verder niks dan respect voor Blade, goede fysiek en mooie stats;)
 
Ik vat het zelf ook niet als nodeloze negatieve kritiek op.
Als iemand vindt dat ik meer uit een training had kunnen halen moet hij dat gewoon zeggen, in dit geval had ie er ook gelijk in.
Enige reden was dat ik niet meer voldoende tijd voor de training had, maar dan had ik wellicht een andere keuze van oefeningen kunnen maken.

Maar genoeg gelult, vandaag weer knallen, al moest ik me er wel overheen zetten met dat benauwde weer (30 graden en aan het regenen)

DL:
opwarmen met lege stang en 70kg.
5x120kg
3x160kg
1x190kg
1x210kg (easy)
1x220kg (failed, had hem gvd bijna, maar omdat ik geen magnesium bij me had en ik zweet als een otter glipte de stang ineens uit mijn rechterhand terwijl ik vrijwel rechtop stond al)
2x1x220kg (failed, had straps erbij genomen, maar nu lukte het beide keren niet meer om voorbij de knieën te komen)
2x3x190kg (pr)

BOR:
3x6x100kg

Lat pulldown:
10x90kg
2x8x105kg

Seated cable rows:
8x90kg
2x8x100kg

DB curls:
6x20kg
6x22kg
6x24kg
6x26kg

reverse peck deck:
15x65kg
12x80kg
2x10x100kg

High pulls:
12x60kg
10x70kg
12x60kg

Cable posing curls:
3x12x30kg

10 min verschillende buikspier oefening op tempo achter mekaar door (zweet!)
15 min. karate oefeningen, hard maken binnen en buiten kant handen/onderarmen en schouders door ze tegen dezelfde delen van handen/armen/schouders van de tegenstander te slaan.

Hierna droop het zweet letterlijk uit mijn broek :D

Wel een lekker intensieve training, DL gaat goed vooruit, volgende week trekken we die 220kg gewoon van de grond (met magnesium.)
 
terrifying weights! :cool:
 
Back
Naar boven