AndroidHealthClinic

Powerblades trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

monsterlijke trainingen, een genot om te lezen, helaas is de afstand te groot om ze van dichtbij mee te maken!
;)
 
Keglift 65kg:
max. herhalingen in 1 minuut clean&press, aantikken op grond tussen de reps.
13x in 1 minuut
14x in 1 minuut
Dit pakt echt je adem weg, goede conditietraining.

Haha, moest je er nu weer per se een paar meer doen dan Jules? :D
 
Haha, moest je er nu weer per se een paar meer doen dan Jules? :D

Jules is half keer zo zwaar in BW, dus het hadden er minstens 5 moeten zijn ! :D
 
Lekkere training weer Tom! Nice squats, jammer van die 200. Zit zelf momenteel ook op 190, 200 moet binnenkort te doen zijn.
 
Haha, moest je er nu weer per se een paar meer doen dan Jules? :D

3 reps meer ja in mijn 2e set.

Stahmixson zei:
Jules is half keer zo zwaar in BW, dus het hadden er minstens 5 moeten zijn ! :D

Klopt, maar dat ligt ook helemaal niet aan mijn kracht, mijn conditie is gewoon niet goed genoeg, dat telt bij dit onderdeel veel zwaarder door dan spiermassa en kracht.
Raymond Mercxs doet er 21 in een minuut, ik ben dus al een beetje op weg.

RubenSossa zei:
Lekkere training weer Tom! Nice squats, jammer van die 200. Zit zelf momenteel ook op 190, 200 moet binnenkort te doen zijn.

We zijn nu gelijk met squat en DL zie ik.
Maar de eerste paar weken zit toppen op squat er voor mij niet in (heb een lokale strongmanwedstrijd zondag 12 aug bij de sportschool van Jules, een wedstrijd bank en DL op 18 aug en de Hoekse Waard op 29 aug)
Je hebt dus de kans me nog een maal voor te zijn :D

Die wedstrijd op 12 augustus is georganiseerd ter gelegenheid van een open dag van een scooter en motorzaak tegenover de sportschool.
Omdat hiervoor de straat afgesloten wordt (er zijn scooterraces) leek het Jules ook een goed idee om zo'n wedstrijd te doen.
Hiervoor zijn wat mensen benaderd door Jules, beginnende strongman maar ook 1 of 2 A atleten.
De laatste moeten dan zwaardere gewichten doen of bv een paar tyreflips meer om de anderen een eerlijke kans te geven.
Maar het is ook meer bedoeld als demonstratie en uitprobeersel, met het doel eventueel komend jaar een echte wedstrijd te gaan organiseren.

Vandaag getraind:

Incline bench:
2x10x60kg
10x80kg
8x100kg
4x120kg (PR)
8x100kg
8x100kg
8x105kg (PR)

Decline bench machine:
10x80kg
10x90kg
10x100kg (voelt aan als 140kg op de bench, ROM is groot omdat je handen tot naast je lichaam kunnen zakken)

Cable flyes:
10x40kg
10x45kg
10x45kg

Skullcrushers:
10x60kg
8x70kg (PR)
8x70kg
Zonder spotter wel eng om 70kg boven je gezicht te laten zakken :D

Rope triceps extensions:
10x50kg
8x55kg
8x55kg

Dat was het weer, training gaf wel wat pijn in de armen erna. (door de pomp die op de armzenuw drukte denk ik, want de biceps die ik gisteren had getraind waren ook weer gepompt na deze training)
 
Nette training! erg heavy skullcrushers!

Leuk dat er een wedstrijdje georganiseerd wordt! Jammer dat ik hiervan niet op de hoogte was, had wellicht nog wel meegedaan. Succes nog iig!!
 
Raymond Mercxs doet er 21 in een minuut, ik ben dus al een beetje op weg.

ik ken iemand die zo heet, hoe oud is de persoon in kwestie? dan weet ik wel of we het over dezelfde hebben
 
Starter volgens mij is de raymond die hun bedoelen 1 van de sterkste mannen van nederland :P

Hey ouwe, gaj ij is wat rustiger aan doen...in dat jaardat ik stil heb gelegen ben je ####### sterk geworden en dan vind ik niet leuk meer...Ik moet me best doen om je niet teveel sterker te laten worden...Bench own je me dik, dl zullen we er nu om spannen en me squat is gelukkig nog +- 10kg sterker (vandaag 200kg gedubbeld met alleen een riem :P). Dus voor mij...LAAT AUB DIE 200kg sq nog even :P
 
Klopt, maar dat ligt ook helemaal niet aan mijn kracht, mijn conditie is gewoon niet goed genoeg, dat telt bij dit onderdeel veel zwaarder door dan spiermassa en kracht.
Raymond Mercxs doet er 21 in een minuut, ik ben dus al een beetje op weg.

inderdaad slopend conditioneel. Ben ik ook niet zo'n held in ! Ik hijg al als een oud paard na één keer steenstoten :D
 
70 skullcrushers? :eek:
maaruhh 105 kg 8x incline benchpress een PR als je 1x172,5 kg je 1 RM op de flat bp is? Dat is amper 60% van je 1 RM op de flat. Volgensmij druk jij wel meer gewicht 8x ;)
 
Goeie training ! Mooie PRs, kan me wel voorstellen dat het eng is 70kg naar je gezicht toe te brengen haha :p
 
Nette training! erg heavy skullcrushers!

Leuk dat er een wedstrijdje georganiseerd wordt! Jammer dat ik hiervan niet op de hoogte was, had wellicht nog wel meegedaan. Succes nog iig!!

Wellicht krijg ik zondagavond geen verlof van nachtdienst, als dat zo is kun je nog wel in mijn plaats meedoen, dat zal geen probleem zijn.
Kan je dit wel pas vrijdag of zaterdag laten weten.
Je kan in ieder geval komen aanmoedigen, komende zondag om 12:00 uur bij Jules voor de sportschool (er wordt wel 6,50 entree gevraagd door de organiserende motorzaak :()

Starter20 zei:
ik ken iemand die zo heet, hoe oud is de persoon in kwestie? dan weet ik wel of we het over dezelfde hebben

Is DE Raymond Mercxs uit Nuth, ongeveer mijn leeftijd ook, aantal keer de sterkste man van Limburg en heeft ook aan de sterkste man van Nederland meegedaan.

Chewie zei:
Hey ouwe, gaj ij is wat rustiger aan doen...in dat jaardat ik stil heb gelegen ben je ####### sterk geworden en dan vind ik niet leuk meer...Ik moet me best doen om je niet teveel sterker te laten worden...Bench own je me dik, dl zullen we er nu om spannen en me squat is gelukkig nog +- 10kg sterker (vandaag 200kg gedubbeld met alleen een riem ). Dus voor mij...LAAT AUB DIE 200kg sq nog even

De eerste 3 weken zal ik geen 200 op de stang laden om je nog even ervan te laten genieten :D, als ik hem pak gaat ie eraan, ik hoef alleen wat breder te gaan staan dan ik nu deed.

Frenkpie zei:
70 skullcrushers?
maaruhh 105 kg 8x incline benchpress een PR als je 1x172,5 kg je 1 RM op de flat bp is? Dat is amper 60% van je 1 RM op de flat. Volgensmij druk jij wel meer gewicht 8x

Incline loopt idd wat achter bij mij, gewichten zouden normaal 10kg hoger moeten liggen.
De bank is echter ook steiler dan een vaste incline bench.
Die is 30 graden terwijl de onze verstelbaar is tussen 35 en 70graden zoiets.
Ik had hem op 40 graden staan.
Normaal is een 8RM 80% van je 1RM.(80% van 172,5 is 138)
Op incline druk je rond 80% van je flat bench, dat zou 110kg voor mij moeten zijn.
Maar omdat ik op vlakke bank 8reps met 142,5 maken kan, zou dat op de incline 114kg moeten zijn.
Dat is dus mijn streven, om 8 reps met 115kg incline te kunnen doen, nu zijn dat er 5-6.
Eerstvolgende benchtraining ga ik er 8 met 110kg doen.
 
@Tom: vervangen en komen kijken zal niet meer lukken kerel, nu ik zondag al iets gepland had staan. De volgende keer dan maar! ;)
 
OK!
Dan zien we ons in de Hoekse waard.
Voor die wedstrijd kan ik geen training op zaterdag of zondag meer inplannen.
Ik weet niet of jij nog een keer door de week bij Henk gaat trainen?
Mischien kunnen we daar dan nog afspreken voor die tijd.
Als je data weet laat me die dan weten, dan kijk ik of ik met mijn diensten kan.
 
Normaal is een 8RM 80% van je 1RM.(80% van 172,5 is 138)
Op incline druk je rond 80% van je flat bench, dat zou 110kg voor mij moeten zijn.
Maar omdat ik op vlakke bank 8reps met 142,5 maken kan, zou dat op de incline 114kg moeten zijn.
Dat is dus mijn streven, om 8 reps met 115kg incline te kunnen doen, nu zijn dat er 5-6.
Eerstvolgende benchtraining ga ik er 8 met 110kg doen.

Waar heb je dat vandaan? dat je normaal 80% van je flat je incline kunt drukken? Ik druk op het moment evenveel flat als incline, het zal nog geen 5% schelen iig. Bij Rob G is hetzelfde.
Maar dat het een stukje sTer staat dan normaal kan idd al behoorlijk wat invloed hebben op je kracht, desalniettemin nog steeds heel sterk hoor ;) :D
 
OK!
Dan zien we ons in de Hoekse waard.
Voor die wedstrijd kan ik geen training op zaterdag of zondag meer inplannen.
Ik weet niet of jij nog een keer door de week bij Henk gaat trainen?
Mischien kunnen we daar dan nog afspreken voor die tijd.
Als je data weet laat me die dan weten, dan kijk ik of ik met mijn diensten kan.

Waarschijnlijk volgende week weer, meestal op donderdagavond..
 
Wellicht krijg ik zondagavond geen verlof van nachtdienst, als dat zo is kun je nog wel in mijn plaats meedoen, dat zal geen probleem zijn.
Kan je dit wel pas vrijdag of zaterdag laten weten.
Je kan in ieder geval komen aanmoedigen, komende zondag om 12:00 uur bij Jules voor de sportschool (er wordt wel 6,50 entree gevraagd door de organiserende motorzaak :()

Hey beest, als jij geen vrij krijgt zondag avond dan ga je toch gewoon lekker werken, haha. maakt toch niks uit.... als je je maar niet durft af te melden voor de wedstrijd want dan kom ik je halen en dan neem ik een paar hele grote vrienden mee;) haha
De entree is bye the way geen probleem, heb vrijkaarten in overvloed...
Bye the way hoe kun je nou kapot zijn van een paar c-onderdeeltjes met zo'n lijf als jij moet dat toch geen probleem zijn...:D
 
Back
Naar boven