MuscleMeat

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zo, even de 2 nachtdiensten verzuimd, die kon ik zeker niet gebruiken onder deze omstandigheden.
Deze 2 nachten lekker vroeg naar bed gegaan (23:00) en goed geslapen.
Ook goed gegeten.
En ik voel me als herboren.
En nog beter, mijn gewicht trekt ook weer goed bij, eergisteren was het 111,2 kg, nu 113,7kg!
Meer bewijs dat mijn power terugkeert kun je niet hebben.
Nu een lekker rustig weekendje bij kennissen in Emmen, morgen mischien nog in Hollandseveld naar de wedstrijd kijken en Raymond aanmoedigen, en zelf wat inspiratie opdoen.

Woensdag Roooaááááááh!
 
zeg powerblade:P:P misschien zien we mekaar daar nog:D
 
zie je woensdag blade,pak maar lekker ff de rust dan zijn we woensdag zo scherp als een mes;)
 
Goed uitgerust voor morgen ouwe?
See you tomorrow, ik hang ergens in de buurt van jaco rond naar alle waarschijnlijkheid:P
 
Gisteren de wedstrijd in s'Gravendeel.
Samen met JBremers en Limbostrongman opgereden en rond 12 uur, na Jules een paar keer van rondwegen afgeplukt te hebben waar hij door zijn navi heengstuurd werd ???, kwamen we aan.
Het eerste onderdeel werd de loglift op reps (80kg)
Hier dacht ik een goed resultaat neer te zetten, maar omdat het een heel onhandige boom was (handvaten niet op de middenas) werd het een ramp.
Ik was veel te opgefokt en wilde perse snel er 10 reps of meer uitpersen, en bleef mijn techniek van in een keer cleanen gebruiken terwijl dat niet ging met deze boom.
Bovendien liet ik hem ook nog 1 of 2x te snel zakken waardoor de beurt afgekeurd werd.
Dit koste me dus 2-3 reps die ik wel gewoon had moeten kunnen maken en bleef ik op 4 steken, waardoor ik op de 15e plek kwam na dat onderdeel.

Daarna kwam de timberwalk.
Dat ging juist heel goed, ik ging rustig van start, gebruikte geen riem zodat ik vrij kon ademen en daardoor kon ik blijven lopen zonder zuurstofgebrek te krijgen.
Ik liep dus ook door tot mijn armen gingen tintelen en even later helemaal gevoelloos werden en toen kon ik niet meer echt vasthouden.
Maar dat was pas na 165m!
Hier was ik eerste mee, de nummer 2 had 131m.

Vervolgens de laadrace.
Hier ging ik ook vrij snel, iets van de 5e tijd geloof ik (1:47)
Jacco was net aan zijn 4e vat toen ik klaar was, vond ik wel een beetje sneu.
Maar god, wat was ik kapot, bij mijn laatste vat zat er alleen nog maar kooldioxide in mijn bloed geloof ik, want ik had al tunnelvisie bij de laatste meters, en had echt 20min. nodig voor herstel na deze race.

Vervolgens de car deadlift hold.
Dit was puur optillen en blijven staan, en zo lang mogelijk de pijn die in mijn traps kwam na 30 sec. weerstaan.
Na 55 sec. dacht ik drie maal aan loslaten en dacht dan weer vasthouden! Jefrey mag niet eroverheen kunnen, dus de tijd moet zo lang mogelijk zijn.
Na 1:10 en een beetje kon ik het niet meer langer verdragen en hing de outo inmiddels ook helemaal aan mijn vingertopjes, dus stopte de tijd.
Mijn strot is nu helemaal kapot omdat ik zo heb staan schreeuwen en grommen bij dit onderdeel :D
Na dit onderdeel stond ik eerste in het tussenklassement.

De wheelflip ging rap, maar net niet rap genoeg, ik kwam een paar seconden te kort om de eerste plek op dat moment vast te houden en zakte naar de tweede plek.
Maar 27sec. nog wat is zeker een rappe tijd voor 8 flips.

Mijn Waterloo kwam bij de truckpull.
Ik had het nog nooit gedaan, en bovendien waren mijn benen redelijk pap geworden.
Dus ik kreeg er niet goed de vaart in en strande bijna als laatste met de truckpull en verspeelde 14 punten, waardoor de nrs. 3 en 4 in het klassement me voorbij konden steken.
Hierdoor greep ik dus uiteindelijk net naast het podium en werd 4e.
Maar ik ben er niet ontevreden over, op 2 onderdelen heb ik op papier veel sterkere concurrentie geklopt, ik weet dat mijn gripkracht wel in orde is maar dat ik specifiek veel onderdelen moet gaan trainen en aan de beentjes werken.

De nummer 1 van de wedstrijd tenslotte, Jefrey Phlips heeft in mijn opinie niet echt wat te zoeken gehad op deze wedstrijd.
Hij draait al heel wat wedstrijden op B/A niveau mee, is bij de sterkste man van Vlaanderen de beste Belg op de 4e plek en komt dan een C wedstrijd doen.
Dit past in de discussie die elders in de strongmansectie gevoerd wordt http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/c-b-a-nivo-nl-mijn-visie-126611/

Maar voorlopig moet ik dus nog ervaring opdoen en de belangrijke onderdelen goed onder de knie krijgen, een paar C's zal ik dus nog wel meedoen
 
Top verslagje Tom, leuk je eens ontmoet te hebben..
 
Gisteren de wedstrijd in s'Gravendeel.
Samen met JBremers en Limbostrongman opgereden en rond 12 uur, na Jules een paar keer van rondwegen afgeplukt te hebben waar hij door zijn navi heengstuurd werd ???, kwamen we aan.
Het eerste onderdeel werd de loglift op reps (80kg)
Hier dacht ik een goed resultaat neer te zetten, maar omdat het een heel onhandige boom was (handvaten niet op de middenas) werd het een ramp.
Ik was veel te opgefokt en wilde perse snel er 10 reps of meer uitpersen, en bleef mijn techniek van in een keer cleanen gebruiken terwijl dat niet ging met deze boom.
Bovendien liet ik hem ook nog 1 of 2x te snel zakken waardoor de beurt afgekeurd werd.
Dit koste me dus 2-3 reps die ik wel gewoon had moeten kunnen maken en bleef ik op 4 steken, waardoor ik op de 15e plek kwam na dat onderdeel.

Daarna kwam de timberwalk.
Dat ging juist heel goed, ik ging rustig van start, gebruikte geen riem zodat ik vrij kon ademen en daardoor kon ik blijven lopen zonder zuurstofgebrek te krijgen.
Ik liep dus ook door tot mijn armen gingen tintelen en even later helemaal gevoelloos werden en toen kon ik niet meer echt vasthouden.
Maar dat was pas na 165m!
Hier was ik eerste mee, de nummer 2 had 131m.

Vervolgens de laadrace.
Hier ging ik ook vrij snel, iets van de 5e tijd geloof ik (1:47)
Jacco was net aan zijn 4e vat toen ik klaar was, vond ik wel een beetje sneu.
Maar god, wat was ik kapot, bij mijn laatste vat zat er alleen nog maar kooldioxide in mijn bloed geloof ik, want ik had al tunnelvisie bij de laatste meters, en had echt 20min. nodig voor herstel na deze race.

Vervolgens de car deadlift hold.
Dit was puur optillen en blijven staan, en zo lang mogelijk de pijn die in mijn traps kwam na 30 sec. weerstaan.
Na 55 sec. dacht ik drie maal aan loslaten en dacht dan weer vasthouden! Jefrey mag niet eroverheen kunnen, dus de tijd moet zo lang mogelijk zijn.
Na 1:10 en een beetje kon ik het niet meer langer verdragen en hing de outo inmiddels ook helemaal aan mijn vingertopjes, dus stopte de tijd.
Mijn strot is nu helemaal kapot omdat ik zo heb staan schreeuwen en grommen bij dit onderdeel :D
Na dit onderdeel stond ik eerste in het tussenklassement.

De wheelflip ging rap, maar net niet rap genoeg, ik kwam een paar seconden te kort om de eerste plek op dat moment vast te houden en zakte naar de tweede plek.
Maar 27sec. nog wat is zeker een rappe tijd voor 8 flips.

Mijn Waterloo kwam bij de truckpull.
Ik had het nog nooit gedaan, en bovendien waren mijn benen redelijk pap geworden.
Dus ik kreeg er niet goed de vaart in en strande bijna als laatste met de truckpull en verspeelde 14 punten, waardoor de nrs. 3 en 4 in het klassement me voorbij konden steken.
Hierdoor greep ik dus uiteindelijk net naast het podium en werd 4e.
Maar ik ben er niet ontevreden over, op 2 onderdelen heb ik op papier veel sterkere concurrentie geklopt, ik weet dat mijn gripkracht wel in orde is maar dat ik specifiek veel onderdelen moet gaan trainen en aan de beentjes werken.

De nummer 1 van de wedstrijd tenslotte, Jefrey Phlips heeft in mijn opinie niet echt wat te zoeken gehad op deze wedstrijd.
Hij draait al heel wat wedstrijden op B/A niveau mee, is bij de sterkste man van Vlaanderen de beste Belg op de 4e plek en komt dan een C wedstrijd doen.
Dit past in de discussie die elders in de strongmansectie gevoerd wordt http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/c-b-a-nivo-nl-mijn-visie-126611/

Maar voorlopig moet ik dus nog ervaring opdoen en de belangrijke onderdelen goed onder de knie krijgen, een paar C's zal ik dus nog wel meedoen


leuk verslag en vind het zeker de discussie waard om bv te zeggen als een atleet 3 keer een c wedstrijd heeft gewonnen hij door moet vloeien naar b nivo,maar ook misschien als iemand al meerdere malen een top 3 heeft gehaalt????
 
Ik ga je volgend jaar zeker een x tegenkomen bij een wedstrijd. Ik trek volgend jaar het hele land door :)
 
Dat gaat zeker gebeuren, ik plan volgend jaar zo'n 4-5 strongmanwedstrijden te gaan doen, mischien ook meer.
Dat hangt allemaal van de elasticiteit van mijn verlofkaart af (gelukkig heb ik wel ouwelullen dagen :D, ik dacht alleen dat ze die bedacht hadden om het rustiger aan te doen op je oude dag, ik maak er dus misbruik van :D)
 
Hahaha topper. Ik wil echt vaak gaan mee doen volgend jaar, vond het zo'n super dag die ene x :)
 
je ging goed kerel!!!:D was leuk om tegen je te staan op een wedstrijd!! en ik zat niet zo ver van je weg met de timbers he:P:P
 
Goede performance idd.. jammer altijd van die mensen die niet op dit soort wedstrijden thuishoren, maar dat zal je altijd blijven houden denk ik. Heel erg mooie afstand op die farmers!
 
Brute farmers idd. Toont aan dat je doorzettingsvermogen hebt.
 
Je hoeft het niet sneu te vinden hoor (in ieder geval bedankt voor je medeleven :D) dat ik aan mijn 4e vat bezig was toen jij klaar was want ik heb geen geheim gemaakt van mijn gebrekkige conditie.
We komen elkaar volgend jaar nog wel tegen op wedstrijden en dan zorg ik ervoor dat mijn conditie wat beter is. ;)
 
Dat gaat zeker gebeuren, ik plan volgend jaar zo'n 4-5 strongmanwedstrijden te gaan doen, mischien ook meer.
Dat hangt allemaal van de elasticiteit van mijn verlofkaart af (gelukkig heb ik wel ouwelullen dagen :D, ik dacht alleen dat ze die bedacht hadden om het rustiger aan te doen op je oude dag, ik maak er dus misbruik van :D)


volgende keer gewoon een podiumplek kerel!!
;):cool:
 
(gelukkig heb ik wel ouwelullen dagen :D, ik dacht alleen dat ze die bedacht hadden om het rustiger aan te doen op je oude dag, ik maak er dus misbruik van :D)

Je bent in ieder geval jong van geest ! :)
 
Dat gaat zeker gebeuren, ik plan volgend jaar zo'n 4-5 strongmanwedstrijden te gaan doen, mischien ook meer.
Dat hangt allemaal van de elasticiteit van mijn verlofkaart af (gelukkig heb ik wel ouwelullen dagen :D, ik dacht alleen dat ze die bedacht hadden om het rustiger aan te doen op je oude dag, ik maak er dus misbruik van :D)

Het zijn altijd die ouwetjes die vinden dat de jongeren zich tegenwoordig misdragen maar ondertussen.......:p
 
Je borstharen WIL ik helemaal NIET zien :P
 
Back
Naar boven