MuscleMeat

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het zal voor een flink deel met het klimmen te maken hebben, ook al klim ik nu een jaar of 6-7 niet meer, je spieren vergeten dat niet.
Als ik zwaar lift, doe ik dat zo lang mogelijk met pronated (overhandse) grip, maar boven de 180kg moet ik DL toch met mixed grip doen.

Bij zware shrugs gebruik ik meestal toch straps, shruggen kun je niet met mixed grip, en 12 reps met 180-200kg red ik niet zonder (een rep of 4-5 wel)

Ook goed, pronated barbell holds, de stang heeft de neiging uit je vingers te rollen, daarom zijn deze holds veel zwaarder als bv. timbers dragen of een kruiwagen greep.
Hierbij kun je max. gewicht, dus wat je 5 tellen vast kunt houden en holds voor 60-90 sec. met lichter gewicht.
 
gaat goed man, ik vind shrugs met straps ook een stuk beter, je schakelt ook nog je armen veel meer uit zodat je meer met je traps pulled.
 
Het zal voor een flink deel met het klimmen te maken hebben, ook al klim ik nu een jaar of 6-7 niet meer, je spieren vergeten dat niet.
Als ik zwaar lift, doe ik dat zo lang mogelijk met pronated (overhandse) grip, maar boven de 180kg moet ik DL toch met mixed grip doen.

Bij zware shrugs gebruik ik meestal toch straps, shruggen kun je niet met mixed grip, en 12 reps met 180-200kg red ik niet zonder (een rep of 4-5 wel)

Ook goed, pronated barbell holds, de stang heeft de neiging uit je vingers te rollen, daarom zijn deze holds veel zwaarder als bv. timbers dragen of een kruiwagen greep.
Hierbij kun je max. gewicht, dus wat je 5 tellen vast kunt houden en holds voor 60-90 sec. met lichter gewicht.

Thanks voor je duidelijke uitleg, ik heb veel te lang met straps getraint en wil me grip gewoon verbeteren voor sterkste man. Me onderarmen waren de vorige x totaal verzuurd, eigenlijk ook meteen het enige waar ik last van had :o. hehe 200kg shrug red ik zoiezo niet :( Maar zal het misschien helpen van die sponsjes in je handen te houden? dat lijkt me dan toch nog beter als straps.
Is pronated voor jou trouwens met je duimen onder je vingers of er overheen?
 
Ik leg mijn duimen over mijn middel en wijsvinger en druk ze zo aan.
Het meest raadzaam is toch om geen hulpmiddelen, dus ook geen sponsjes te gebruiken, je maakt dan geen eeltlaag en de kans dat je je handen opentrekt op een wedstrijd wordt dan groter.

Vandaag weer getraind, voel me weer vrij goed uitgerust na een week rustig aan dus weer tijd om te knalle nu.

Squat:
12x70kg
8x110kg
8x130kg
6x150kg
6x170kg (:D dikke PR)
8x150kg (ook PR, maar eigenlijk had ik er nog 2 meer kunnen doen, was hier niet tot het uiterste gegaan)

MP:
12x40kg
8x60kg
6x80kg (PR)
3x90kg (PR)
Van hier verder met PP, cleanen van de grond
1x100kg (easy)
1x110kg (PR :D wel nog werken aan mijn legdrive, die is nog niet goed, drukte hem op triceps door)

Staande calf raise:
20x100kg
18x100kg
15x100kg

Body twist machine (voor schuine buikspieren):
3x12x60kg

Aldus weer een lekkere training met PR's, een rustpauze kan een mens goed doen!
 
Gekkerd :D Vette PRs ! doe je goed
 
Nice! Gezien je sterke bench verwacht ik nog veel gains op je overhead/push press!
 
6x170 kg? Ik denk dat die 190 kg sq binnenkort gaat worden gecrushed ;)
 
Pff je gaat zo ****ing snel jij.

Monster Overheads alweer.
 
pff netjes man, trouwens met jouw massa en lengte, wat voor vet% sta je ongeveer?
 
6x170 kg? Ik denk dat die 190 kg sq binnenkort gaat worden gecrushed ;)

Dat denk ik zelf ook, squat moet nu wel boven de 200 komen.
Maar eerst ga ik nog een 2 of 3 weken setjes maken, 5RM, 4RM en 3RM, de week daarna toppen.
Die 6x170 was overigens alleen met riem, maar zonder wraps.
En dit alles terwijl ik 4-5 weken niet serieus meer gesquat had (maar die wedstrijden zijn ook training :D)


g-man zei:
Pff je gaat zo ****ing snel jij.

Monster Overheads alweer.

Gaat idd snel, ik was er zelf verbaasd over dat ik de 90kg strict 3 keer kon uitdrukken, nog maar 2 maanden geleden kon ik dat geen enkele keer, toen was PR 1x85kg geloof ik.
Binnenkort 100kg strikte MP? ;)
 
je gaat idd zeer goed de laatste tijd! PR na PR. 110 kg PP en 6x170 squat is heel netjes!!

Doe je dit jaar nog een strongman wedstrijd??
 
je training gister ging goed man!!:D..
 
je gaat idd zeer goed de laatste tijd! PR na PR. 110 kg PP en 6x170 squat is heel netjes!!

Doe je dit jaar nog een strongman wedstrijd??

Dit jaar niet meer, Ede is de laatste en dan heb ik dienst, mijn verlof is er helemaal doorheen al.
 
jij bent ook lekker bezig blade met je pr's,gefeliciteerd gaat echt super!
 
lekkere training zeg, damn. :eek:
 
Donderdag 13-09-07

Weer eens lekker ouderwets beuken vandaag.

Schuine bank (40 graden):
2x10x60kg
8x80kg
8x100kg
5x120kg (6f)
2x130kg (PR)

reverse grip bench (om eens uit te proberen, had oefening nog nooit gedaan):
10x60kg
10x80kg
Hierna gestopt omdat ik pijn in mijn pols/hand krijg door de onnatuurlijke houding vande hand.

Close grip bench (hehe, dit voelt beter):
8x120kg
8x130kg (PR)
6x140kg (PR :D)
8x100kg

Cable flyes:
10x45kg
8x50kg
7x50kg

Dippen:
3x8xBW+20kg

Pectoral flye machine:
8x105kg
8x120kg
6x120kg

Lekker getraind alweer!:)
 
Reverse grip bench, die oefening was ik vergeten, die voeg ik aan mijn lijstje toe! Hoe breed was je grip hier op?
 
Ongeveer op schouderbreedte.
Bij mij is de oefening na 1 keer proberen geschrapt.
Ik heb problemen met het volledig supineren van mijn handen, ik kan ook niet curlen met een rechte baar zonder daardoor blessures te krijgen.
Bij de reverse grip bench kreeg ik een pijnlijke kramp in het gedeelte van de hand waar ringvinger en pink zitten.

Dus gewoon verder de CGB blijven doen, deze kan ik lekker zwaar pakken en is blessurevrij.
 
Back
Naar boven