MuscleMeat

Powerblades trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Lekkere traingen!
Maar wat ik niet snap is dat jij voor dumbbell curl maar 24 kg pakt tov van andere oefeningen?
 
Sterk lemmet,

doe jij dan dumbbell curl ook? Man man man, je hebt dit log in de verkeerde sectie geplaatst :D
 
Tja, dat soort dingen doe je wel eens als je eigenlijk niet meer weet wat verder nog te doen.
Maar daarbij is biceps voor een strongman toch wel enigzins van belang, en omdat die bij mij steeds chronisch achterliggen, ze zijn belemmerende factor bij oefeningen als chinnen en kom ook niet over dat plateau door maar te blijven chinnen, probeer ik ze op een dag dat ik er verder toch niks mee doe (benendag) ze nog wat met isolatie te prikkelen.

pol0100 zei:
Lekkere traingen!
Maar wat ik niet snap is dat jij voor dumbbell curl maar 24 kg pakt tov van andere oefeningen?

Er is wel verschil tussen strikte curls met ver indraaien van de polsen of hammercurls die je iets minder netjes doet, op de laatste pak ik ook 37kg.
Er word al snel gezegd van wat pak je weinig.
Maar bv. een sideraise voer ik met niet meer dan 16-18kg uit.
Ik begin wel met de DB's naast me, en ga rustig omhoog tot mijn handen boven mijn schouders zijn, houd dan 2 tellen vast en zak weer rustig.
Als ik start met de DB's voor me, en ze dan met alle kracht zo hard mogelijk omhoog slinger om ze boven meteen weer te laten vallen kan ik dat rustig met 10kg meer.

Wat ik wil zeggen is dat op zulke oefeningen vorm een erg grote factor op de gewichten is.

Maar genoeg hierover, er moet een awesome training gepost worden.

Bench:
15x60kg (dit voelt heel goed, gaat meteen lekker soepel, geen pijntjes, its gonna happen :D )
8x100kg
5x120kg
4x140kg
3x165kg (PR, wow, die knallen nog bijna door het plafond)
3x165kg (nog meer PR, en nog steeds easy)
3x170kg (weer PR)
3x170kg (über PR :D, maar nu gaan ze wel zwaar)

NGBP:
8x120kg
6x130kg
6x130kg

Peck deck (Life fitness):
12x105kg
15x119kg (full stack, PR)
11x119kg

Dippen:
4x8xBW (115kg)+20kg (volume PR)

Side raises:
12x14kg
3x10x16kg

Decline press machine met losse schijven:
3x8x100kg (mijn arme tietjes schreeuwen het inmiddels uit :D)

Zeer voldaan gevoel, de laatste tijd weinig flat bench gedaan, en zeker niet heel zwaar, en toch een vette sprong vooruit gemaakt. :)
 
Beetje matig, is het niet? :D

Goede training Tom! Het is wel vaker zo met oefeningen dat als je ze een tijdje niet doet dat je juist vooruitgang boekt.
 
:shoot: :yell:<---Viking :D

Thanxz!
 
Damn sweet bench...

Heb woensdago ok aan de 170kg bench mogen ruiken op 4boards voor een dubbel...nog even en ik ga hem voor 2 boards doen en dan.....:)
 
Ben je van plan nog eens geared te benchen? Ik denk dat de 200 nu wel haalbaar gaat zijn!
 
AWESOME Ouwe ! :D no hard feelings !
 
Doe mij ook zo'n bench!
 
Geweldige bench! De 185-190 kg bench moet haalbaar zijn!! gaat goed kerel!
 
Moest er vanmorgen weer om 5:30 uit om te gaan werken, ik had een gevoel of er een tractor over mijn bovenlichaam gereden was.
Awesome bench=awesome spierpijn:D

Maar dat weerhield me er niet van om om 18:00 weer in de sportschool paraat te zijn.

Vandaag met een soort circuit begonnen:
8 reps DL mezelf op 4cm verhoging, direct erna 4 reps DL halter op 7cm blokken, gevolgd door 10 reps T-bar row.

1. 8x60kg, 4x120kg, 10x30kg
2. 8x100kg, 4x170kg, 10x50kg
3. 8x140kg, 4x200kg, 10x70kg
4. 10x180kg, 3x220kg (4f), geen T-bar meer, schijven waren ervanaf gehaald :mad:

Hierna was ik echt helemaal brak, wilden nog verder verhogen, oefening 1 tot 220kg, maar kreeg hem niet meer omhoog omdat het helemaal tolde in mijn hoofd.

CS seated row:
10x120kg
10x140kg
8x160kg
5x160kg

V-handle rows op latpulley naar borst:
3x8x90kg

eq909 zei:
ben je van plan nog eens geared te benchen? Ik denk dat de 200 nu wel haalbaar gaat zijn!

Op 25 november ga ik weer een benchwedstrijd (teamcompetitie bank) doen, en kom ik voor KST Fennell uit.
Dus hiervoor ga ik ook weer 3-4 weken van te voren een aantal geared trainingen doen.
Ik heb de vurige wens om 205 kg op de wedstrijd te halen.
 
echt een nette bench gast :thumb: die 180 kg raw ga je dus binnenkort verbeteren? ;)
 
Een DL training in circuitvorm ga ik vaker doen.
De impact is hoog omdat het tempo hoog ligt en er weinig rust tussen is.

Had gisteren serieuze pain in the butt :D, en ook vandaag voel ik mijn hams nog wel een beetje.
 
Vette DL circuit :thumb:
 
Maandag 01-10-07

Vandaag eens op oly lifts geconcentreerd.

40kg 6x clean, 6x MP, 6x jerk (jerk zonder split, gewoon met voeten naast elkaar)
60kg idem.
80kg 4x C&J
90kg 2x C&J
100kg 2x C&J
110kg failed, ineens geen explosiviteit meer in de benen, voel de training van vrijdag nog duidelijk in de benen.

Techniek van C&J begint stuk beter te worden, 90kg lukte zonder nadrukken, bij 100kg moest ik een klein beetje nadrukken.
Dus binnenkort verwacht ik een gevoelige verbetering van mijn OHP.

Daarna wat snatches met 40kg geoefend.

OH squat:
3x8x40kg (eerste keer, wat moeite met stabiliteit, oefening is nog zwaar zat met 40kg :D)

Legpress:
10x240kg
8x280kg
8x320kg
8x340kg

Staande DB OHP (met 2 DB's tegelijk):
10x24kg
8x28kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Shoulder press machine:
8x80kg
8x90kg
8x100kg (full block PR)
8x100kg

De doelstelling om een nieuw OHP PR te zetten vandaag niet gehaald.
Maar wel de voorwaarden zijn een stuk verbeterd, doordat ik de jerk beter beheers (onder de stang duiken bij het uitstoten, en dan omhoogsquatten) zal ik mijn PP kunnen verbeteren.
De jerks met 40kg waren zo hard dat ik een paar maal even met de voeten van de grond getrokken werd door het opwaarts vliegende gewicht :D
 
Mooie training! Ga je vaker oly-lifts doen? Zal ik eens vervelend doen?....ik heb vandaag wel mijn strikte MP verbeterd :D
 
Nice! Zijn die C&J qua techniek ook nog een beetje aan te zien?
 
Zeer nette training en ik ga die OHP binnenkort wel omhoog zien vliegen, ook je bench gaat vooruit dus OH zal ook wel mee.
 
Back
Naar boven