XXL Nutrition

Powerblades trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dinsdag 23-10

Ben uit de nachtdienst gekomen, en maar weer eens gaan trainen.

Full Squat:
10x70kg
10x70kg
10x90kg
8x110kg
8x130kg
8x140kg (het ging hier nog niet lichter aanvoelen, echte afternightshift syndrome)
8x140kg
8x140kg (het hierbij gelaten, ging echt voor geen meter)

Seated calf raise/fatbar holds/BB wristcurls circuitje: (fatbar holds pronated zonder duim om stang)
12x30kg/30sec. 70kg/10xstang
12x40kg/30sec. 80kg/10x30kg
12x45kg/30sec. 90kg/10x30kg/52sec. 90kg
12x45kg/25sec. 110kg/10x30kg

Standing calf raise:
3x12x100kg

Plate pinch grip:
met 25kg schijven met een vet soort rubber erom, ze zijn dus vrij glad, in elke hand 1 schijf.
1x18sec.
1x20sec.
Dit was met de vingers recht.
Daarna nog 1x45sec. met de vingers met de nagels in het kleine randje dat op de schijf zit gekromd (dit doet wel pijn aan je klauwen :D)

Reverse barbell curls zonder duimen om de stang:
4x10x30kg

Wat een slechte benentraining dreigde te worden is aldus nog een leuke griptraining geworden.
 
jammer van de squats(toch nog aardig volume).

ik had laatst pinch flips gedaan met 15kg maar dat is toch pittig haha!
 
jmmr van je squat big man!!!:D
 
Ik ken het gevoel. Ik heb vanavond ook een baggertraining gehad.
 
Even een korte maar heftige training vandaag.
Ben vanavond bij het powerliftingteam shirted bench gaan trainen, met de eerste wedstrijd over 4 weken wordt het tijd om weer aan het pakje te wennen.

Bench:
10x60kg
8x90kg
5x120kg
3x140kg
1x160kg
1x170kg
Shirt on:
1x185kg (zonder riem, moet de stang zowat op mijn borst trekken)
1x190kg (met riem, ook hier moeite om in de groove te zakken)
1x195kg (PR, zakken gaat iets beter)
1x200kg (PR :D :D, the magic border, deze rep ging het beste van allemaal, gewoon een mooie wedstrijdbeurt)
Shirt off:
4x160kg (oef, dat merk je wel al die kilo's)
15x125kg (:D Heel vet volume PR)

Na dit heeft alless al zo goed op zijn flikker gehad dat ik het hierbij gelaten heb.
Volgende week meer, op naar de 205kg :wl:
 
Laatst bewerkt:
Super!!

Nu op naar de 200 raw en 250 shirted :D
 
Shit zeg, 200kg bench :p
Super PR :thumb:
 
RAW zou ik stoerder vinden. Persoonlijk vind ik er geen reet aan om shirted te benchen (ik heb het nog nooit gedaan hoor). Ik zie liever wat het lichaam zelf kan.
 
ondanks dat is het toch weer een pr! wellicht zit die 200 er ook wel RAW aan te komen met de tijd
 
RAW zou ik stoerder vinden. Persoonlijk vind ik er geen reet aan om shirted te benchen (ik heb het nog nooit gedaan hoor). Ik zie liever wat het lichaam zelf kan.

ik heb ondervonden dat mijn raw lifts sterker zijn geworden door het full ROM gaan met zwaardere gewichten dan dat je normaal kan.
 
ik heb ondervonden dat mijn raw lifts sterker zijn geworden door het full ROM gaan met zwaardere gewichten dan dat je normaal kan.

Dat geloof ik ook zeker wel maar dat kun je dan toch ook bereiken door een spotter erbij te houden die je alleen helpt als de halter stil valt want dan til je ook gewichten die je normaal eigenlijk net niet aan zou kunnen?

Neemt niet weg dat ik het een mooie prestatie vind van PB hoor. Maar ik ben nogal ouderwets als het om trainen gaat. :D
 
Maar ik ben nogal ouderwets als het om trainen gaat. :D

was ik vroeger ook. maar ja, je ziet en hoort...

double ply en open back zou ik me niet aan wagen. Dat vind ik er net nog iets over. Die gewichten gaan echt te hoog boven je natuurlijke max. Zoals die kerel in Finland (juha parkkinen) +/-210 raw en 310 shirted. Ben je dan verwondert dat op wedstrijd 1 van de 2 onderarmbotten breekt...
 
was ik vroeger ook. maar ja, je ziet en hoort...

double ply en open back zou ik me niet aan wagen. Dat vind ik er net nog iets over. Die gewichten gaan echt te hoog boven je natuurlijke max. Zoals die kerel in Finland (juha parkkinen) +/-210 raw en 310 shirted. Ben je dan verwondert dat op wedstrijd 1 van de 2 onderarmbotten breekt...

Damn! :eek: Lijkt me niet echt ideaal als je net aan het benchen bent!
 
Awesome!!!

Shirt of geen shirt, 200 kg bench is gewoon super bruut! Binnenkort druk je die 200 gewoon raw!! Super ouwe! :thumbs:
 
Dat gaat echt te extreem, open back, of double ply, hetgeen aan kg's gewonnen wordt is idd zo groot dat armen/polsen het niet meer aankunnen.
Het is bij de aan de IPF aangesloten bonden ook niet toegestaan.
Juist omdat de risico's te groot worden.

Natuurlijk is een gewicht RAW benchen het mooiste.
Maar de wedstrijden bench waar ik met mijn team uitkom zijn nu eenmaal geen RAW wedstrijden dus iedereen gebruikt een shirt.
Je gaat ook niet een wielerwedstrijd fietsen op een ouwe damesfiets, dan weet je ook dat je al een niet te verwaarlozen nadeel hebt, zo is dat ook bij die bechwedstrijden als je geen shirt zou gebruiken.
En omdat iedereen dus shirted bencht blijft de competitie net zo groot.

Ik had mijn shirted bench in het afgelopen jaar eens teruggekeken en gezien dat ik 30kg gegaind heb op bench, dit geldt eveneens voor mijn RAW bench.
 
Super gedaan kerel, ben trots op je! :D
 
hij heeft er nog altijd een lelijk litteken van op zijn onderamr van +/-15cm. wss van de operatie ???

Lijkt me nog zijn minste zorg als er 310kg naar beneden klettert :P
Ach shirted bench is een competitie opzich, niks mis mee.
Je moet het vergelijken met f1 en f3. MEt een f3 wagen heb je ook niks te zoeken tussen de f1, maar omdat iedereen in de f1 met een f1 wagen rijd is het wel eerlijk.


Tom gratz man toch een plateau doorbroken. Volgende doel 200kg raw :)
 
Natuurlijk is een gewicht RAW benchen het mooiste.
Maar de wedstrijden bench waar ik met mijn team uitkom zijn nu eenmaal geen RAW wedstrijden dus iedereen gebruikt een shirt.
Je gaat ook niet een wielerwedstrijd fietsen op een ouwe damesfiets, dan weet je ook dat je al een niet te verwaarlozen nadeel hebt, zo is dat ook bij die bechwedstrijden als je geen shirt zou gebruiken.
En omdat iedereen dus shirted bencht blijft de competitie net zo groot.

Dat deel snap ik ook wel, als anderen een shirt dragen moet jij het ook doen anders is het geen eerlijke strijd meer. Maar waarom dan niet gewoon alle wedstrijden RAW houden? Dan weet je tenminste wie de sterkste atleet is en niet wie het beste shirt heeft. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
 
Back
Naar boven