MuscleMeat

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mijn biceps zijn ook sterker geworden sinds ik strongman doe :p
Die tire, stones en conans wheel zijn moordend :D
 
doe je wel een klein beetje voorzichtig kerel ;)
 
Op het randje van het mogelijke balanceren is wel een spannende uitdaging, maar ik heb idd het gevoel dat ik dat niet te vaak moet doen (dan word ik niet veel ouder dan ik nu ben :D)
 
[Link niet meer beschikbaar]


niks voor jou, Tom?

samen met een groep sterke mannen een korte vakantie op Curacao?:D

of zal het lastig worden met je werk...........
:o

De link werkt niet.
 
haha ja zo is dat!
zo moet je trainen en anders niet!;)
 
Gisteren had ik de bench ME dag overgeslagen, ik had nog steeds last van mijn nek en was zo moe van de ochtendienst dat ik bovendien voor de TV in slaap gevallen was en toen ik wakker werd was het ook te laat om nog te gaan trainen.

Vandaag bemerkte ik ook dat het drukkend gevoel dat ik al een paar dagen op de borst had een stevige spierpijn was bij de aanhechting van de buikspieren aan het middenrif en de onderste ribben.

Maar omdat het trainingsvirus toch de kop opstak vandaag gewoon gaan trainen.
Hierbij bleek al snel dat ik squat, en zo'n beetje alle pulls wel kon vergeten.

Squat:
10x70kg
10x70kg
10x100kg
2x120kg (hier begon die wervel en traps zodanig pijn te doen dat ik gekapt ben)

SLDL:
10x70kg
8x120kg
3x120kg (weer hetzelfde)

Bench:
10x60kg
10x100kg
8x120kg
4x140kg (hier wel problemen met stabiel liggen)
4x140kg
6x140kg
Ben dus niet al te zwaar gegaan, door gebrek aan spanning in mijn achterkant schouders merkte ik dat ik veel meer op triceps ging drukken.

Pulldown:
10x60kg
10x70kg
10x80kg
10x90kg
8x100kg
Dit was de enige manier dat ik mijn rug wel kon belasten.

Cable crossover:
10x35kg
8x45kg
8x50kg
6x55kg (PR)

Dippen:
12xBW
10xBW+15kg
8xBW+30kg (is dacht ik PR)
8xBW+30kg

Een aantal oefeningen gingen dus wel vrij goed, maar alles waarbij ik naar boven of naar achteren moet trekken gaat slecht.
Ik denk dat het nog wel 1-2 weekjes nodig heeft voordat alles hersteld is.
 
Mooi PR op de cables ;)

Klote van je rug.....
 
Dat is idd balen. Denk dat je toch iets verrekt hebt met die Yoke. Je hebt hem natuurlijk voor de eerste keer ook gelijk enorm zwaar gedaan. Misschien de volgende keer de Yoke iets lager op je rug plaatsen..

Veel beterschap in ieder geval!!
 
succes met herstel man, was zelf door mijn rug gegaan met deadliften en ook ff 2 weken rust genomen kwa lb. vandaag weer poging doen om rustig te squatten.
 
ff rustig aan kerel, misschien een weekje deloaden?
 
gefeliciteerd met je pr's op de cable en het dippen!!
 
Is je rug al wat beter?
 
angstvallig stil hier.........
 
Valt volgens mij wel mee hoor, hoorde vandaag van m dat ie ondertussen al 207,5kg!!! gebencht heeft.... dus die kneuzing van de wervel zal wel ver over zijn ondertussen....
 
Dan mag ie weer eens snel gaan posten hier!
 
De reden van de afwezigheid was idd gedurende anderhalve week de blessure in mijn rug/nek.
Die periode heb ik gewoon niet serieus kunnen trainen, alleen het banken ging gelukkig wel redelijk.
Verder had ik het gewoon erg druk met andere dingen, en de spaarzame tijd kon ik beter in het trainen stoppen (ivm de deelname aan de teamcompetitie bench afgelopen zondag) in plaats van in het bijhouden van het forum.

In de afgelopen weken heb ik tijdens de trainingen de shirted bench gelijdelijk opgevoerd van 200kg naar 205kg en tenslotte 207,5kg bij de laatste shirted training.
Tenslotte heb ik ook nog de RAW bench van 180kg geëvenaard, maar nu als nette wedstrijdbeurt met stilstand op de borst, en met een duidelijk smallere greep dan welke is toegestaan omdat ik een stang had met de merktekens verder naar binnen waar ik niet aan gedacht had :D
Dus touch'n go zit er wel meer in RAW.

Tenslotte afgelopen zondag de eerste wedstrijd voor de teamcompetitie bank van de NPB.
Even in het kort hoe dat gaat:
Je schrijft in met een team van 5 man, en komt daarmee voor een vereniging uit.
Een vereniging mag ook meerdere teams uitvaardigen als ze meer atleten in willen schrijven.
Er wordt geen indeling in klasses gemaakt, dus een team kan uit mannen en/of vrouwen van elk gewicht en elke leeftijd bestaan.
Van elke hoogste behaalde beurt van de deelnemers wordt het aantal wilkspunten berekend en het totaal per team bepaalt de uitslag.
Er zijn 2 wedstrijden en het totaal van de twee wedstrijden is de einduitslag.

De wedstrijd ben ik begonnen met 200kg in de eerste beurt welke goed ging.
De tweede beurt verhoogd naar 205kg, deze heb ik uitgedrukt maar kreeg afkeur wegens het optillen van mijn hoofd en achterwerk.
De derde beurt heb ik weer 205 gevraagd, deze drukte ik uit, ik was me ontzettend aan het concentreren op het blijven liggen en de halter ging ontzettend traag omhoog, ik was vol uit de triceps aan het rammen en had er een hard hoofd in dat ie goedgekeurd zou worden.
Maar alle drie de scheidsrechters vonden het een goede beurt en een luide kreet vloog uit mijn strot toen ik 3 witte lampen aan zag gaan. :D
Op gewicht ben ik sinds het NK afgelopen april dus 20kg vooruit gegaan, op punten van 109.59 naar 120.20.
Dat is dus een behoorlijke vooruitgang, ook heb ik nu op een wedstrijd maar 2,5kg onder mijn gym PR gedrukt.
Ik ben dus erg tevreden.
Als team hebben we nu de 5e plaats gehaald wat minder goed als het vorige seizoen is, maar de eerste 5 teams zitten vrij dicht bij elkaar en de nummer 4 had 1 punt meer als ons, het is dus erg close allemaal.
Wij hadden als team zowieso al 5 punten verloren omdat een van ons zijn benchshirt vergeten !!!!!!!! :mad: was.
Dus had hij in een geleend shirt dat 2 maten te groot was gedrukt en hierbij 10kg minder gehaald dan hij normaal drukt.

Gisteren heb ik ook nog getraind.

Squat:
12x60kg
8x100kg
8x120kg
8x140kg
8x160kg
2x180kg (had mijn squatschoenen vergeten, op gympen 180 squatten werkt dus niet, schoenen uit dus)
8x180kg (rep PR)

Seated calfraise:
12x40kg
12x50kg
12x55kg
12x55kg

Decline situps: Plank op hoogste stand
20x
15x
15x
15x

Body twist machine voor schuine buikspieren:
12x65kg
12x65kg
12x65kg

Mijn nek gaat weer vrij goed, vrij weinig last gehad van 180kg in mijn nek.
Squatten gaat weer lekker, nu rustig opbouwen.
 
Back
Naar boven