MuscleMeat

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Powerblade

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2004
Berichten
2.267
Waardering
1
Hallo, ik ben geen onbekende meer op het forum, en ben binnenkort een jaar bezig.
Ik heb dit jaar getraind in iets dat een fitness en healthcenter heet maar eigenlijk geen echte gym is.
Maar ik ben er dat jaar aan vast blijven zitten omdat ik een jaarcontract had afgesloten.
Wist ik veel toen ik begon.
Ik dacht; lekker een beetje fitnessen, wist ik toen dat ik zo hard zou gaan groeien dat ik al snel naar meer snakte dan dat zij me daar konden bieden.
Nou heb ik de mogelijkheden daar maar zo goed mogelijhk (mis)bruikt en het beste ervan gemaakt.
Met niet meer als wat basic machines, dumbbells tot 24kg en een cablestation dat tot 70 kg gaat.
Hier een beetje creatief mee omgegaan en thuis nog een chinbar, een zware stalen werkbank met draaibank erop en verzwaard met schijven en emmers zand, en een paar grote maaskeien als trainingsatribuut gebruikt. :D
Maar vanaf volgende maand een gym met alles erop en eraan en dan eindelijk echt kunnen squatten, deadliften en banken met losse gewichten.
Dan kan ik eindelijk goed mijn progressie gaan bijhouden aan de hand van oefeningen die een referentiewaarde hebben.

Dus tot binnenkort, wanneer ik mijn eerste training aldaar ga posten.
 
Heel veel succes met je trainingen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat jij nog harder gaat als je in je nieuwe gym bent :thumbs:
 
cool!
ik heb echt zwaar respect voor je prestaties, helemaal op jouw leeftijd! quite some devotion :thumbs:

veel plezier en pijn gewenst in je nieuwe kot!
 
Ben nog niet in de nieuwe gym, maar had vandaag zo'n maffe training die ik jullie niet onthouden wil.

Opwarmen.

Smith military press.

6*70kg
1*85kg
8*70kg
1*90kg
6*75kg
1*95kg
Alle setjes zij tot failure
Maf gevoel om tijdens de training MEER kracht te krijgen, maar na die 95kg max was het dan ook snel op.

Seated chestpress machine.(de aangegevn kilo's druk je wel echt, er zit geen katrol of hefboom tussen, de kabel loopt rechtstreeks van de handgrepen naar de stack)

Opwarmen
10*105kg
8*119kg
8*126,5kg
6*134kg
4*140kg

Incline DB fly's, dumbbelletjes gaan maar tot en met 24kg, dus vrij licht voor deze oefening 3 setjes van 12reps gedaan, niet tot failure.

Peck deck dropset gedaan, om de tietjes af te doden.
5*119kg, 5*112kg, 5*105kg, 5*98kg, 5*84kg en 3*77kg, toen kreeg ik er geen beweging meer in.

Pull overs 3 sets van 8 reps met 40kg.

Na deze training gaf het schudden van mijn shake al pijn in mijn fileetjes.

Ondanks dat ik hier dus weinig freeweight werk in kan doen (nu nog) heb ik op borst wel goede gains qua kracht en massa, want MP en chestpress zijn weer dikke PR's qua volume en gewicht.
 
Waarom smith machine?

oh nevermind, komt door de gym zeker?
 
Nee, zelfs die hebben ze niet eens, en me dan maar verwonderen hoe ik toch al aan mijn stats gekomen ben.
Maar ja, mrgen ga ik me aanmelden in de nieuwe gym, desnoods betaal ik de laatste maand maar op 2 plaatsen abogeld, dat k*t jaarcontract ook.
 
Erg leuk he, dat 1-6 principe! Het heet enhanced neural drive en je kunt er hier meer over lezen:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Powerblade zei:
de aangegevn kilo's druk je wel echt, er zit geen katrol of hefboom tussen, de kabel loopt rechtstreeks van de handgrepen naar de stack)

Opwarmen
10*105kg
8*119kg
8*126,5kg
6*134kg
4*140kg
.

dit zijn noway kilo's die je tilt met losse bar hoor ;)

maar verder leuke training. Suc6 bij je nieuwe gym
 
Er zal zeker verschil inzitten met losse bar, in het begin zal ik waarschijnlijk een 20kg minder drukken dan hier.
Maar eens aan de losse benchpress gewend te zijn zal ik waarschijnlijk wel vrij snel op deze gewichten zitten weer, daar ik nu ook oefeningen doe met DB's die het stabiliseren trainen.
Ben vandaag gaan kijken in de nieuwe gym waar ik wil gaan trainen.
Was echt super, niet groot, maar echt super hardcore, met 2 gewone en 1 incline BP, squatcage, seated MP/neckpress en veel kabelapparaten (allemaal zo oud als de sportschool is geloof ik)
Dumbbells t/m 52kg wat ik zo gauw zag, en een eigen krachtsportvereniging voor de wedstrijd BBers en Plers.

En wat ook een goede indruk achterliet is dat je niet meteen de gym uitgekeken werdt als newbie, maar gelijk van welkom en wat zijn je trainingsdoelen en zo.
Dus ik zal vrij snel een trainingsmaatje kunnen vinden denk ik.

Dat wordt dus nog een maal naar de oude gym gaan trainen en afscheid nemen, want nu kan ik me echt niet meer inhouden, IK MOET SQUATTEN, IK MOET DEADLIFTEN!!!!

En ik ben er veel goedekoper uit, als ik voor een jaar vooruitbetaal is het €23,50 per maand onbeperkt, nu betaal ik daar €48,50 voor, en het is met 6km een stuk dichterbij zodat ik met de fiets ipv met de auto kan gaan.
En hier durf ik gerust een jaar vooruit te betalen, omdat dit me zeker niet gaat tegenvallen, weet zo gauw niet een andere gym of this kind in de buurt.

Ik zal er eens een keer wat plaatjes van maken als ik er train.
 
23,50 per maand voor onbeperkt, is erg goedkoop. En zo te horen klinkt het als een prima tent. Succes, en ik ben benieuwd naar de foto's! :thumbup:
 
Vandaag nog in mijn oude gym getraind.
Op het programma rug en rear delts.

Chinnen

2x8reps bodyweight (105kg)
2x4 weighted 16kg DB tussen de benen
2x8 bodyweight, ging veel beter dan eertse 2 sets, kwam nu hoger dan mijn handen met de kin, echt kicken dat enhanced neural drive principe.

Seated lower back extensions 3x20x160kg stelt niet echt wat voor, maar machine kan niet zwaarder.

Seated high pulley cable row.

10x50kg
10x60kg
2x8x70kg

Low pulley cable row

4x8x70kg

close grip pulldown

8x91kg
4x112kg
8x98kg

upright cable row
(kon niet hoger dan mijn tepels wegens lichte elleboogblessure, door mijn werk)
8x50kg
8x60kg
2x8x70kg(kan zwaarder maar is maximum kabelpulley)

Seated machine rows om ff af te maken.

Shrugs
machine (standing calf raise) met 200kg (zijn echte kilo's op die machine)+ 2 24kg DB's in handen (248kg totaal)

3x10 reps

Bent over DB raises (rear delts)

3x10x20kg

Dit was de laatste training in de oude gym, komt er een instructeur vertellen dat er nieuwe en zwaardere dumbbells komen (tm 35kg, is nog te licht) en mischien wel een smith machine, zodat ik wat verder kan.
Dan heb ik ook een nieuwtje zeg ik, ik ga jullie verlaten, want al komen er wat meer spullen bij, tegen die nieuwe gym kunnen jullie echt niet op.

In het weekend thuis trainen, kan door mijn diensten niet in de gym trainen dan.
Is armendag, kan ik dus met mijn DB's een eind komen. en ga morgen nog ff een stang en wat extra schijven kopen, kan ik thuis wat meer als ik niet naar de gym kan.
 
goeie progressie, jammer van de limiet gewichten:(


bij ons heb je dumbbells tot 55 of 60 kilo:eek: :D

je shrugs zijn echt :eek: , monsterlijk zwaar !!
:D
 
Daar ben ik weer.

Om thuis wat meer oefeningen te kunnen doen gisteren een stang en 100kg aan schijven gaan kopen bij Decathlon.
Is geen Olympische stang (er was er een besteld maar niet afgehaald die ik dan gunstig had kunnen krijgen, maar al door iemand anders afgenomen)
Maar voor thuis wat te kunnen doen goed genoeg, ga er toch geen superzware deads en squats mee doen, want ik heb een houten vloer.(bovenwoning)
Daar kun je geen 200kg barbell op neersmijten, want dan worden de onderburen op zijn minst gek van het gebonk of ik kan de barbell bij hun uit de kelder gaan halen.

Toen ik thuis kwam het hele zaakje 2 trappen opslepen, 2x20kg schijven, 4x10kg schijven en 4x5kg schijven plus stang 10kg
Met 40kg per keer naar boven, geloof me, is een goede conditietraining.
Met de schijven die ik al had erbij kan ik nu tot 140kg opladen.

Vervolgens natuurlijk uitproberen, want in mijn oude gym hadden ze geen barbells, dus een aantal oefeningen opgezocht en geprobeerd.

1. goodmornings, lekker zwaar voor je onderrug, kon 10 reps met 40kg pakken, romp tot horizontaal voorover.

2. cleanen geoefend met licht gewicht (40kg) totdat ik de beweging een beetje doorhad, daarna met 60 en 70kg, 80 lukte niet, omdat de techniek natuurlijk nog niet echt goed kan zijn na een half uurtje, wil ook niet riskeren dat ik halter moet laten vallen ivm de vloer (heb er wel 2 rubber tegels onder gelegd)

3. Techniek van deadlift gaan oefenen met 50kg, dit ging vrij gauw goed, met iets holle rug en de stang mooi langs de benen omhoog, lockout schouders naar achteren.
Zowel gewone als sumo geoefend.
Hierna steeds wat meer op de stang geladen en kijken of ik met goede techniek 1 rep kon doen.
Uiteindelijk alles op de stang geladen wat ik had en kon nog steeds eigenlijk zonder echt grote moeite een goede lift doen (140kg)
Is dus echt kicken die oefening, was de eerste keer dat ik mijn onderrugspieren voelde branden, met nu wat spierpijn erin, en anders dan datgene wat je voelt als je rugpijn hebt (daar heb ik in het verleden vaker mee gelopen)
Ben dus benieuwd wat ik daar in de komende tijd op ga doen.

4.BOR

Ik wist niet dat je op een row zoveel gewicht kon pakken, zelfs terwijl ik de dag vantevoren al rug had gedaan en dus spierpijn had in mijn rug.
Geprobeerd wat het gewicht zou moeten zijn voor deze oefening.
Oplopend 60-70-80-90kg telkens een paar reps.
90 voelde nu goed aan, daar een set van 8 mee gedaan.
Daar kan dus nog 10 a 20 kg bij als ik hem niet met vermoeide, pijnlijke lats en traps doe, maar met verse spieren.

Dit was om zo te zeggen een uitprobeertraining, morgen weer een echte, dan ga ik armen doen.
 
Ik had niet anders van je verwacht dan dat je die 140 zou liften :thumbs:
 
Arm dag.

Skul crushers.

10x30kg, 8x40kg, 8x45kg, 7x45kg.

DB triceps extensions.

8x16kg, 8x16kg, 6x18kg.

Smal bankdrukken (california presses)

10x60kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x80kg, 6x90kg. (met spotter zou ik 100kg ook nog gepakt hebben, zat met 90 nog niet helemaal max.)

Lying triceps DB extensions (met hamergreep)

1 setje 8x18kg, met moeite, daarna gestopt, mijn triceps waren al genoeg afgebrand.

Incline biceps curls, 30 graden bankje. Gesupineerd.

8x18kg, 8x18kg, 7x20kg de eerste keer dat ik deze zo vlak doe, een echt smerige oefening is dit, of je biceps uit je schouders gerukt worden.

Barbell curl.

2 sets, 8x50kg.

Hammer curls.

3sets 7x22kg.
 
Back
Naar boven