AndroidHealthClinic

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

04-10-05

Vorige week vrijdag was ik met wat collega's ene gaan drinken in een cafe dat door een ex colega overgenomen was.
Deze had me dus al zo'n 8 maanden niet gezien, en toen ik mijn jas uittrok viel deze dus zowat van zijn geloof.
Wat is met jou gebeurd?, vraagt ie, ben je aan het BBen.
Maar hij vond het goed uitzien allemaal, en vervolgens daagt hij me uit met armpje drukken.
Hij was met niet al te veel moeite verslagen, maar toen wilde anderen natuurlijk ook armpje gaan drukken met me.
En uiteindelijk kreeg ik na een aantal gemakkelijke partijtjes een vrij sterke gozer tegenover me, waar ik echt volgas bij moest gaan om hem te pinnen.
En schijnbaar heb ik hierbij een of een paar scheurtjes in mijn biceps en brachialis opgelopen.
Want erna had ik een kloppende pijn in mijn hele bovenarm en kreeg bloeduitstortinkjes op mijn biceps.:(

Toen ik zaterdag die training had gedaan daarna dus er ook last van, ofschoon ik mijn armen niet direct getraind had.

Gisteren gaan trainen, bedoeling was alleen benen en buik en armen ontzien.

Fullsquat: 10x60kg, 6x80kg, 5x90kg, 5x110kg en 5x120kg
Omdat mijn arm toch weer pijn begon te doen verloor ik mijn concentratie bij de 120kg en voerde hiervan dus ook maar 2 reps correct uit, bij de rest verloor ik telkens de balans en moest een keer door de spotter gegrepen worden.
Ging dus al met al slecht eigenlijk, qua kracht zat er meer in.:mad:

Buikoefeningen: decline lower abs 2x20 en crunches 2x20

Seated calf extension: 1x20x185kg, 3x15x185kg.

Daarna lateral sideraises met weinig gewicht en stricte uitvoering geprobeerd.
Hierbij kreeg ik echter zo heftig pijn in die arm dat ik volgens anderen helemaal wit werd en ik bijna moest kotsen ervan.:kots:
Naar huis gegaan, kon amper nog normaal autorijden.

Dus dat wordt zeker de eerste week niks meer doen, mischien nog langer.
Ik laat me nooit meer verleiden tot klote spelletjes, tot ik minstens 2 keer zo sterk ben dan nu.:D
 
Klote man! Sterkte ermee..
Ik zal je de volgende keer wat makkelijker later winnen ;)
 
Powerblade zei:
04-10-05

armpje drukken.


Sorry kerel maar, stom stom. Echt dit is een blessure maker eerste klas. Maar goed nu is het al te laat :(, succes met het herstel.
 
eduardjanssen zei:
Sorry kerel maar, stom stom. Echt dit is een blessure maker eerste klas. Maar goed nu is het al te laat :(, succes met het herstel.


:stupid:

Succes met herstel en dat kan best lang duren :(
 
armpje drukken, ik doe het ook nooit, heb ook wel wat eens geblesseerd ermee, sterkte.
toch best nette fullsquat, iig beter dan mij(nog wel :D)
 
Gefeli met je kilo VVM erbij ;)

(bijzonder he wat een mens toch allemaal op kan vallen :))
 
Sterkte, hoop dat de scheurtjes snel herstellen, en je er weer tegen aan kan gaan!
 
sterkte met je herstel. Echt gaar dat je dat dit soort onbenulligheden nauwelijks meer kan trainen.
 
Ik hoor het vaker ja dat je er vrij snel een blessure van krijgt.
Dus ik doe het ook nooit hoor. Ze laten maar in de gym zien hoe sterk ze zijn:D.
 
Doe ik in het vervolg ook, dan moeten ze maar een keer mee gaan trainen en laten zien wat ze met squatten omhoog krijgen, want daar laat je volgens mij pas echt je kracht zien, armpje drukken is namelijk niet alleen maar kracht.
Als je tegenstander een stuk kortere armen heeft krijg je het al moeilijkals je niet weet hoe dit op te vangen.
Ik doe nu elke dag wat lichte curls, raises en onderarmoefeningen om zo het herstel een beetje te pushen.
 
Ik wens je sterkte misschien datik je tegen kom in de loop vaan de weken daar bij fenell... heb er vandaag voor t eerst getraind en t beviel me wel... schrijf me morgen in. Aardige mensen daar jammer dat t op donderdag zo rustig is was maar een ieamnd en de helft van de training alleen moeten doen dus neit al te zwaar kunnen doen... maar veel success
 
Op donderdag is Ton, de begeleider er niet.
Op andere doordeweekse avonden wel, en dan is het ook wat drukker.
Vandaag weer gaan werken, dat ging wel, de hele dag lichte pijn.
Alleen toen ik een keer redelijk wat kracht moest zetten om een rol uit de machine te krijgen kreeg ik weer zo'n scheut waar ik 20 min misselijk van was.
Thuis wat lichte DB oefeningen gedaan.
Side raises tot 45graden boven hoofd, gewone, hammer en reverse curls en thors hammer, alles met 4kg en 3x10 reps.
Daarna wat gestretcht, het gevoel erna was een verademing.
Helemaal geen zeurende pijn in mijn armen.
Dus na het eten nog RDL gaan doen en dit ging best goed.

RDL: 15x50kg, 5x70kg, 5x100kg en 5x5x110kg.

Redelijke pomp in mijn rug erna, was de eerste keer dat ik een dergelijk volume geDL't heb.
Zo kan ik tenminste aan mijn basis blijven werken, ook al zullen zware curls ed. voorlopig nog wel niet gaan.
 
als ik thuis trainde motiveerde dat nooit.. dus goeie :thumbs:

Ja moest toch iets zeggen.. kan verder nix zinnigs meer zeggen :p
 
Nu ik door die blessure niet echt kan trainen heb ik er ook geen zin in naar de gym te gaan, wat heeft het voor nut als je niet voluit kunt knallen.
Revalidatie, zo noem ik het maar, kan ik ook thuis doen, en dat ik er een paar basisoefeningen bij kan doen.
Kan overigens toch alleen die dingen doen waarbij ik mijn arm niet hoef te buigen, zoals DL.
Squatten gaat niet eens goed ermee.
Nog steeds gevoelig die arm, en tintelingen van mijn schouder tot in mijn vingers (volledige biceps en brachioradialis.)
 
Gelukkig, het gaat nu snel beter met mijn armen.
Alleen bij extreme krachtzetting wil het nog wat gevoelig worden.
Maar BB curls met 20 a 30kg gaan inmiddels weer.
Vandaag een apparte training gehad.
De waterlelie in de vijver was te groot geworden en moest eruit.
Het bleek een bonk wortels met grond en daarin nog zo'n 100kg aan stenen die de halve vijver besloeg.
Het was echt de ultieme deadlift om dit uit de vijver te krijgen.
Toen ie er na zo'n 6 pogingen eindelijk uit was bleek er een hoop van een halve kuub aan wortels met stenen en blubber erin op de kant te liggen.
Ik wil niet weten wat dit woog, maar met 300kg zal ik er niet veel naast zitten.
Ik was dus bekaf hierna, en de training vanavond maar gecancelled, want ik moet ook nog op nachtdienst.
 
haha leuk is dat ja. Zo hadden wij hier een grote krulhazelaar in de tuin staan.
Helemaal gesnoeid en toen wou m'n broer hem helemaal uitgraven.

Heb ik em er uitgerukt:D met wortel en al woog wel een kilootje of 100:D
 
De buurt kan wel gaan uitkijken met hun waterlelie`s ;)

"Wat bent u aan het doen jongeman?"
"Ja ben met deadlift training bezig :)"

Gelukkig dat het beter gaat met je arm!

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Powerblade opnieuw punten kan geven.
 
Mooi dat 't beter gaat man!
En gefeliciteerd met je 300 kg deadlift :D
 
Back
Naar boven