Fitness Seller

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Powerblade zei:
Gelukkig, het gaat nu snel beter met mijn armen.
Alleen bij extreme krachtzetting wil het nog wat gevoelig worden.
Maar BB curls met 20 a 30kg gaan inmiddels weer.
Vandaag een apparte training gehad.
De waterlelie in de vijver was te groot geworden en moest eruit.
Het bleek een bonk wortels met grond en daarin nog zo'n 100kg aan stenen die de halve vijver besloeg.
Het was echt de ultieme deadlift om dit uit de vijver te krijgen.
Toen ie er na zo'n 6 pogingen eindelijk uit was bleek er een hoop van een halve kuub aan wortels met stenen en blubber erin op de kant te liggen.
Ik wil niet weten wat dit woog, maar met 300kg zal ik er niet veel naast zitten.
Ik was dus bekaf hierna, en de training vanavond maar gecancelled, want ik moet ook nog op nachtdienst.

nette lelie-lift, mooi dat je weer herstellende bent.

sterkte,

groet

nofear
 
Ja ja, dat verhaal komt me heel bekend voor! Wij hebben onze vijver ook een keer helemaal schoongemaakt en we hadden ook zo'n MEGA zware blok wortels in de vijver zitten.
 
Powerblade zei:
Gelukkig, het gaat nu snel beter met mijn armen.
Alleen bij extreme krachtzetting wil het nog wat gevoelig worden.

interne krachtzetting (schijten en slikken in die volgorde) gaat nog goed dus..
Gelukkig maar :thumbs:
 
Intern wil het allemaal nog wel werken.
Vorige week toen ik probeerde te trainen en het gigantisch pijn in mij arm begon te doen ging die interne kracht zowat in zijn reverse.
Maar goed, vanavond ga ik proberen een normale training te draaien (squatten) en is het afgelopen met het gelanterfant (gedwongen, maar ja, wat wil je)
Denk nu wel dat ik op zijn minst toch wel weer die barbell moet kunnen vasthouden op mijn schouders.

Iedereen nog thnx, en edit, die waterlelie heb ik niet echt volledig omhooggetild hoor, maar op de kant gesleept, maar dat was nog zwaar genoeg.
 
OK!
Weer eens trainen.

Eerst maar eens voorzichtig de gekwetste spieren opwarmen.
BB curls, side raises en pulldown, en dat alles met voor mijn doen lichte gewichten 2x10 reps.

Na het opwarmen nog steeds geen pijntjes.

Squat: omdat het vorige week slecht ging kwa techniek hier nu de nadruk op gelegd
10x50kg
5x5x90kg
Het ging nu veel beter met de techniek, de laatste setjes werd het echt speedsquat, als ik uitpushte kwam boven de stang steeds ff van mijn schouders los.
Dit geeft nu vertrouwen om te gaan verzwaren.

Benchpress: eigenlijk gewoon kijken hoe het ging.

15x50kg
Komt de begeleider (Ton) en die wou meedoen.
Dus zeg ik is goed en hij legt 90kg op de stang en doet een set.
En zo ging het verder:
5x90kg
5x110kg
3x120kg (pr)
3x120
Ton gaat terug naar 90kg en doet hiermee 12 reps.
En ik doe er 12, en ik denk "die laatste ging wel al zwaar, maar ik kan er denk ik nog een"
En dus doe ik er 13x90kg.
Ton een lange sik dat ik er eentje meer deed.

Al met al een training met een goed gevoel.
Bij het benchen nog iets last van die arm, waardoor ik soms ongelijk omhoog ging, maar erna die arm koude/warme wisselbaden gegeven en de pijn was weer helemaal weg.
Volgende week wil ik dus gaan maxxen op bench, en ga ik voor de 135 of 140kg.
 
Lekkere bench man! Als je je niet voorvermoeid, zit daar al een behoorlijk gewicht in :thumbs:
 
135 140 moet er zeker inzitten als het al niet meer is :rocker:
en het voelt lekker he om iets zwaarder/meer te doen dan je begeleider ;)
 
Ja ik denk ook zeker 130, misschien 135. Mooi hoor.
 
Mijn lowerstrength heb ik wel vertrouwen in, het eerste stukje van de borst af gaat nog altij vrij gemakelijk.
Halfweg is een beetje het punt, dan vertraag ik wat.
Dus triceps wat meer aanpakken, en eventueel partials, laten zakken tot 10-15cm van de borst, paar sec. vasthouden en weer uitdrukken, en dat zo explosief mogelijk.
Als ik aan deze punten kan werken zit er zeer zeker voor het einde van het jaar nog een dikke BP in.
O ja, ik probeer ook wat meer elbows in te drukken, ongeveer 45graden tov de romp.
Ik hoor het graag als iemand denkt dat dit anders moet of kan.
 
Het aantal graden van je ellbows in zal afhangen van je grip. Maar gewoon zo veel mogelijk naar binnen duwen op een manier dat het ook lekker drukt.
 
echt ****ing goeie stats ze mogen je met recht een vriendelijke reus noemen
 
Powerblade zei:
Mijn lowerstrength heb ik wel vertrouwen in, het eerste stukje van de borst af gaat nog altij vrij gemakelijk.
Halfweg is een beetje het punt, dan vertraag ik wat.
Dus triceps wat meer aanpakken, en eventueel partials, laten zakken tot 10-15cm van de borst, paar sec. vasthouden en weer uitdrukken, en dat zo explosief mogelijk.
Als ik aan deze punten kan werken zit er zeer zeker voor het einde van het jaar nog een dikke BP in.
O ja, ik probeer ook wat meer elbows in te drukken, ongeveer 45graden tov de romp.
Ik hoor het graag als iemand denkt dat dit anders moet of kan.
idd gewoon de pins instellen op je stickingpoint. En floorpress vind ik daar ook goed voor werken:).
 
14-10-05

Opwarmen: pulldown, backextension, twists.

DL:

10x70kg
5x100kg
5x110kg
3x5x120kg
2x130kg
2x130kg
1x130kg
1x130kg

Upright row:
10x35kg
8x40kg
8x40kg
Niet zwaarder gegaan vanwege tennisarm, deze is weg aan het gaan en het is de eerste keer dat ik deze weer deed.

BOR:
10x70kg
6x100kg
6x100kg
4x110kg
6x105kg

Shrugs:
6x140kg (power)
6x140kg (power)
6x140kg (mijn grip was gaar, dus als gewone shrug)
6x140kg (idem)

Grip:
Reverse curls met de duimen niet om de stang maar naast de vingers erbovenop, slomo uitvoering.
20x20kg
Ton liet me deze oefening zien, hij pompt idd geweldig in je onderarmen, zowel de flexors als extensors.
Moest daarna stoppen omdat ik een maat op het station moest ophalen, anders had ik hier nog wel 2 of 3 sets van gedaan.

Uitvoering van DL is al een stuk beter, nu zakten mijn schouders maar een enkele keer,de rugkracht gaat snel vooruit.
Maar na 41 lifts en de nodige BOR's is je erector er wel geweest, ik heb zalige spierpijn in me rug.
 
Back
Naar boven