XXL Nutrition

Powerblades trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

We zullen zien, volgende week ga ik wel weer maxxen op bench, ik heb zomaar het gevoel dat ik 10kg op mijn pr derbij kan rammen.
 
Powerblade zei:
We zullen zien, volgende week ga ik wel weer maxxen op bench, ik heb zomaar het gevoel dat ik 10kg op mijn pr derbij kan rammen.


goede training weer zeg, nette bench uiteraard maar ook die dips zijn vrij bruut met zon gewicht.
10kg erbij en je zit op de 150kg, dan ben je een echt sterke man ;)
 
Die dips waren wel vrij eng, het diptoestel bestaat uit een U vormige greep op een paaltje van 40x40mm vierkante buis, dat ding boog aardig door onder dat gewicht:D
 
Brute dips! Hoe diep zak je hierbij, tot je armen parallel zijn met de grond of zo diep mogelijk? Zelf ga ik altijd dieper dan parallel.
 
Ik ga wel zo diep mogelijk, met weighted chins is dat is voor mij iets verder dan parallel, ongeveer 5 a 10 graden eronder, tot een lichte stretch voelbaar is.
Niet weighted laat ik het nog iets meer stretchen, maar met weighted laat ik niet te veel stretch erop komen om mijn schouders te beschermen, 136kg met je schouders in een extreme externe rotatie betekent toch een flinke belasting van je rotator cuff, vandaar.
 
jep die 150 zou je nu moeten kunnen pakken als ik het omreken!!!!eerste x zou je 6 herh kunnen halen met 120 en dan zit je geloof ik op 80% van je max 100 % zou 150 kilo zijn!! echt klasse die bench, komt de rest van de gewichten ook mee? je deadlift enz.
 
Gaat goed kerel ! nu geen gekke dingen meer doen in het café oid.. ik heb wel geleerd van mijn blessures.. geen rare fratsen meer uithalen als ik op stap ben oid.. tering zeg :(

Je bench is bruut ! alleen squat needs some work bro :)
 
Deadlift en squat gaan wel mee omhoog, echter heb ik daar nog wel een forse achterstand mee daar ik deze pas een maand doe en daarvoor eiegenlijk alleen wat legpress en curls/extensions deed, en geen goede oefeningen voor onderrug had.
Hoewel op een machine (seated chestpress) kon ik mijn borst wel redelijk goed trainen bij de oude gym.

Maar hier mijn training van woensdag 02-11-05.

Squat:
Opwarmen op legpress daar rack bezet was.
Daarna squat:

10x60kg
5x100kg
5x5x110kg (pr)
Ergens halverwege de sets mijn ademtechniek bijgeschaafd, niet inademen tijdens de neergaande beweging, maar inademen voor de neergaande beweging, adem vasthouden en zakken, en kort voor het bereiken van het laagste punt de adem naar buiten persen, ik kwam ineens veel makkelijker omhoog.

Barbell curls:

8x40kg
6x45kg
6x50kg (pr)
4x52,5kg (pr)
1x55kg
2x55kg (pr)

Legpress (technogym, stack via ketting 1:1):

8x200kg
6x220kg
6x240kg

Hammercurls (DB):

4x8x22kg

Crunches met benen opgetrokken:

1x40hh, 2x30hh

Lekkere training, squat weer 5 kg omhoog bij 5x5, alleen was ik bij eerste set niet helemaal erbij en bleef naar mezelf kijken in de spiegel waardoor ik bijna omdonderde, Ton stond ineens wel heel snel achter me, maar ik kon het zelf nog corrigeren gelukkig.
Je kunt beter op je gevoel vertrouwen bij squat.:p
 
ja gaat weer lekker!

mooie training! hang een doek over die spiegel of zo :D

en die ademtechniek ga ik ook eens proberen! thnx bro!
 
Hebben jullie dan ook deze legpress:

Legpress.jpg
 
eq_909 zei:
Hebben jullie dan ook deze legpress:

Legpress.jpg


deze machine gebruik ik voor liggende hacksquat, omdat je geen BW meetilt ( dat zit in het gewicht zelf: dus 240 minus BW = ongeveer je squat);)




goeie training Powerblade !!:D




:cool:
 
die ademtechniek gebruik ik ook precies, bovenin inademen, naar beneden, en buik uitzetten en aanspannen voor een brede basis bij het starten. werkt super. :thumbs:
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is de legpress die wij hebben, is dus 45 graden, maar met een stack die via een ketting 1:1 omhoog gaat, dus als ik 220kg instel druk ik ook 220kg weg, in tegenstelling tot de apparaten waar je schijven aan het voetplateau hangt.
Bij dit apparaat stel je het gewicht in en dan moet je de stack met de hefboom omhoog pompen, dit werkt hydraulisch.
Deze foto is niet in onze gym gemaakt, deze stond te koop op internet voor €850,-

Eduard: Ja ik squat tot onder parallel, 2 sets zijn zelfs full, quarters heb ik nog niet gedaan, mijn ervaring is dat als ik van onder parallel in beweging kan komen dat ik dan ook tot lockout kom.
Dit betekent dat mijn start het moeilijkste punt is, daar kan ik dus power (DE) of boxsquats voor doen.
 
Vrijdag 4-11-05

DL

20xlege stang
10x50kg
6x90kg
5x120kg
3x140kg
1x150kg (pr)
1x155kg (pr)
1x160kg (wel gelift, maar omdat de techniek suckte, het kwam uit mijn rug, tel ik deze niet mee)
10x90kg
10x90kg (branden lekker in mijn hams)

Is stijgende, maar hams en glutes zijn nog steeds de zwakste schakels, maar als de progressie zo doorgaat zit ik in een 3 maanden toch wel aan de 200kg.

Powercleans:

1x50kg
5x60kg (uitdrukken na elke rep)
5x70kg
3x75kg
1x80 (ging echt easy)
1x80 (met uitdrukken, k*t, ik wou 90kg doen, maar niet in de gaten dat iemand in de tussentijd dat ik even rondliep de 5kg schijven er weer afgeript had, dat zag ik pas bij het afladen van de baar)

T-bar row:

8x90kg
8x105kg
8x105kg
8x110kg

Pulldown (parallel grip)/ DB sideraises

10x90kg/8x20kg
8x95kg/8x20kg
8x100kg/8x20kg
8x105kg/8x20kg

Nog wat bodytwists

Dat was het weer, flink volume DL, pr op DL en trapjes geburnd.
 
Goede PR's op je DL en Powerclean!

Voortaan gewoon je handdoek over de bar heen leggen.
 
Damn, je deads gaan echt goed! In februari was toch je eerste PL wedstrijd he? Is dat een bench only, of ook sq en dl?
 
Doe je mee aan een powerlifter wedstrijd ja? Stoer!
Goeie training ook. Je deadlift gaat ook prima, binnen no time zit je op deze manier op de 200kg.
oja, die powercleans. Ik lees dat vaker, ik dacht dat het een echte gewichthef oefening was. Waar zijn ze precies goed voor? Zijn ze wat te vergelijken met military press?
 
die legpress staat bij ons ook, opzich wel een fijn ding, je kan er ook schijven opgooien. doe er meestal one leg legpresses op.
 
Back
Naar boven