XXL Nutrition

Powerblades trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik heb nog geen eigen shirt, maar wil er eerst een paar uitproberen, andere mensen met mijn maat waren bereid hun shirt een keer uit te lenen.
Die ik gisteren aanhad was een ouder model Inzer. (model van voor de Rage)
De Rage X wil ik ook nog proberen, er werd wel gezegd dat je bij dit shirt helemaal geen room for error hebt, iets buiten de baan is gelijk klats!
 
Powerblade zei:
Het is overigens zo dat een groot deel van de andere PLers waar ik mee train een voorstander zijn van het afschaffen van shirts en suits.
Alleen lichte bandages en een riem ter bescherming van je gewrichten, en meer niet, gewoon RAW.
Want het shirt is eigenlijk valsspelen.
Ben ik geheel met je eens. Het is ook een trend die steeds meer toeneemt. Als ik ooit zo ver ben om wedstrijden te doen, dan wel alles RAW (al doet de rest met).

Een ander soort shirt die (net als de benchshirts oorspronkelijk) alleen is om schouderblessures te voorkomen, bij een training gebruiken zou naar mijn mening wel kunnen. Maar ik ben nog aan het schetsen :)
 
Powerblade zei:
Ik heb nog geen eigen shirt, maar wil er eerst een paar uitproberen, andere mensen met mijn maat waren bereid hun shirt een keer uit te lenen.
Die ik gisteren aanhad was een ouder model Inzer. (model van voor de Rage)
De Rage X wil ik ook nog proberen, er werd wel gezegd dat je bij dit shirt helemaal geen room for error hebt, iets buiten de baan is gelijk klats!

das best ziekelijk..
 
KaLe zei:
das best ziekelijk..

Is gewoon zo. Men huidig shirt verdraagt ook geen errors. De groove volgen of de spotter kan de barbell van je deadliften ;)
 
Ja, je pakt denk ik alleen al minder gewicht omdat het een aanslag is op je zelfvertrouwen. Dat het zo gevoelig is hoe die bar beweegt.
 
Ik geloof je ook wel, maar ik zit me nu in te denken hoe dat ongeveer gaat wanneer je even uit de baan raakt. En dat lijkt me geen pretje :D
 
Het gebeurde me gisteren met mijn linkerarm toen ik bijna op de borst was met de stang.
Hij ging wat richting buik en toen lag mijn pols zowat dubbelgeplooid met de stang erop op mijn buik.
Gelukkig hing er niet zoveel aan (120kg)
 
Niet opgeven! Is moeilijk om te leren drukken in een shirt. En dat verschilt van shirt tot shirt, dus bij elk nieuw shirt heb je zeker maand of 2 nodig om de juiste groove te vinden. Je eerste shirt mag je toch op een groot jaar rekenen vooralleer je er deftig kunt in duwen.
 
aw,toch maar liever raw (niet de bedoeling om discussie te ontketenen,, gewoon persoonlijk:D
 
Vrijdag 16-12-05

Fullsquat:

Omdat ik nog steeds wat last heb van mijn glutes (waarschijnlijk een zenuwbeknellinkje) niet zwaar en met wat hogere reps gesquat.
Wel met een tel pauze onderin, maakt het ook zwaarder.
10x70
10x70
6x100
6x100
6x100

Frontsquat:
3x10x70 (was de eerste keer, techniek ging vanaf begin al vrij goed.)

Calfraises:
3x20x155 :fire:

MP:
2x10x50
2x8x55 (schouders waren best nog brak van woensdag)
6x55

DB curl:
8x22
8x22
10x22
10x22

Weighted crunches (+15kg)
20, 20, 20.
 
Netjes PB! Fullsquats en FS zien er goed uit. Keep it up!
 
Mighty zei:
Netjes PB! Fullsquats en FS zien er goed uit. Keep it up!

Vind ze zelf maar vrij licht, want ze gingen gemakkelijk, alleen frontsquat werd wel wat zwaar aan het einde.
Maar omdat ik geen half jaar met pain in the ass door die zenuw wil lopen me maar inhouden een beetje.
Fullsquats moeten nu 5x120 kunnen zeker.
 
5x120 is lekka :D.


Wel geil trouwens zo'n pijntje in je bil :D.
 
eduardjanssen zei:
5x120 is lekka :D.


Wel geil trouwens zo'n pijntje in je bil :D.

Ik kan er echt niet opgewonden van raken :( ,alleen dan omdat ik er niet voluit door kan.
 
Ja, was ook maar een geintje ;).


Blessures zijn altijd waardeloos. Begin nu ook weer her en der pijntjes te krijgen maar ze trekken gelukkig ook weer vlot weg. Voor mij is het eigelijk broodnodig tijd voor een deload week...
 
Ik zou eerst aan de verhoudingen van je lifts werken, voor je verder gaat met het serieuze bankdrukwerk. Bij een 150 raw bench hoort minstens een dikke 200+ fullsquat, tbh. Overheadpresses zelfde probleem.
 
Back
Naar boven