XXL Nutrition

Powerblock Pro 50 (1-23) non-EXP versus EXP motivatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Na lange tijd zijn de Powerblocks weer mondjesmaat verkrijgbaar. Ik zal niet ingaan op de algemene kenmerken, iedereen kan ze online vinden. Kortweg het zijn hele goede adjustable dumbbells, we vinden ze zoals verwacht uitstekend werken.

Maar meestal heeft men het over de EXP dumbbells, de "gewone"powerblocks hoor je minder over. Toch is er wel een goede reden om voor de non-EXP te kiezen: De non-EXP powerblock heeft meer platters en kan in kleinere stapjes worden verkleind. Omdat ik train met mijn vrouw en met name in zaken als benchpress en biceps een paar kilo zwaarder ga is het heel erg prettig dat we heel snel kunnen wisselen in relatief kleine stappen zonder te klooien met "adder" gewichten of in geval van Ironmaster staan te goochelen met schijfjes.

UIteraard is het voor degenen die fors zwaarder kunnen wegdrukken als wij een andere afweging (dan neig je eerder naar de EXP), maar als je vooral snel in relatief kleine stapjes wil wisselen zijn er dus wel voordelen voor de standaard set.
 
Back
Naar boven