AndroidHealthClinic

PowerBlock Pro EXP vs. Sport EXP

Bezoekers in dit topic

Quarkster

Cool Novice
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
32
Waardering
38
Ik ben bezig met een zoektocht naar verstelbare dumbells en neigde in eerste instantie naar de ATX Nuobells. Maar ik vind het jammer dat ze niet voorbij 32kg gaan en ben er niet helemaal zeker van dat het mechanisme dat deels van kunststof is wel de tand des tijds gaat overleven. Daarom heb ik op basis van 'The Best Adjustable Dumbbells van Garage Gym Reviews' en 'PowerBlock Dumbbell Reviews van King of the Gym' besloten om waarschijnlijk toch voor PowerBlocks te gaan.

Nu ging mijn voorkeur in eerste instantie uit naar de PowerBlock Pro EXP stage 1-3 set, welke voor bijna €1100 weg lijkt te gaan op internet.
Maar ik zag dat de Powerblock Sport EXP stage 1-3 set momenteel bij Decathlon in de aanbieding is en voor €649 te krijgen is.

Dat vind ik wel een heel groot prijsverschil en ik betwijfel of de Pro de meeprijs tov de Sport waard is, maar ben benieuwd of er toevallig iemand hier is die informatie met beide heeft of er iets anders zinnigs over kwijt kan.

Alvast bedankt!
 
865 is ie toch?

Ik heb ook de sport en 9 nog wat betaald.
Had toen gevraagd aan de winkel wat het verschil was en dat is alleen de coating eromheen. Daardoor is ie minder krasgevoelig maar vond in toen al de meerprijs niet waard.

Ben er nog steeds elke dag blij mee. Neemt amper ruimte in en wisselen gaat vrij snel. Enige wat ik nog wel zijn de atx magneetschijven zodat ik soms net een wat betere tussenstap kan maken
 
865 is ie toch?

Ik heb ook de sport en 9 nog wat betaald.
Had toen gevraagd aan de winkel wat het verschil was en dat is alleen de coating eromheen. Daardoor is ie minder krasgevoelig maar vond in toen al de meerprijs niet waard.

Ben er nog steeds elke dag blij mee. Neemt amper ruimte in en wisselen gaat vrij snel. Enige wat ik nog wel zijn de atx magneetschijven zodat ik soms net een wat betere tussenstap kan maken
Op deze pagina staat dat de PowerBlock Sport Exp 1-3 set voor €649 te krijgen is via een verkoper die gewoon legitiem lijkt te zijn. Of is de tekst misschien wat vaag en gaat het hier om alleen de fase 3 uitbreiding?

Goed om te weten dat er behalve die coating dus eigenijk geen verschillen zijn. Aan de ene kant lijkt het me prettig dat ze met coating wat stiller zijn als ze tegen elkaar aankomen en minder gevoelig zijn voor roest, maar zie dit ook weer niet als een heel groot voordeel. Daarnaast zijn de Pro's trouwens wel flexibeler in de zijrails (zie afbeelding hieronder) waardoor ze minder snel zouden beschadigen mochten ze een keer vallen, waar dit bij de Sport versie helemaal stug is. Wederom maar een hele kleine feature in mijn ogen.

PowerBlock-Pro-Series-Non-Welded-Flex-Weight-Block-Design.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op deze pagina staat dat de PowerBlock Sport Exp 1-3 set voor €649 te krijgen is via een verkoper die gewoon legitiem lijkt te zijn. Of is de tekst misschien wat vaag en gaat het hier om alleen de fase 3 uitbreiding?

Goed om te weten dat er behalve die coating dus eigenijk geen verschillen zijn. Aan de ene kant lijkt het me prettig dat ze met coating wat stiller zijn als ze tegen elkaar aankomen en minder gevoelig zijn voor roest, maar zie dit ook weer niet als een heel groot voordeel. Daarnaast zijn de Pro's trouwens wel flexibeler in de zijrails (zie afbeelding hieronder) waardoor ze minder snel zouden beschadigen mochten ze een keer vallen, waar dit bij de Sport versie helemaal stug is. Wederom maar een hele kleine feature in mijn ogen.

PowerBlock-Pro-Series-Non-Welded-Flex-Weight-Block-Design.jpg
Zo, dat lijkt inderdaad een hele goed deal.
Normaliter zijn die uitbreidingen geen 600 euro namelijk.
Zeker met deze korting zou ik lekker voor de sports gaan. Die 600 euro verschil kan je in een hoop anders mooi stoppen.

Bij mij maakt het ook allemaal amper geluid als je gewoon niet als een debiel te werk gaat.
Wel zitten er wat kleine krasjes op maarja het blijft gebruiksspul dus daar ontkom je niet echt aan. Dat heb je ook met schijven als je die een tijdje langer gebruikt en ze tegen elkaar zet.

En als het echt te gortig wordt heeft powerblock ook nog wel goede garantie volgens mij.
 
Zo, dat lijkt inderdaad een hele goed deal.
Normaliter zijn die uitbreidingen geen 600 euro namelijk.
Zeker met deze korting zou ik lekker voor de sports gaan. Die 600 euro verschil kan je in een hoop anders mooi stoppen.

Bij mij maakt het ook allemaal amper geluid als je gewoon niet als een debiel te werk gaat.
Wel zitten er wat kleine krasjes op maarja het blijft gebruiksspul dus daar ontkom je niet echt aan. Dat heb je ook met schijven als je die een tijdje langer gebruikt en ze tegen elkaar zet.

En als het echt te gortig wordt heeft powerblock ook nog wel goede garantie volgens mij.
Alright, ik ben over de streep getrokken en heb ze zojuist besteld! Bedankt voor je vlotte reacties, appreciated :bow:
 
De sport versie is iets compacter. Bij de pro versie heb je iets meer ruimte rondom de handle. De hoeken lopen ook vlak af bij de uiteindes van de handle.

Er zijn ook rechte grepen met knurling verkrijgbaar voor beide modellen.

Maar mooie prijs voor de sport versie!

ik zelf gebruik liever magneetgewichten ipv de adder weights (beter gebalanceerd).
 
De sport versie is iets compacter. Bij de pro versie heb je iets meer ruimte rondom de handle. De hoeken lopen ook vlak af bij de uiteindes van de handle.

Er zijn ook rechte grepen met knurling verkrijgbaar voor beide modellen.

Maar mooie prijs voor de sport versie!

ik zelf gebruik liever magneetgewichten ipv de adder weights (beter gebalanceerd).
Heb jij https://www.fitness-seller.nl/atx-magneetgewichten/ of andere magneetgewichten?
 
ik gebruik al een een aantal jaar de ironmaster quick-lock dumbbells. Deze zijn echt onverwoestbaar. En volgens mij uitbreidbaar tot 54kg. Er hangt wel een flink prijskaartje aan.
 
De sport versie is iets compacter. Bij de pro versie heb je iets meer ruimte rondom de handle. De hoeken lopen ook vlak af bij de uiteindes van de handle.

Er zijn ook rechte grepen met knurling verkrijgbaar voor beide modellen.

Maar mooie prijs voor de sport versie!

ik zelf gebruik liever magneetgewichten ipv de adder weights (beter gebalanceerd).
Heb je zelf ervaring met die knurled handles? Een snelle zoektocht kwam uit op $210 per paar + internationale verzending, dus dat vind ik toch wat fors.

De magneetgewichten wil ik ook nog heel graag erbij, maar ze zijn maar niet op voorraad. Ik zag in een filmpje dat iemand de Micro Gainz plates aan de binnenkant om de handle heen deed, maar dat lijkt op het eerste gezicht toch wat krap te worden dan.
 
Back
Naar boven