Fitness Seller

Powerbuilding op een testoflesje en meer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks man. Hij scheelt momenteel niet veel van mijn low bar squat gek genoeg (vorige week 220 lowbar).
Voeten staan naar buiten en ik hanteer wide stance, maar kweenie of dat een probleem is want des te smaller je staat des te meer je met je knieen over je tenen komt.

Ik moet weer ff wat stretches doen.
Ik doe een soort lunge achtige stretch met mijn voet op een bankje welke erg goed helpt hiertegen, maar het kost weer extra tijd...



High bar vs low bar (goeie foto om positie van stang te zien)

high-bar-vs-low-bar-1024x481.jpg


High bar vs low bar (goeie foto om het begingspatroon te zien)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je stance is gelijk ivg tot je de low bar squat?

Denk als je ze iets versmalt by high bar dat je minder belasting hebt aan de buitenkant van de knie (weet niet waar de pijn zit).

Gezien je bijna evenveel squat high bar kun je ook overwegen hierop volledig over te stappen! Moet er echt niet aan denken om zulke massive gewichten low bar te moeten vastnemen.

Deed vroeger altijd low bar goodmornings met 150. Een hell op polsen en biceps.
 
Gezien je bijna evenveel squat high bar kun je ook overwegen hierop volledig over te stappen! Moet er echt niet aan denken om zulke massive gewichten low bar te moeten vastnemen.

Deed vroeger altijd low bar goodmornings met 150. Een hell op polsen en biceps.

Dat is heel makkelijk op te lossen, gewoon de stang veel breder vastpakken. Tegen de schijven aan, heb je echt geen last van je biceps. En 200+ ligt echt wel lekkerder lowbar in je nek dan highbar.
 
Dat is heel makkelijk op te lossen, gewoon de stang veel breder vastpakken. Tegen de schijven aan, heb je echt geen last van je biceps. En 200+ ligt echt wel lekkerder lowbar in je nek dan highbar.

Zelfs dan kan je pijn aan je biceps als je hier last van hebt. Ik heb het ook en ook bij high bar wide grip zelfs
 
Pak ook altijd high bar en zo breed mogelijk vast.

Als ik smaller pak voel ik dat ook in me borst
Zal wel aan mij liggen:p
 
Je stance is gelijk ivg tot je de low bar squat?

Denk als je ze iets versmalt by high bar dat je minder belasting hebt aan de buitenkant van de knie (weet niet waar de pijn zit).

Gezien je bijna evenveel squat high bar kun je ook overwegen hierop volledig over te stappen! Moet er echt niet aan denken om zulke massive gewichten low bar te moeten vastnemen.

Deed vroeger altijd low bar goodmornings met 150. Een hell op polsen en biceps.

Mijn stance is even wijd. Als ik dat niet doe ben ik een stuk zwakker aangezien ik veel meer kracht in mijn posterior chain heb dan mijn quads. Helemaal omdat ik zo lang ben heb ik een slechtere leverage als ik close stance sta.

Dat is heel makkelijk op te lossen, gewoon de stang veel breder vastpakken. Tegen de schijven aan, heb je echt geen last van je biceps. En 200+ ligt echt wel lekkerder lowbar in je nek dan highbar.

Ik pak de stang al op zn breedst en heb zelfs dan nog te stugge schouders om mijn polsen recht te houden en mijn armen losjes ipv dat er enorm veel spaning op komt.
Ben het met je eens dat een gwwicht veel beter op je schouders ipv je nek.
 
Zelfs dan kan je pijn aan je biceps als je hier last van hebt. Ik heb het ook en ook bij high bar wide grip zelfs

Als je het bij high bar hebt zijn ze wel heel erg verdoet of niet?
Ik voelde hem zelf nu ook bij high bar een beetje nu ze al k*t aanvoelden.

Ik ben nu echt die hard aan mijn mobiliteit aant werken en kon eerst met shoulder dislocations een bezemsteel op zijn wijdst maar net boven mijn hoofd krijgen. Nu een dikke week later kan ik hem net aan helemaal bewegen nadat ik volledig opgewarmd ben.
Morgen weer wat myofascia/active release en dan hoop ik vanaf het begin de hele beweging te kunnen maken en hem als ik warm ben mijn handen wat naar binnen te kunnen doen.

Tis een proces van jaren niet aan felxibiliteit en RC verwaarlozing, dus hier ben ik wel een paar maandjes zoet mee om optimaal te krijgen. Hopelijk dan gewoon low bar zonder issues!
 
speed bench + 16 kilo chains:
8x 3×90

Overhead press:
5×60
5x70
5x70
5x70

Aangezien ik thuis trainde en mijn plafond te laag is heb ik de OH press buiten gedaan waarbij ik de eerste rep cleande. Was wel lekker buiten staan :P

Band assisted close grip Chinups: (thuis)
12x bw -medium band (bw = 128)
8x bw -medium band
8x bw -medium band

Rope Pushdowns:
12×30
12×30
11×30

Band pull aparts:
15x monster mini band
15x monster mini band
12x monster mini band
12x monster mini band

Met mini bands side raises gedaan

Cuban rotation met barbell:
15x20
12x30
10x30
 
Ik weeg nu 127 kilo.
Ben trouwens geswitched van .com.cn naar .cn hyges en mijn handen zijn echt dik in de ochtend niet normaal :P
 
Ik weeg nu 127 kilo.
Ben trouwens geswitched van .com.cn naar .cn hyges en mijn handen zijn echt dik in de ochtend niet normaal :P

Ja echt? Daar zijn toch wel zoveel fakes van op het moment. Heb je geluk.;)

Toch maar niet tijdelijk stoppen met de hgh?
 
Ja echt? Daar zijn toch wel zoveel fakes van op het moment. Heb je geluk.;)

Toch maar niet tijdelijk stoppen met de hgh?

Zijn overal veel fakes van, maar als je online kan checken zit het goed.
Dat is gewoon weg niet te faken.

Jawel, maar ben nu nog bezig met de kuur. Pas tijdens mijn bridge ga ik cjc+ipa doen ipv hgh
 
Ik weeg nu 127 kilo.
Ben trouwens geswitched van .com.cn naar .cn hyges en mijn handen zijn echt dik in de ochtend niet normaal :P

Ik vind die .cn wel een stuk duurder. Als je daar nog een beetje bijlegt dan heb je meteen HG. Wel goed om te weten dat de nieuwe .com.cn batches schijnbaar niet zo overgedoseerd zijn als vroeger.
 
Ga je ook weleens of? :D
 
high bar speed squat + choked light bands:
8x 2×120

Keb nieuwe light bands en dat voelde een stuk beter.
Sowieso wat meer top spanning en minder geklooi met afstellen (bij die oude is er eentje wat meer uitgerekt)

speed pulls + monster mini band overdwars:
6x 1×210

One leg extention:
15x50
10x60
10x60
10x60

Leg curl:
6x105
6x105
6x105
6x105

Rope facepulls (fpa):
20x50
15x60
14x65
12x65

Sitting plate loaded calf raise:
12×50
12×55
10-5-3×55
9-5-3×55
8×5 -> 5x45 -> 5x35
8×5 -> 5x45 -> 5x35
16×35
16×35
 
Hoe lang duurt zo'n training met bands?
 
Hoe lang duurt zo'n training met bands?

Zo;n 8 a 10 minuten per oefening.
Speed bench doe ik 8 sets van 3 reps met 30 a 45 sec tussen de sets
Speed squat doe ik 8 sets van 2 reps met 45 seconden tussen de sets
Speed pull doe ik 6 sets van 1 reps met 45 seconden tussen de sets

Bij de speed pull doe ik maar 1 herhalingen en geen negatieve beweging (gewicht drop ik gewoon) om het zenuwstelsel te ontzien. Zo kan ik elke met 65-70% 1rm + bands/chains deadliften.

Bij de benchpress doe ik 50-55% + bands/chains.
Squat 50-60% + bands/chains.

Er zijn een aantal voordelen van bands/chains:
- Bij de concentrische beweging wordt het gewicht zwaarder en ga je automatisch explosiever liften om erdoorheen te komen.
- Je hebt meer trainingseffect doordat er op de top meer gewicht bij zit die je normaal gesproken niet zo explosief zou kunnen liften als nu.
- Vooral bij bands die van onder bevestigd zijn moet je veel harder werken om je lichaam op spanning te houden. Bij chains heb je enkel zwaarte kracht (geen band spanning) die het gewicht naar je toe trekt en bij bands die van boven bevestigd zijn wordt het gewicht afgeremd naarmate je het laat zakken (een beetje zoals je een benchshirt of squatpak draagt).
 
Ik heb eindelijk een potje kokosolie gekocht en zojuist binnen gekregen.
20 gram in de pan gedaan, groente erin gebakken, daarna de biefstuk stukjes die ik enkel in ketjap en knoflook heb laten marineren erin, smullen maar.
Het voegt echt veel aan de smaak toe!
 
Ik heb eindelijk een potje kokosolie gekocht en zojuist binnen gekregen.
20 gram in de pan gedaan, groente erin gebakken, daarna de biefstuk stukjes die ik enkel in ketjap en knoflook heb laten marineren erin, smullen maar.
Het voegt echt veel aan de smaak toe!
Lekker man, heb zelf ook een pot gekocht voor 7 euro :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven