Fitness Seller

Powerchains (fitness seller) + eigen chain-setup

Bezoekers in dit topic

Power-Chains!



Dit was mijn eerste bestelling bij Fitness-seller (samen met karabijnhaken , 2x handvaten en tricep touw ‘voor cables’. Daarover later meer).
Donderdag besteld en betaling overgemaakt (van België), maandag veranderde de status in ‘wordt verwerkt’, en niet heel veel later weer in ‘verzonden’. Dinsdag (vandaag) berichtje van de DPD: Uw levering wordt voorzien voor … (vandaag)
Op de verzending kan ik dus absoluut geen commentaar geven!
Alles netje ingepakt. En die handvaten: Ik had voor €5,5 veel minder verwacht!

Pakketje: (tricep touw en handvaten er al uit gehaald)
2cgc7li.jpg


Voor de chain-noobs: Waarom chains?
Gebruik is normaal bedoeld voor vooral de squat, bench en deadlift. Doordat onderaan de beweging de kettingen grotendeels op de grond rusten is er op het begin van de beweging geen extra weerstand, en bovenaan de beweging komt het gewicht van de kettingen erbij.
Dit zorgt ervoor dat je harder kan versnellen (speed-training / ME) en zwaardere loads kan tillen. Daarover ga ik nu niet verder.
Er kan ook assistance-werk mee worden gedaan. (zie verder)

Mijn chain-setup
Ik had al 2dehands chains (12 en 17kg), maar die moest ik zelf nog doorslijpen. Ook 2 hardplastieke kratjes gemold omdat die 6m ketting in totaal 58kg woog :rolleyes:
Deze ‘powerchains’ heb ik dan ook deels voor de collars, deels voor de 8kg kettingen (zonder roest) gekocht. Als je bij strengthshop.co.uk ‘Chaincollars’ koopt, betaal je 25 pond + 20 pond verzending. Dat komt samen uit op meer dan collars+kettingen bij Fitness-seller!

foto 'collars'
ipbbwo.jpg

63tzc2.jpg


In de Gamma heb ik dunne ketting gekocht (3,75 euro per meter), samen met een aantal ‘harpsluitingen’ (omdat karabijnhaken niet rond ketting kunnen). Van de dunne ketting heb ik 2 lussen van 2 meter gemaakt (dus 1m als het hangt).
Aan die ketting hang ik de chains (toch bij bench/squat), via bevestiging in het midden van de dikke kettingen . Bij deadlift is de ‘verlengketting’ niet nodig en hang ik hem zo direct aan de collar.

De verlengketting kan je inkorten zover je wil door met een karabijnhaak 2 schakels aan elkaar te haken. Lengte is afhankelijk van je gestalte.

Dave Tate over chain-setup:
http://www.youtube.com/watch?v=hU96sd4HmuA

Foto's
voorbeeld harpsluiting
2a82qyx.jpg


collar+ verleng-ketting
oaww0y.jpg


echte chains eraan gehangen: duidelijk te laag!
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Lengte gefixt
34zyv0x.jpg


16kg aan chains (dus zonder collar en verlengketting)
24fy35j.jpg


74kg aan chains :D (natuurlijk een veel te groot % van mijn 1rm squat (180kg))
qrwzr9.jpg

2vsgu8i.jpg

Assistance
Door chains te bevestigen aan een tricep touw of ‘handles’ voor aan kabel-stations of aan een EZ-bar te vestigen, kan je ook veel variëren in je assitance-oefeningen. Ook hier geld weer dat het gewicht bovenaan de beweging groter is dan onderaan. Dit werkt ook heel goed voor pomp oefeningen! Wel heb je best meer dan 1 ketting per kant hiervoor ;)

Filmpjes (ook van Dave Tate):



Conclusie:
De prijs valt goed mee omdat er ook chain collars bij geleverd worden. 2dehands valt af en toe wel eens dikke oude scheepsketting te rapen, maar dan zit je met enorm veel roest (vettige poten bij het bevestigen en vettige kleren als je het gebruikt voor assistance), en vaak ook zeer zwaar. Ook zijn deze kettingen al op lengte en hoef je niets door te slijpen.

Voor mij is het dus zeker het geld waard.
Het tricep-touw en de eenhandsvaten voelen ook heel kwalitatief aan!


Als laatste nog een tip voor Fitness-seller: Misschien chains + collars apart verkopen? Als ik nu die 12 of 16kg chains wil zit ik met extra collars, die ik niet kan gebruiken (lees als: betaald voor iets wat ik niet gebruik). Zo kunnen misschien ook de prijzen gedrukt worden, wat chains weer aantrekkelijker maakt ;).
 
Vertel ook nog ff als je ermee getraind hebt, hoe het ging!
 
Ik heb al gedeadlift en gebenched met chains (maar niet thuis ;) )
Voelt wel lekker vind ik persoonlijk. Zeker bij bench aan de triceps :D
 
filmpje van mij van wat oefeningen:
vanaf begin: frontsquat
1:23 deadlift against chains
2:26 incline chain press
3:00 rope tricep ext. (against chains)
3:34 1-arm ext. agaisnt chains

http://www.youtube.com/watch?v=OsKd6YKEKZw&feature=youtu.be

gewichten in spoiler
1-2-2012
Homegym


Squat
10x 20
10x 20
5x 60
5x 60
5x 100
5x 100
5x 120
5x 120
5x 140
Lies (adductoren) links begonnen weer vervelend te doen. Even frontsquatten omdat ik anders niet genoeg volume heb

Frontsquat kan me de laatste keer dat ik deze oef. gedaan heb niet herinneren (meer dan 2 maanden dus..)
5x 100
3x 110 voelde ik al in mijn rugerectoren...
3x 120 PR?
3x 130 dit is wel zowiezo PR...

'speed'deadlift
5x 60
5x 100
2x 100 + 24kg chains
2x 100+ 40kg chains
2x 100+ 40kg chains
2x 100+ 40kg chains full sumo
Semi-sumo gaf zo goed als geen last aan de lies. Volledige sumo voelde het gewicht wel veel lichter, maar mijn lies deed weer irritant.

DB row
10x 22
8x 42
8x 42

incline Chain Flies
2 setjes

Incline Chain press
2 setjes
Voelde beter als flies. Damn, toch pittig. Armen trilde redelijk fel.

Rope tricep extension with chains
2 setjes

1-arm extensions against chains
ook 2 setjes

Leuk pompje in de triceps :)
 
Gaaf man!
Wou dat ik ruimte daarvoor had..
 
Flink aan de prijs die dingen 3x zoveel als ik ervoor heb betaald.
Heb zelf 60kg chains voor 67,5 euro.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...t-chains-sleds-224545/index2.html#post5377395

Die collars heb je niet nodig wanneer je een lange ketting hebt waarmee je de lengte stelt. Ik gooi deze gewoon over de sleeves.

Ketting er gewoon overgooien had ik al gedaan, maar dat schoof af en toen (ligt aan mij I know).
En ik kon nergens kettingen vinden van 8kg.

btw: die overige verroeste kettingen heb ik voor 30 euro (voor 58kg)
Waren die kettingen van jouw verroest of zuiver?
 
goed topic bra, kwist niet dat je zo inventief met kettingen kon omspringen :)
 
Ik heb ook 80 kg chains met 2 linkchains en 4 musketons voor 75€ gekocht.
In n groothandel (ook open voor particulieren) voor hijskettingen etc in hasselt.
De chains waren stukken afval en overschot van 1meter en 1.5 meter, heb ze eens laten zandstralen en klaar is kees.
 
Ik heb ook 80 kg chains met 2 linkchains en 4 musketons voor 75€ gekocht.
In n groothandel (ook open voor particulieren) voor hijskettingen etc in hasselt.
De chains waren stukken afval en overschot van 1meter en 1.5 meter, heb ze eens laten zandstralen en klaar is kees.

Waar heb je ze laten zandstralen? (en prijs)
Lijkt me ook wel handig voor die verroeste zooi die ik nu heb :p
 
In Lummen op het industrieterrein. Metalix noemt het bedrijf, prijs geen idee meer.
Als je ze in een bak met goedkope cola gooit en een dikke hoop vanish oxy.... erin dan geven ze ook geen roest meer af.
 
Back
Naar boven