MuscleMeat

powercleans, wie doet ze weleens?

Bezoekers in topic

Omnipotent

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2008
en hoe reageren je sportschoolhouders erop als je het gewicht van 1,5 m op de grond laat stuiteren.

Omnipotent

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2008
  • Topic Starter Topic Starter
als je powercleans op de juiste manier uitvoert laat je ze op de vloer stuiteren.

Calyptus

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
28 aug 2005
Lengte
1m97
Massa
123kg
Vetpercentage
19%
als je powercleans op de juiste manier uitvoert laat je ze op de vloer stuiteren.

als je power cleans op een menselijke manier uitvoert niet. Respect voor het materiaal hebben heet dat.

SmellyOrc

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
7 feb 2007
Lengte
1m90
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Cleanen -> PP/P/J -> terug naar schouders -> laten vallen op je bovenbenen (afremmen met je armen) -> in deadlift lockout positie -> op de grond laten zakken. Niks lastigs aan, wordt alleen pijnlijk bij 70+ kg. Heb er blauwe plekken aan over gehouden xD

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
30 jun 2005
Cleanen -> PP/P/J -> terug naar schouders -> laten vallen op je bovenbenen (afremmen met je armen) -> in deadlift lockout positie -> op de grond laten zakken. Niks lastigs aan, wordt alleen pijnlijk bij 70+ kg. Heb er blauwe plekken aan over gehouden xD

Alles went.

Omnipotent

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2008
ik dacht dat het niet mogelijk was om hem voorzichtig te laten zakken als je voor 1rm gaat. op stronglifts.com laten ze hem ook allemaal vallen. als ik een home gym had zou ik m'n oly ook gewoon laten stuiteren.

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
30 jun 2005
ik dacht dat het niet mogelijk was om hem voorzichtig te laten zakken als je voor 1rm gaat. op stronglifts.com laten ze hem ook allemaal vallen. als ik een home gym had zou ik m'n oly ook gewoon laten stuiteren.

En je schijven zo om zeep helpen? Of de schijven van je sportschool om zeep helpen?

SmellyOrc

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
7 feb 2007
Lengte
1m90
Massa
73kg
Vetpercentage
11%

Yup!

Omnipotent zei:

Je kan em laten vallen als je èn rubberen schijven hebt, èn op een rubberen mat trained. Anders niet.

Terror Hennep

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
31 mei 2007
geen PC, wel 'hang clean and press' bij me schouders work out

AlexT

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
23 okt 2005
Doe ze wel eens, je hoeft ze echt niet te laten vallen van bovenin, zoals als gezegd is gewoon met je bovenbenen afremmen. Zelfs als je rubberen schijven en rubbere matten hebt is het slecht voor de stang tenzij die hiervoor gemaakt is (en die kom je dus enkel in gewichthef scholen tegen).

Omnipotent

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2008
kan je die niet online bestellen alext?

scrained

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
3 mrt 2006

Als je voor 1 rm gaat kan jem in squatrack leggen?

pol

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 feb 2005
ik zie niet in waarom je een gewicht wat je van op de grond op je schouders krijgt niet voorzichtig terug kan laten zakken.

fullcleans is iets anders, maar hiermee pak je ook veel meer gewicht

TheNose

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
3 mrt 2005
En je schijven zo om zeep helpen? Of de schijven van je sportschool om zeep helpen?

Of de lagers van je Oly bar, of je bar zelf slopen. :rolleyes:
Gewoon opvangen die bar, niks moeilijks aan. Heb filmpjes van Masallah gezien met 100+kg waarbij hij de bar ook niet liet vallen.

robintjuh

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 mei 2007

Zo doe ik het ook. Laten vallen is natuurlijk fijner, maar niet echt lekker voor het materiaal nee.

Naar boven