XXL Nutrition

Powerlift schoenen bij squat, nodig of niet? |ervaring|

Bezoekers in dit topic

Jetze5

Novice
Lid geworden
2 feb 2016
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
81kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen,

Ik squat momenteel op sokken, aangezien ik nog geen goede schoenen hiervoor heb en het verboden is om op blote voeten te squatten in mijn gym, heb ik de volgende vraag.

Heeft er iemand ervaring met Powerlift schoenen en zijn ze echt het geld waard? Ik ervaar namelijk dat ik een beetje weg glij als ik squat (squat plateau)

BV: Powerlift.3.1 Schoenen
 
Hey!

Ik was een maand of 2 geleden in jouw situatie.
Ik heb super veel reviews gelezen en video's gekeken over dit onderwerp.

In het kort:
De powerlift 3.1 is een enorme vooruitgang als je geen squat schoenen gewend bent.
Echter, wanneer je "upgrade" naar betere squat schoenen zoals de adipower merk je weer een enorme vooruitgang.
De adipowers zijn in Nederland echter twee keer zo duur ( 180 euro ) . Ik zou dat er niet voor geven.
Wel heb je ze op amazon voor 90 pond, dan komt er nog 10 pond aan verzendkosten bij . Totaal is dit dan iets van 108 euro, dan wordt het natuurlijk wel aantrekkelijker..

Zelf heb ik dus de adipowers voor +-108 euro gekocht. Ik sta veel stabieler, en was zelfs verbaast hoeveel verschil zulke schoenen maken.
Het is wel 18 euro meer, maar ik verwacht dat ik jaren met deze schoenen ga doen, dan valt die 18 euro reuze mee.
Zelf heb ik geen ervaring met de powerlifts, maar wat ik uit de reviews kon halen is dat ze zool niet zo hard is als de adipowers, terwijl je het liefst een harde verhoging wilt voor de beste stabiliteit.

Maarja.. Ik hoor enorm veel goede dingen over de powerlifts. De nadelen komen meer naar boven bij reviewers die de adipowers hebben ervaren. Dus wellicht mis je niks als je niets beters gewend bent..

Wat wel zeker is, is dat de powerlifts een enorme verbetering zullen zijn op je sokken waardoor je een stuk stabieler ( en veiliger ) staat.
 
Een tijdje terug heb ik de Powerlift.3 aangeschaft. Waren toen in de aanbieding voor €40,-. Daar kan ik natuurlijk niet voor tobben.
Zoals hierboven al gezegd is, met deze schoenen sta je een stuk stabieler. Zeker het geld waard en slijten doen ze bij mij toch niet, want ik draag ze alleen met legday.
 
T.o.v. andere schoenen gaan squat schoenen heus geen wereld van verschil maken. Als je problemen hebt met enkelflexibiliteit kan het zeker en vast helpen om tot diepte te geraken. Dan zijn ze echt nuttig.
T.o.v. schoenen met een zool die ja kan indrukken (air en van die dingen) zijn ze uiteraard ook een upgrade.
Maar als je 1 schoen zoekt waarmee je al je trainingen kan afwerken dan koop je misschien beter een schoen met vlakke zool die zich erg weinig laat indrukken (zoals Converse All Star of Adidas Stan Smith of zelfs Superstars). Dan hoef je niet van schoen te wisselen tijdens je training. Zo'n verhoogde zool is namelijk niet ideaal voor elke oefening.

Wil je specifiek een schoen om te squatten dan kan je gerust gaan voor eentje met een verhoogde hiel en harde zool. Het zal zeker niet slecht zijn. Maar echt nodig om zwaarder te kunnen squatten zijn ze niet.

Ik persoonlijk gebruik ze enkel omdat ik in mijn rechter enkel een pees heb die pijn doet bij zware lasten EN veel enkel flexie. Ik zou anders net zo goed op vlakke zolen kunnen squatten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen squatschoenen nodig maar vind ze toch wel fijn.
 
Hey!

Ik was een maand of 2 geleden in jouw situatie.
Ik heb super veel reviews gelezen en video's gekeken over dit onderwerp.

In het kort:
De powerlift 3.1 is een enorme vooruitgang als je geen squat schoenen gewend bent.
Echter, wanneer je "upgrade" naar betere squat schoenen zoals de adipower merk je weer een enorme vooruitgang.
De adipowers zijn in Nederland echter twee keer zo duur ( 180 euro ) . Ik zou dat er niet voor geven.
Wel heb je ze op amazon voor 90 pond, dan komt er nog 10 pond aan verzendkosten bij . Totaal is dit dan iets van 108 euro, dan wordt het natuurlijk wel aantrekkelijker..

Zelf heb ik dus de adipowers voor +-108 euro gekocht. Ik sta veel stabieler, en was zelfs verbaast hoeveel verschil zulke schoenen maken.
Het is wel 18 euro meer, maar ik verwacht dat ik jaren met deze schoenen ga doen, dan valt die 18 euro reuze mee.
Zelf heb ik geen ervaring met de powerlifts, maar wat ik uit de reviews kon halen is dat ze zool niet zo hard is als de adipowers, terwijl je het liefst een harde verhoging wilt voor de beste stabiliteit.

Maarja.. Ik hoor enorm veel goede dingen over de powerlifts. De nadelen komen meer naar boven bij reviewers die de adipowers hebben ervaren. Dus wellicht mis je niks als je niets beters gewend bent..

Wat wel zeker is, is dat de powerlifts een enorme verbetering zullen zijn op je sokken waardoor je een stuk stabieler ( en veiliger ) staat.
Wat een toeval,ik kocht die ook op deze manier. 108 euro, dat valt nog mee.
Maar ondertussen squat ik al veel beter zonder schoenen. Gewoon aan mobiliteit werken.
 
Na veel proberen en klooien ben ik uiteindelijk weer terug gegaan naar mijn zaalvoetbalschoenen met keiharde platte zool.
 
Ik heb er zelf nog steeds heel veel plezier van om eerlijk te zijn. Heb ook de Adidas powerlift 3.1 aangeschaft
 
Ik heb Adidas power perfect 2 schoenen. Op zich goeie schoenen maar de lift in de hiel is redelijk fors.
Ik draag normaal steunzolen. De combinatie van die lift in de hiel + steunzolen is te extreem. Dus ik gebruikte ze zonder steunzolen.
Sinds gisteren ben ik terug gegaan naar vlakke schoenen + steunzolen. Ik denk dat dit beter gaat zijn voor mijn knieën.
De powerlift 3.1 zou misschien nog een goeie keuze voor mij zijn omdat die hiel niet zo hoog is. Dan zou ik eventueel lifting shoes + steunzolen kunnen gebruiken.
Maar ik ga die dingen niet blind kopen om een keertje te testen.
 
Ik heb Adidas power perfect 2 schoenen. Op zich goeie schoenen maar de lift in de hiel is redelijk fors.
Ik draag normaal steunzolen. De combinatie van die lift in de hiel + steunzolen is te extreem. Dus ik gebruikte ze zonder steunzolen.
Sinds gisteren ben ik terug gegaan naar vlakke schoenen + steunzolen. Ik denk dat dit beter gaat zijn voor mijn knieën.
De powerlift 3.1 zou misschien nog een goeie keuze voor mij zijn omdat die hiel niet zo hoog is. Dan zou ik eventueel lifting shoes + steunzolen kunnen gebruiken.
Maar ik ga die dingen niet blind kopen om een keertje te testen.
Ik heb extreme platvoeten, het lijken wel platte planken. Maat 47, zo plat als een plank,... echt geen zicht. Echter is er blijkbaar een verschil tussen echte en valse platvoeten. Ik heb steunzolen, maar kan gerust zonder joggen, sprinten, deadliften....

Krijg je pijn als je een activiteit doet zonder steunzolen?
Een tip die ik je eventueel kan geven: ik heb, toen ik echt nood had aan mijn steunzolen (zoniet kreeg ik pijn) ben ik beginnen joggen in mijn tuin, op blote voeten, in het gras. En van links naar rechts pringen,.... en dit heeft de spieren in mijn voeten zo verstevigd dat ik geen steunzolen meer nodig heb.
 
Ik krijg eigenlijk enkel pijn als ik grote volumes squat... of als ik niet squat. :D
Maar ik sta gewoon aangenamer als ik steunzolen draag. Mijn enkels zakken enorm in. Mijn onderbenen staan bijna aan de binnenkant naast mijn voeten.
 
Ik krijg eigenlijk enkel pijn als ik grote volumes squat... of als ik niet squat. :D
Maar ik sta gewoon aangenamer als ik steunzolen draag. Mijn enkels zakken enorm in. Mijn onderbenen staan bijna aan de binnenkant naast mijn voeten.
Ik beeld me dat laatste in het extreme in... wat een beeld.
 
Ik heb de adipower schoenen en ben er erg blij mee. Geen last meer van mijn rug! Krijg alleen wel eelt op de vreemdste plekken:roflol:
 
Ik heb zelf de Adidas Powerlift. Prima schoen op zich.

Ik draag ze eigenlijk alleen bij het squatten.
 
Back
Naar boven