XXL Nutrition

Powerliften tips

Bezoekers in dit topic

Dutchm

Novice
Lid geworden
18 mrt 2019
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m82
Hoi!

Ik ben van plan om in september mee te doen aan een beginnerwedstrijd pl in Vlissingen. Ik ga meedoen in de -83 klasse. Heeft iemand misschien goeie tips? Ivm werk zijn mijn trainingen vaak gelimiteerd tot 3 trainingsdagen per week.

Mijn lifts zijn nu:
Bench: 110
Squat:150
Deadlift: 160
 
Ja, meer liften :d
(Gewoon een goed 3 daags trainingschema zal je goed op weg helpen)
 
Met 3 dagen trainen kun je prima progressie maken.

Adhv je info kan men alleen weinig tips geven verder. Misschien een schema posten of had je andere specifieke vragen?
 
Kijk eens naar texas method. Beetje aanpassen naar jou smaak en je kan best goed vooruit.
 
Met 3 dagen trainen kun je prima progressie maken.

Adhv je info kan men alleen weinig tips geven verder. Misschien een schema posten of had je andere specifieke vragen?

Dankjewel voor je reactie!

Heb zo wel 1 vraag; is het beter om zo snel mogelijk gewicht te verliezen, of beter langzaam laten gaan over verloop van langere tijd?
 
Dankjewel voor je reactie!

Heb zo wel 1 vraag; is het beter om zo snel mogelijk gewicht te verliezen, of beter langzaam laten gaan over verloop van langere tijd?
Langzaam om meer kracht te behouden.

Watercuts worden ook wel gedaan maar moet je wel op de juiste manier doen anders heb je er niets aan en veel verliezen kan ook veel energie/kracht kosten.
 
Probeer in ieder geval je gewichten progressief over te loaden. 3 Dagen in de week trainen is prima en daarmee kan je sterk zat worden hoor. Probeer middels een 5X5 of 3X5 methode kracht te winnen door op deze sets en reps elke training (zover dat mogelijk is voor je) gewicht te verhogen.

Verder is de info wel erg summier om echt goeie info te kunnen geven.
 
Niet afvallen voor je eerste wedstrijd. Je hebt al genoeg nieuwe dingen om mee om te leren gaan. Lopen stressen over je gewicht, ook op de dag van de meet zelf, is nergens voor nodig. Dan heb je al zoveel nieuwe dingen te doen, zoals opwarmen in een onbekende omgeving, de technische cues, etc. Cutten pas voor een wedstrijd waar er wat te winnen valt.
 
Back
Naar boven