Fitness Seller

Powerlifter worden

Bezoekers in dit topic

Tielie

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2006
Berichten
1.855
Waardering
4
Op advies van hogeraf heb ik besloten een programma te gaan volgen. Letterlijk. Dr Squats 80 day peaking cycle moet me tegen mid-november een 155 deadlift, 110 squat en 85 bench opleveren. Op 22 november ga ik een privé meet houden en de bovengenoemde getallen hopelijk noteren. Vanaf nu staat alles in het teken van die datum en die doelen. Ik ga niet eens meer denken aan hoger springen ofzo. Eerst eens een flink aantal Kg's meer squaten.

Benchpress

5*stang
5*40
3*50
5*3*60

Full Squat

5*stang
5*40
3*64
5*2*74

Lat Pulldown

3*8

Reverse hypers

3*8

abs

3*5

*****

Assistence moet je voor dat programma zelf invullen. Omdat squat de prioriteit heeft veel abs en reverse hypers. Ook veel voor de bovenrug de komende tijd. Mn schouder steekt af en toe wat en de vorige keer hielp een hogere dosering rows etc.
 
Veel succes, Tielie. Vlot het eten ook een beetje nu?
 
Nog nooit van het schema gehoord. Heb je goeie dingen gelezen hierover?
 
Ik wil niet lullig doen, maar met jouw stats en trainingservaring zou ik nog lang niet aan zo'n schema denken.... Gewoon trainen en veel goed eten eerst.
 
Wimmos:

Schema heb ik uit een link in de stickie van het powerliftforum hier. Het stond me wel aan omdat het precies zegt wat ik moet doen, maar wel wat ruimte voor improvisatie heeft.

Matthieu:

Dat heb ik geprobeerd, maar dat hielp niet echt. Ik ben te lui om flink volume te draaien. Als ik geen programma volg, werk ik toe naar een single ofzo en maak dan veel te weinig progressie in veel te lange tijd. Als ik dit schema ook maar half voltooi heb ik in een maand meer gains gemaakt dan in het afgelopen jaar. Sad but true.

Willem:

Thanks :) Bodyweight ligt rond de 75 denk ik. Vanavond na het eten en na het schijten was het 78.2 met kleren aan ;)
 
Zodra ik setjes met lege stang zie in een POWER-lift schema (brrrr...), dan vraag ik me af of het niet beter is om eerst gewoon is gruwelijk hard te gaan trainen om je algemene stats te verbeteren.

PL-trainingen zijn dusdanig specifiek dat jij daar niet veel voordeel uit zult halen.
Train split afgewisseld met fullbody.
Totale spieraanspanning is waar jij je beter op kunt concentreren.
Winst in massa en vooral submax. kracht zullen jou dan ten deel vallen.
Niet met zo'n PL-schema.

Maargoed het is en blijft een keuze ;)
 
Nee die instelling heeft me echt totaal geen gains opgeleverd. Ik ging altijd naar de gym met een vaag idee van wat ik ging doen en dat eindigde dus altijd in te weinig volume, te zware reps en totaal geen vooruitgang. Mijn squat is in een paar rondjes Smolov 15kg ofzo gestegen. Dat kwam omdat ik dan gewoon wist wat ik moest doen. En nu is dat ook allemaal voor me uitgetypt. Ik heb er echt zin in.
 
Bedankt voor de goede post, Harpep. Ik heb er ook zeker wat aan. Ik heb echter al wel besloten dat ik deze tachtig dagen gewoon vol ga (proberen) te maken. Als ik klaar ben zijn mijn stats nog altijd k*t, dan kan ik zeker eens proberen wat je zojuist gezegd hebt.

Voor nu is het gewoon tachtig dagen iets nieuws proberen.
 
Harpep heeft gelijk, ga volume draaien op de compounds, daar groei je van.
5 x 5 vind ik erg lekker werken!

WSB lijkt mij juist een goeie:
- Dynamic effortt train je op explosiviteit en techniek (allebei goed voor de man in kwestie).
- Veel compounds met een goed volume.

Dat het zwakke schakels weg moet poetsen begrijp ik wel, maar je kan het ook als beginner doen. Tielie traint al ruim een jaar (dacht ik) dus hij kan dit wel aan denk ik. Maargoed dat is aan hem...
 
whehe :)

Ik heb inderdaad gewoon volume nodig. Dit programma zit vol met vijf sets van drie, wat al meer is dan ik zou willen doen, en voor de assistence ga ik meerdere sets van 8-12 doen. Volume komt er wel.
 
whehe :)

Ik heb inderdaad gewoon volume nodig. Dit programma zit vol met vijf sets van drie, wat al meer is dan ik zou willen doen, en voor de assistence ga ik meerdere sets van 8-12 doen. Volume komt er wel.

Tielie, wat jij nodig hebt is een goed bord voedsel :p
 
Waarom geen rippetoe A/B schema?
 
Briljante post van Harpep. Het beste wat je kan doen, Tielie, is naar Harpep luisteren.
 
Als je al weet dat je, je puur op powerliften wil gaan richten zou ik geen rippetoe doen. Wel kan je die methode van trainen hanteren aangezien de stats van de topic starter dermate laag zijn dat een ingewikkeld schema nutteloos is of zelfs je gains tegen werkt. Ik zou het gewoon zoiets doen tot je stats minimaal 150/100/200 zijn. En natuurlijk niet vergeten serieus te eten en te rusten.

Maandag:
Squat 5x5 100%
Bench 5x5 100%
Deadlift 5x5 80%
Dips 4x8
Abs 4x8

Woensdag:
Deadlift 5x5 100%
Bench 5x5 80%
Full Squat 5x5 80%
Pull-ups 4x8
Rows 4x8

Vrijdag:
Squat 5x5 100%
Bench 5x5 100%
Sumo Deadlift 5x5 80%
Biceps 4x8
Abs 4x8

Dit wil ik zelf gaan doen als ik weer kan trainen.

In ieder geval succes, welk schema je ook volgt.
 
Thanks voor alle suggesties mannen, over tachtig dagen ga ik wellicht iets anders doen en dan kijk ik wel terug :)

deadlift: 5*3*116
bent row: 3*10*50
Small pulldown: 10-10-10-8 met oplopend gewicht
 
Een dergelijke schema? Slechte keuze imo:
Stats -
Trainingservaring -
Uitvoering wss -
Luisteren naar lichaam -

In jou geval zou ik eerder gaan voor een FB of iig meer BB gericht schema. Deze vind je ook beter uitgewerkt of kun je copy-pasten uit een van de logs. Aangezien je alle goede adviezen in de wind slaat en je dit PL schema toch gaat volgen, wil ik je op je hart drukken goed te luisteren naar je lichaam en je ten alle tijden te consenteren op je juiste houding/uitvoering.

Succes!
 
Hij heeft al het beste advies gehad wat hij kan krijgen. Als hij daar niks meedoet.. tja dan houd het op.
 
Begrijpend lezen mannen...

Mijn grootste probleem is al die tijd geweest dat ik gewoon geen houvast had, geen constante training en geen 100% uitgetekend doel. Nu heb ik dat wel, ik werk ergens naar toe, en het is gewoon een bewezen programma. Ik ga er gewoon voor en 22 nov mogen jullie me allemaal karma geven omdat ik waanzinnige PRs zet.
 
Back
Naar boven