Fitness Seller

Powerlifters, help gevraagd!

Bezoekers in dit topic

Brecht999

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Hoi mannen. (en vrouwen ;))
Ik ben al een tijdje bezig met fitnessen (een jaartje ofzo) en een paar maanden geleden heb ik besloten dat ik me vanaf nu volledig maar dan ook volledig wil concentreren op kracht.
However, Ik weet totaal niet hoe ik moet eten als het aankomt op krachttoename, en hoe je moet trainen.
Ik ben nu bijna 17, train al bijna een jaar

lengte: 1m92 lichaamsgewicht: 87kg
BP:94kg
SQ:125kg
DL: ??? techniek lukt niet :mad: De bar blijft schuren langs mijn scheenbenen en mijn rug wil nooit recht blijven...

Ik heb al verschillende dingen gehoord... de ene zeggen dat je moet met weinig gewicht trainen maar zeer dynamisch om kracht bij te winnen, de andere zeggen dat je met 3x3 setjes moet werken.
En qua voeding weet ik ook nog niet echt wat ik moet doen.

Zijn er hier ook wat powerlifters die mij hierin kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Brecht

PS; Kan iemand me zeggen waarvoor sommigen bankdrukken met een shirt?

- Een goed schema om mee te beginnen is het volgende Sheiko programma:
http://www.elitefts.com/documents/Sheiko29.htm

Volg het schema exact en dan komt alles goed.

- Eten voor kracht is niet heel anders dan eten voor bodybuilden, in beide gevallen moet je spiermassa aanzetten en dus zwaarder worden. Zorg dus dat je voldoende eet om tussen de 0.25 en 0.5kg per week aan te komen. Minder is onvoldoende.

- Dit is een goed artikel over deadlift techniek: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459744

Hmmm . Ik zou zeggen lees je wat in voor je vragen stelt .
Qua eten verandert er niet zo heel veel buiten dan dat je een pak meer KH's voor je training moet eten . PL'ers trainen toch vaak op erg grote volumes (denk aan 6 tot 12 werksets en meer ) . Dit vraagt geweldig veel energie .
Dat de bar schuurt langs je scheenbeen daar moet je aan wennen . Mijn schenen liggen bijna altijd open . Je kan eventueel lange sokken aandoen :roflol:
Qua techniek moet je je goed inlezen en de filmpjes van Elitefitness bekijken .
Shirt tijdens bankdrukken w gebruikt om je bench op wedstijden te verhogen .

Bedankt voor de informatie.
Dus Pl's trainen dus met veel sets weinig reps?
En dan ik zou ook willen weten of je eigenlijk moet dynamischer of krachtiger trainen...
Mercikes :) hopelijk haal ik mijn 100 BP tegen eind van maand :) ben al aan 94 nu en het is een halve week geleden getest.

Minstens even belangrijk zijn je squat en deadlift .

Dynamisch trainen als in speed sets hoef je nu nog niet aan te denken, volg gewoon dat schema waarvan ik je die link gaf.

Aye, maar mijn doel is momenteel mijn BP verhogen tot 100 dit is momenteel nu het belangerijkst voormij en ik ga er nu volledig voor :) Maar je hebt gelijk hoor

Alex, Ik volg nu momenteel een schema maar ik heb totaal geen idee als het eigenlijk wel een degelijk is of niet... kan jij dit even checken voor mij? www.purekracht.nl

Ook nog een klein vraagje waar haal ik het best en simpelst mijn koolhydraten uit?

Goeie koolhydraten haal je voornamelijk uit havermout , brinta , brood , rijst , pasta , patat ...

Alex, wanneer ben jij juist begonnen met PL en wat zijn je stats nu juist?
En uh... neem je supplementen of andere dingen dan? Heb al paar dingen over je gehoord :)

squat 190, close grip bench 130 en deadlift 220... maar ik train meer allround kracht dan enkel pl. Wat heb je gehoord dan? Ik neem geen supps nu, wel veel goed eten.

Nee nee heb gewoon gehoord dat je sterk bent :) Amai, respect :)
En hoe lang train je nu al?
trouwens als je even tijd hebt zou je ook eens mijn schema dat ik nu volg willen beoordelen? www.purekracht.nl want ik heb er totaal geen idee van

hehe valt wel mee. Website doet het niet goed hier, maar nogmaals, als je dat schema volgt uit de link die ik je gaf kan er weinig fout gaan.

ok heb het zelfde probleem werkt hier ook niet, d8 dat het aan mijn laptop lag
Wel ik weet het niet goed hoor zou het jammer vinden om mijn schema direct af te breken ben nu immers al 2 maand ermee bezig... Alleen jammer dat het in mijn gym allemaal bodybuilders zijn of mensen die teweinig slaap hebben die zich gewoon gaan inslapen in de bench xD Enja dus kan er niemand me veel info geven...
Ik vind je stats zeer goed voor je leeftijd, hoeveel weeg je en hoelang train je dan al?

- Een goed schema om mee te beginnen is het volgende Sheiko programma:
http://www.elitefts.com/documents/Sheiko29.htm

Volg het schema exact en dan komt alles goed.

- Eten voor kracht is niet heel anders dan eten voor bodybuilden, in beide gevallen moet je spiermassa aanzetten en dus zwaarder worden. Zorg dus dat je voldoende eet om tussen de 0.25 en 0.5kg per week aan te komen. Minder is onvoldoende.

- Dit is een goed artikel over deadlift techniek: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459744

Alex, wat is bedoeling van die flies eigelijk in dat sheiko programma ?

Ik gok extra massa voor je borst wat de kans op blessure's verkleint en bijdraagt aan een sterke bench.

Back
Naar boven