AndroidHealthClinic

Powerlifting Cutting diet

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
sorry dat ik het in het engels knip&plak, maar ben te moe van gisteren om het nog defitg te vertalen. en de meesten van julie kennen zeer goed engels. nogmaals sorry.

My goal is to cut down to 90kg to enter the -90kg class; because that means i'll have more competition in the Open class.

Besides, i consider this to be an extra challenge for me.

ok, so for now i don't really have a diet log/schedule...

facts are :
* i don't eat a lot at mornings. i DO drink frash orange juice. perhaps some half-skimmed milk too? for the extra protein?

* if i pay attention, i can drink 4 liters of water a day. should i drink more?

* i'm a pasta freak, i can easily eat 350gr pasta on my own (350gr being dry weight). add the meat and vegetable to that and you'll get it. perhaps cut down to 200-250gr and keep the same amount of vegetables (i eat a lot of vegetables, which is good i think) and meat?

* i don't eat 6 times a day... my class schedules don't allow me to. most of the time it's 4 times a day, the last meal being before going to bed.



think i should eat more at breakfast? and way less at noon/dinner?


ow yeah, yesterdat i weighed in at 95,8kg... so i need to cut down to at least 90kg... which means i'll have to lose 6kg of FAT and EXCESS WATER :D

and of course, keep my strength
 
Hoe groot ben je, en wat is je vetpercentage?
 
staat erin : heb ingewogen tegen 95,8kg

vetpercentage is niet belangrijk. bedoeling is dat ik wat vet&water verlies. wil je toch weten : 15%
 
Originally posted by Big Byron
Hoe groot ben je, en wat is je vetpercentage?

Is als PL niet echt belangrijk...hoewel ik het zou begrijpen als je zoietz hebt van ' het oog wil ook wat' . ;)
 
ja neen ik vind het dus niet belangrijk, mar goed, als je gewicht wil verliezen is het de bedoeling om overtollig water en vet te verliezen. en dat moet zeker kunnen, niet?

gotta help me here dudes ;)
 
Nou, bedoelde gewoon, met 15% kan je inderdaad nog heel wat niet-spiermassa verliezen én spieren winnen (niet tegelijk ntrlk) zonder +90kg te wegen. Moest je op 9% staan zou het een stuk moeilijker zijn.

Als je geen termijn hebt (bv. binnen 1 maand wedstrijd) kan je gewoon wat eetgewoonten veranderen, minder verzadigde vetten en simpele KH rijke dingen eten, iets minder dan normaal eten (2 ipv 3 porties, 5 ipv 10 palmkes ;) ) en je valt vanzelf traag af. Anders, cardio!
 
hahahaha, WAAAAAAAT, minder palm drinken ?? aaaaahhrgh

roflol, just kidding ;)


ja maar da ge ik zo doen... denk ik


vooral méér eten 's ochtends, meer fruit eten (eet er echt niet vaak). proberen om meer te drinken... en ietsjes lager gaan in KH...
 
Wat is je reden trouwens spike? Onder een bepaald gewicht komen voor een wedstrijd? Of wat anders?
 
Ik denk dat je al een heel end komt als je oude dieet truuk gebruikt volgens het gezegde:

“Breakfast like a king, lunch like a prince and dine
like a pauper”.

Zorg dat je in de avond weinig carbs eet en dat je het merendeel van je kcal voor 14.00 naar binnen hebt gewerkt.

Is misschien even wennen als je weinig ontbijt eet maar ik heb nog weinig mensen gehoord waarvoor deze methode niet werkt.
 
Originally posted by Robin
Wat is je reden trouwens spike? Onder een bepaald gewicht komen voor een wedstrijd? Of wat anders?

inderdaad...

voor het Vlaams en Belgisch kampioenschap (eind dit jaar) wil ik graag in de -90kg klasse komen.
 
Dan kunt ge bijvoorbeeld voorop stellen dat je 1 à 2 kg verliest per maand. Je kunt misschien beginnen met wat minder te snoepen, als je al snoept of gewoon meer te eten s'morgens en s'avonds iets lichter verteerbaars te eten. Enkele male per week cardio kan ook helpen
 
inderdaad... een veel beter ontbijt 's ochtends en daarvoor nog cardio doen 3x p/w als je dat lukt. Dat moet je toch wel op weg helpen om 5 kg in die "paar" maanden kwijt te raken. Zo'n haast heb je trouwens niet. Je hoeft denk ik maar iets lager in je kh te gaan om dat te halen.
Aan de andere kant.. als je flink door blijft trainen en je zet nog wat spier aan... zou ik ver voor het eind een echt cutting dieet toepassen die je ongeveer een maand voor je wedstrijd afgerond hebt. Dan een maand normaal eten dat je niet boven de 90 kg uitkomt, maar dat je iig niet meer slapjes bent wanneer je aan de bak moet.
 
mannen, ik heb goed nieuws :D

met gewoon kleine aanpassingen in men dieet is het me gelukt van +/- 96kg te zakken naar nu 93,6kg !

wat heb ik veranderd ?

- al het wit brood weg, en vervangen door volkoren en zelfs 13granen brood.
- minder broodjes, maar evenveel beleg (zijnde kipfilet etc) dus ik heb mijn vet+eiwit inname gelijk gehouden en zelfs verhoogd (drink nu met regelmaat 1L melk per dag), terwijl ik de Kooldhydraten ietwat heb laten zakken.
- drink véél meer water nu. is wel wat klote want moet soms tijdens de lessen dringend naar 't wc oh well...

toch leuk? 2.5kg in 2 weken... en heb nog niets van me kracht verloren.
 
goe bezig, als ik es onder de 110 wil komen ga ik da ook es doen:D
 
voor zij die geïnteresseerd zijn,


thx voor de tips allemaal!

ik ben al afgezakt naar 91,5kg en sta een stuk scherper in de spiegel! en dit heb ik gedaan door heel simpelweg mijn eetgewoonten wat aan te passen en geleidelijk aan mijn kh te verminderen, tewrijl ik mijn eiwitten wat ging verhoren.

resultaat, van 96,5kg naar 92,5kg en géén verlies van kracht!


nu nog anderhalve kg weg en het is goed. (die 1,5kg moeten wel weg zijn vóór 29 maart...)
 
Originally posted by Spike
voor zij die geïnteresseerd zijn,


thx voor de tips allemaal!

ik ben al afgezakt naar 91,5kg en sta een stuk scherper in de spiegel! en dit heb ik gedaan door heel simpelweg mijn eetgewoonten wat aan te passen en geleidelijk aan mijn kh te verminderen, tewrijl ik mijn eiwitten wat ging verhoren.

resultaat, van 96,5kg naar 92,5kg en géén verlies van kracht!


nu nog anderhalve kg weg en het is goed. (die 1,5kg moeten wel weg zijn vóór 29 maart...)

Een ding moet je niet vergeten: wanneer je de koolhydraatinname verlaagt, verlaag je automatisch de hoeveelheid vocht(glycogeen+ water). Je bent nu waarschijnlijk een paar kilo minder zwaar, maar dit is dus (zeker voor een deel)geen vet. Ga je nu meer koolhydraten eten voor de wedstrijd dan ben je ook zo weer een paar kilo zwaarder. Ik vertel 't alleen zodat je er rekening mee kunt houden.
 
dat is inderdaad zo, ben ik er mij ook bewust van.

maar goed, of het nu vet is of water, dat is het probleem niet. ik wou gewoon gewicht verliezen zonder mijn kracht te verliezen.

en dat lukt dus dankzij verschillende tips ook :D
 
leuk om zon progressie te lezen spike ! ga zo door. zo te horen ben je goed op weg :)

miss een klein beetje cardio erbij doen? bv 2x in de week 20 min op de loopband?
 
we hebben er geen :D

zal wel zien of ik de zondag of zo ni es kan gaan joggen of zo.
 
Back
Naar boven