AndroidHealthClinic

Verkocht Powerlifting riem Strenghtshop

Bezoekers in dit topic

Jaap ja

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Challenge x4
10 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
3.444
Waardering
661
Lengte
1m82
Ik heb een 13mm Belt single prong maat medium te koop, gekocht bij Strenghtshop.de.
In totaliteit heb ik deze riem misschien 4 of 5 keer geprobeerd, hij is dus nog als nieuw.
Vraagprijs is 40 euro, eventuele verzendkosten voor de koper.
Ik woon in de omgeving van Geldermalsen (Nederland).

De riem in kwestie:
13mm powerliftting belt
 
Mag ik vragen waarom je 'm weg doet?
Ik overweeg deze te bestellen nl. (heb een S nodig en voorkeur voor double sprong).
 
Tuurlijk. Ik heb meer dan 5 jaar zonder riem getraind en nooit het gevoel gehad een riem nodig te hebben. Toch begon het te kriebelen om er één aan te schaffen om te zien of ik er wat extra uit kon halen maar ik kan er gewoonweg niet aan wennen. De riem zelf is gewoon heel degelijk, na veel reviews gelezen te hebben ben ik bij deze riem uitgekomen en ik ken ook veel jongens die deze riem heel tevreden gebruiken. Vooral doen dus!

Maar waarom de double sprong? Voor stevigheid/veiligheid hoef je het echt niet te doen en het is toch net even wat meer priegelen om hem om en af te doen.
 
Dank voor je antwoord! Zou ook mijn eerste riem zijn, ik denk dat een beetje ondersteuning bij het bracen wel prettig kan zijn bij de hogere gewichten.

Double omdat ik inderdaad dacht dat dat net iets steviger zit, en ook omdat die riem 10 cm is i.p.v. 13 breed.
 
Dank voor je antwoord! Zou ook mijn eerste riem zijn, ik denk dat een beetje ondersteuning bij het bracen wel prettig kan zijn bij de hogere gewichten.

Double omdat ik inderdaad dacht dat dat net iets steviger zit, en ook omdat die riem 10 cm is i.p.v. 13 breed.

Ik zou echt overwegen gewoon een single prong riem te bestellen. Ik ken veel jongens die voor sterkste man trainen die ook gewoon een single prong riem gebruiken terwijl dat bij uitstek de sport is waar je wellicht extra "stevigheid" wil hebben. De single prong riemen van dit merk zijn oerdegelijk die springen echt niet open of breken echt niet zomaar af. Met een single prong heb je dan een stuk meer gemak.
 
Ik wil niet zeuren maar ik begrijp niet hoe Strenghtshop 50 euro durft te vragen voor een riem uit kunstleer.
 
Ik wil niet zeuren maar ik begrijp niet hoe Strenghtshop 50 euro durft te vragen voor een riem uit kunstleer.

Ik heb destijds best een aantal verschillende riemen vergeleken maar kwam toch bij Strenghtshop uit voor een goede riem in deze prijsklasse, voor 50 euro ga je niet veel betere vinden hoor.
 
Ik heb destijds best een aantal verschillende riemen vergeleken maar kwam toch bij Strenghtshop uit voor een goede riem in deze prijsklasse, voor 50 euro ga je niet veel betere vinden hoor.

Rdx powerlifting riem, 40 euro, levering inbegrepen. Zie mijn review.
 
Rdx powerlifting riem, 40 euro, levering inbegrepen. Zie mijn review.

Ik zie niet direct wat die riem beter maakt? Die riem in jouw review is double prong, dat vind ik een nadeel t.o.v. single prong. Bovendien denk ik dat die riem 10mm is ipv deze 13mm. Mijn riem is dus makkelijker vast en los te maken en is iets stugger doordat hij wat dikker is.

Die Rdx riem zal verder best goed zijn hoor dat geloof ik zo maar voor 40 euro heb ik liever de mijne. Vooral ook omdat ik legio aan jongens ken die deze riem van Strenghtshop met veel plezier gebruiken tegenover Rdx waar ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord heb.
 
Ik zie niet direct wat die riem beter maakt? Die riem in jouw review is double prong, dat vind ik een nadeel t.o.v. single prong. Bovendien denk ik dat die riem 10mm is ipv deze 13mm. Mijn riem is dus makkelijker vast en los te maken en is iets stugger doordat hij wat dikker is.

Die Rdx riem zal verder best goed zijn hoor dat geloof ik zo maar voor 40 euro heb ik liever de mijne. Vooral ook omdat ik legio aan jongens ken die deze riem van Strenghtshop met veel plezier gebruiken tegenover Rdx waar ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord heb.
13 mm is interessanter als je 180 kilo weegt en 250 kilo squat. Doe je dat?
Single prong, double prong... heb nog nooit gesukkeld om mijn riem aan of af te doen. Maakt weinig verschil uit. Jouw riem is kunstleer, de mijne is 4 jaar oud, heeft minstens 450 zware trainingen gediend, en ziet er als nieuw uit.
 
13 mm is interessanter als je 180 kilo weegt en 250 kilo squat. Doe je dat?
Single prong, double prong... heb nog nooit gesukkeld om mijn riem aan of af te doen. Maakt weinig verschil uit. Jouw riem is kunstleer, de mijne is 4 jaar oud, heeft minstens 450 zware trainingen gediend, en ziet er als nieuw uit.

Gelukkig niet en die opmerking slaat ook nergens op. Ik ken heel veel jongens die de 13mm variant bewust gekozen, 13mm is ook niet voor niets de maximaal toegestane dikte van een riem in powerlifting competities. Dat jij weinig sukkelt met double prong komt omdat je de riem misschien niet heel strak draagt of het gewoonweg gewend bent na al die jaren. Het is gewoon een feit dat single prong eenvoudiger vast en los te maken is. Ik weet verder niet hoe mijn riem er na 4 jaar uit ziet maar ik ken genoeg jongens die wel al vele jaren met deze zelfde riem trainen zonder enige zichtbare slijtage.

Maar je hebt je "punt" gemaakt, ik begrijp dat ik mijn riem niet aan jou ga verkopen :roflol:
 
Slaat nergens op?

"
Hi Brian,

Tom here,

5'8, 225 lbs.

a) The difference in support from a quality 10mm to a quality 13mm is not significant, but the 13mm is a stiffer belt which can make them more difficult to break in. Either one should work well for a recreational lifter.

b) I use a 10mm and have used it for lifts ranging up to a 905 lbs partial deadlift, you will not "out grow" a 10mm power belt.

c) Typically poeple use 13mm belts for squatting because they are more stiff.

d) I would choose the 10mm - less expensive, more comfortable, versatile.
ASC 105 Kg Pro Strongman & Former NAS National Champion

PR Gym Lifts -> Front Squat 515 Lbs (234 Kg) / Deadlift 700 lbs (318 Kg) / Strict Press 325 lbs (147 Kg)"


13 mm is zelf in sommige gevallen een nadeel. Deze is stugger en veel powerlifters die niet zeer zwaar zijn en niet zwaar tillen merken dat deze niet "meegeeft" en oncomfortabel zit; Er zijn tientallen threads hieromtrent;

Maar goed, jouw riem zal zeker iemand tevreden stellen.
 
Ja en wat bewijs je hier mee dan? Voor iedere voorstander van een 10mm belt kan ik een voorstander van een 13mm belt vinden... Hier bijvoorbeeld informatie van iemand die ik zelf wel hoog heb zitten qua kennis met betrekking tot powerlifting:

"As for the belt thickness, I personally see no reason not to go with a 13mm belt. Some people complain that the 13mm hurts really badly. While I’m tempted to say, “F*** you. This is powerlifting. Man up!” that isn’t exactly productive and you can’t judge someone else’s pain tolerance. Maybe it really does suck.

If you’re a small female or a lighter weight class lifter (165 and below), perhaps consider getting a 10mm but only after trying 13mm and ruling it out (borrow a friend’s before purchasing). For the rest of you, 13mm is definitely the way to go. The thicker the belt, the more it helps your lifts. It is that simple. If you’re going to use equipment, you might as well get the most out of it that you can. Go for 13mm."

Objectieve informatie omtrent lifting belts:
Powerlifting Belts
 
Laatst bewerkt:
13mm belt van strengtshop is verre van stug en de beste belt die ik tot nu toe heb gehad ;)
 
Back
Naar boven