MuscleMeat

powermark 470hr half rack bij helisport voor 250 euro (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik dit rack nu reeds ongeveer 10 trainingen. Tijd voor een review.

Gekocht: bij Helisport
https://www.helisports.be/squat-en-press-racks/PowerMark-470HR-Power-Rack.html

Prijs: een belachelijke 254 euro
Service: perfect. Ik chatte met hen alvorens naar Nederland te vertrekken. Ze gaven me alle nodige info en toen ik aankwam stond het pakket al klaar.

Powermark is enkel bekend in Nederland en België. Wat velen echter niet weten is dat dit merk eigenlijk gewoon, net als vele andere merken, zijn producten koopt in China, en er dan zijn eigen naam op laat plaatsen.
In de UK worden dezelfde producten verkocht onder de naam Bodymax, net als in Zwitserland en Oostenrijk, en Duitsland.
Of ook onder de naam body track: http://www.simpleproducts.de/de/Half-Cage/Body-Track-Impulse-Sterling-SL7014



Echter zijn ze allemaal duurder dan Helisport in Nederland.
Hier een link naar een winkel in de UK waar je kan zien dat dit hetzelfde rack is en de upgrades de rack daar vele malen nodeloos veel duurder maken.
http://www.powerhouse-fitness.co.uk/catalogsearch/result/?q=half+rack

Dit model wordt dus vaak verkocht en hier 9 reviews van andere gebruikers:
http://www.powerhouse-fitness.co.uk/bodymax-cf470-heavy-half-rack.php


Mijn ervaringen tijdens de training:
squats
- genoeg gaten om de j-hooks op de juiste hoogte in te stellen
- bij het terugplaatsen van de barbell met 100 kilo merk je dat het rack zeer stevig en stabiel is, zelf als je de barbell wat gewelddadig terugplaatst.
- de spotters zijn zeer lang en zelf als je 150 kilo op de uiteinden legt, blijft het rack zeer stabiel.

deadlift
zeer praktisch is dat je de catches zeer laag kan plaatsen wat er voor zorgt dat je geen deadlift jack nodig hebt voor het vervangen van de schijven;

OHP
hier het grote voordeel met een full rack: je moet na het squatten niet alle schijven van je barbell halen, de bar uit je rack halen en er terug schijvne op plaatsen. Ik verkies dit rack boven mijn vorig full rack die veel duurder was.

bench press:
perfect! voldoende gaten voor zowel de j-hooks als de spotters om de juiste hoogte te kiezen; bij mijn bodysolid had ik het probleem dat de cathes of net te laag of net te hoog zaten.

pull up
de pull up bars zijn massief en heel zwaar; Dat merk je bij het assembleren.
Je hebt verschillende grip mogelijkheden. Zelf bij weighted pull ups beweegt het rack niet

Nog een voordeel: er zijn 8 staven waar je de schijven kan op plaatsen zodat ze niet op de grond slingeren. dit zorgt er voor dat het rack nog zwaarder is en dus nog stabieler.

Negatief: bij het assembleren moest ik de de ronde schijfjes (van de gaten die waren uitgeboord) uit de buizen halen en dat was wat prutswerk.
Afwerking: ik las hier en daar dat die soms wat tegenvalt maar de mijne heeft nergens een minder goede afwerking.

Conclusie: ik denk dat er gewoon geen beter rack te vinden is onder de 600 euro. Het enige wat ik eventueel jammer vind is dat helisport de dip handles niet verkoopt maar die kan ik bij fitness experts kopen voor 40 euro.

en de pinnen voor de powerbands, tja, dat kan ik zelf ook wel plaatsen; Daar ga ik echt geen 200 euro extra voor betalen.

Dit rack is een aanrader voor éénieder, en al zeker voor die prijs; Het neemt trouwens ook minder plaats in beslag, geen nood aan een apart schijvenrack, makkelijker in gebruik.


Ik moet zelf zeggen dat alles wat ik bij helisport van Powermark zag verrassend groot en massief en stevig leek. Op hun sites lijken hun benches licht en klein, maar als je die in het echt ziet zijn ze even massief als de dure zware bodysolid benches.
Mijn volgende aankoop wordt wellicht een incline verstelbare bench van 161 euro (die in de UK 300 pond kost).
 
Ik heb het rack zelf ook al een tijdje, super ding!
Heb je een link voor de diphandels voor me, dan bestel ik ze gelijk.

Greets
 
Ik heb het rack zelf ook al een tijdje, super ding!
Heb je een link voor de diphandels voor me, dan bestel ik ze gelijk.

Greets
Bij fitnessexperts.be onder rubriek "krachttoestellen"

39,9 EUR
 
Goeie review, volledig akkoord.

de spotters zijn zeer lang en zelf als je 150 kilo op de uiteinden legt, blijft het rack zeer stabiel.
Ja, was ik zelf wat bang voor en deed me twijfelen om het rack te kopen. Meteen getest en geen enkel probleem, kan zelfs nog heel wat meer aan als je voldoende gewicht aan het rack zelf hangt.
Negatief: bij het assembleren moest ik de de ronde schijfjes (van de gaten die waren uitgeboord) uit de buizen halen en dat was wat prutswerk.
huh?

Zelf geen last van gehad eigenlijk, makkelijk te monteren allemaal.
Mijn volgende aankoop wordt wellicht een incline verstelbare bench van 161 euro (die in de UK 300 pond kost).
Als je de 420UB bedoelt... Heb 'm ook staan en heel tevreden over ;) Enkel een gaatje nog wat wijder moeten maken.
 

Dit lijkt me toch echt een ander rack maar het basisidee is wel hetzelfde. Deze is meer prof kwaliteit voor in sportscholen.
Ik heb die powermark half rack ook al een tijdje in gedachten maar ga wellicht toch voor een barbarian powerrack. Ik twijfel nog. Een half rack met schijvenpinnen is wel erg praktisch. De barbarian is net wat hoger en ik heb nu de pull up bar op dezelfde hoogte hangen en dat vind ik eigenlijk nog wat laag maar het kan niet hoger ivm plafond.
 
Dit lijkt me toch echt een ander rack maar het basisidee is wel hetzelfde. Deze is meer prof kwaliteit voor in sportscholen.
Ik heb die powermark half rack ook al een tijdje in gedachten maar ga wellicht toch voor een barbarian powerrack. Ik twijfel nog. Een half rack met schijvenpinnen is wel erg praktisch. De barbarian is net wat hoger en ik heb nu de pull up bar op dezelfde hoogte hangen en dat vind ik eigenlijk nog wat laag maar het kan niet hoger ivm plafond.

Ja het is een ander rack, maar het komt van de zelfde band rollen. Kijk maar naar de drie racks die de Engelse site verkoopt onder de naam Bodymax.

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Dit lijkt me toch echt een ander rack maar het basisidee is wel hetzelfde. Deze is meer prof kwaliteit voor in sportscholen.
Ik heb die powermark half rack ook al een tijdje in gedachten maar ga wellicht toch voor een barbarian powerrack. Ik twijfel nog. Een half rack met schijvenpinnen is wel erg praktisch. De barbarian is net wat hoger en ik heb nu de pull up bar op dezelfde hoogte hangen en dat vind ik eigenlijk nog wat laag maar het kan niet hoger ivm plafond.

Je gaat dus een rack kopen die te hoog is? Snap ik dat goed?
 
Hoe dik zijn de buizen van dit rack ? ...cm x ...cm
 
ik kan je geen prive berichten meer sturen omdat je er teveel hebt instaan ik had een oplossing voor de weerstandsbanden ;)


mvg


Zal er eens wat wissen.

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Hoe dik zijn de buizen van dit rack ? ...cm x ...cm

6 op 6 centimeter.
 
Je gaat dus een rack kopen die te hoog is? Snap ik dat goed?

Nee hoor. Het halfrack van powermark is lager dan de barbarian powercage. De barbarian powercage is net zo hoog als mijn pull up bar nu aan de muur. Als ik mijn pull up bar nog hoger hang zodat ik mijn benen niet hoef te buigen stoot ik mijn hoofd aan het plafond:P

Hoe ver zitten de gaten voor de spotters uit elkaar? En hoe lang zijn de spotters?
Eigenlijk is het gekkenwerk om voor die lichte gewichten die ik momenteel verplaats een rack van een dikke 700 euro te kopen. Die 470HR is voor 250 te koop.
Zelfs als ik een stuk sterk wordt (wat wel de bedoeling is natuurlijk) is dat rack prima.
Als ik mijn oude rack, squat stands en de pull up bar verkoop (allemaal vervangen door de half rack) houd ik nog geld over. En dan heb ik mooi weer plek in de garage
voor eventueel een legpress/hack squat oid. In de andere ruimte binnen kan ik dan de half rack neerzetten en hopelijk een lat pulley en home trainer. Dan hoef ik
een stuk minder op en neer te gaan vd garage naar binnen en dat is gewoon een stuk prettiger. Jammer dat ik niet meteen die ruimte binnen heb geregeld. Ik
had verwacht dat er meer zou passen in de garage en dat het minder koud zou zijn in de winter en minder warm in de zomer. Plus ik dacht dat het meer herrie
zou maken als ik ging deadliften en wilde de buren dat niet aandoen. Maar het valt reuze mee op die 30mm tegels van FS.

Even kijken of ik binnenkort tijd heb om dat ding eens te gaan proberen bij Helisports.
 
Laatst bewerkt:
Bij de specificaties staat een breedte maat van 161cm.
dat is incl de 8 staven neem ik aan, wat is dan de binnenmaat?
Kan ik hier een 182cm 50mm barbell gebruiken?
Bedankt alvast.
 
Heb die 470HR van mij nu sinds woensdag en die bevalt prima. Heb net even voor je gemeten toen ik de post zag. De buitenkant vd afleghaken is 116cm.
Een beetje speling is natuurlijk wel zo veilig met het terugleggen vd bar.
De 180cm bar van helisports heeft een binnenmaat van 123cm volgens de site. Dus dat zou wel moeten lukken.
Op de helisports site staat trouwens:
"Let op! De PowerMark 470HR is te gebruiken in combinatie met een Olympische halterstang van 180cm en 220cm."

Zie hier
http://www.helisports.nl/squat-en-press-racks/PowerMark-470HR-Power-Rack.html

Maar meten is weten en het was een kleine moeite.
 
Laatst bewerkt:
Om nog even terug te komen op TS, de diphandels verkopen ze nu ook ook bij Helisports ik ga ze eind van de maand gelijk even bestellen want is toch wel een mooie aanvulling op het rack.
 
Ze hebben ondertussen de prijs van het rack sterk verhoogd, van 254 naar 320 euro.

Voor de Belgen is het dan goedkoper bij fitnessexperts.be
 
Chimaira: Bedankt voor de binnenmaat.
Ik zal dan toch ook een nieuwe barbell erbij moeten bestellen, want mijn 182cm heeft een binnenmaat van slechts 117cm, dat word wel heel krap.

yasmine: Het powerrek zit in een (boven de 100,- korting groep) eenmaal in de winkelmand kost het zonder verzendkosten 282,50
afhalen is nog goedkoper; 267,50

..als je gelijk de dips erbij besteld krijg je daar ook korting op. maar los is dat bedrag onder de 100,- en betaal je daar de volle mep voor.
 
 
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan EHP. 117cm is idd erg krap.

Hij was ook erg scherp geprijsd dus ik vind het niet gek dat ze de prijs hebben verhoogd. Ik heb hem voor ongeveer € 250 gekregen en dan ook nog zonder kosten bezorgd.
 
3 vragen over dit rek:

1/ Hoe bevalt het dippen op dit rack?
zitten de steunen niet te ver uit elkaar?

2/ Misschien een domme vraag.. maar als je bankdrukt leg je de barbell in de steunen.
Stel je komt op een bepaald punt niet hoger dan moet je daar ook steunen hebben om hem op te vangen
Op de foto zie ik maar 1 set steunen zitten bovenop .. moet je dus een extra set erbij kopen?

3/ De lange uitsteksels om de bar op te leggen ..
Is dit puur voor de deadlift om te laden bijvoorbeeld ?
 
3 vragen over dit rek:

1/ Hoe bevalt het dippen op dit rack?
zitten de steunen niet te ver uit elkaar?

2/ Misschien een domme vraag.. maar als je bankdrukt leg je de barbell in de steunen.
Stel je komt op een bepaald punt niet hoger dan moet je daar ook steunen hebben om hem op te vangen
Op de foto zie ik maar 1 set steunen zitten bovenop .. moet je dus een extra set erbij kopen?

3/ De lange uitsteksels om de bar op te leggen ..
Is dit puur voor de deadlift om te laden bijvoorbeeld ?

https://www.youtube.com/watch?v=FoBYxLGODeY

de langere staven dienen om je kop te redden als je het gewicht niet meer in de lucht krijgt.
 
Ah toch dus... Dank!
In me sportschool zie ik die ook vaak gebruikt worden om de stang te laden, vandaar dus me vraag.

Heb je ook nog een antwoord op het dippen?
 
Back
Naar boven