Fitness Seller

powermark 470hr half rack bij helisport voor 250 euro (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik dit rack nu reeds ongeveer 10 trainingen. Tijd voor een review.

Gekocht: bij Helisport
https://www.helisports.be/squat-en-press-racks/PowerMark-470HR-Power-Rack.html

Prijs: een belachelijke 254 euro
Service: perfect. Ik chatte met hen alvorens naar Nederland te vertrekken. Ze gaven me alle nodige info en toen ik aankwam stond het pakket al klaar.

Powermark is enkel bekend in Nederland en België. Wat velen echter niet weten is dat dit merk eigenlijk gewoon, net als vele andere merken, zijn producten koopt in China, en er dan zijn eigen naam op laat plaatsen.
In de UK worden dezelfde producten verkocht onder de naam Bodymax, net als in Zwitserland en Oostenrijk, en Duitsland.
Of ook onder de naam body track: http://www.simpleproducts.de/de/Half-Cage/Body-Track-Impulse-Sterling-SL7014



Echter zijn ze allemaal duurder dan Helisport in Nederland.
Hier een link naar een winkel in de UK waar je kan zien dat dit hetzelfde rack is en de upgrades de rack daar vele malen nodeloos veel duurder maken.
http://www.powerhouse-fitness.co.uk/catalogsearch/result/?q=half+rack

Dit model wordt dus vaak verkocht en hier 9 reviews van andere gebruikers:
http://www.powerhouse-fitness.co.uk/bodymax-cf470-heavy-half-rack.php


Mijn ervaringen tijdens de training:
squats
- genoeg gaten om de j-hooks op de juiste hoogte in te stellen
- bij het terugplaatsen van de barbell met 100 kilo merk je dat het rack zeer stevig en stabiel is, zelf als je de barbell wat gewelddadig terugplaatst.
- de spotters zijn zeer lang en zelf als je 150 kilo op de uiteinden legt, blijft het rack zeer stabiel.

deadlift
zeer praktisch is dat je de catches zeer laag kan plaatsen wat er voor zorgt dat je geen deadlift jack nodig hebt voor het vervangen van de schijven;

OHP
hier het grote voordeel met een full rack: je moet na het squatten niet alle schijven van je barbell halen, de bar uit je rack halen en er terug schijvne op plaatsen. Ik verkies dit rack boven mijn vorig full rack die veel duurder was.

bench press:
perfect! voldoende gaten voor zowel de j-hooks als de spotters om de juiste hoogte te kiezen; bij mijn bodysolid had ik het probleem dat de cathes of net te laag of net te hoog zaten.

pull up
de pull up bars zijn massief en heel zwaar; Dat merk je bij het assembleren.
Je hebt verschillende grip mogelijkheden. Zelf bij weighted pull ups beweegt het rack niet

Nog een voordeel: er zijn 8 staven waar je de schijven kan op plaatsen zodat ze niet op de grond slingeren. dit zorgt er voor dat het rack nog zwaarder is en dus nog stabieler.

Negatief: bij het assembleren moest ik de de ronde schijfjes (van de gaten die waren uitgeboord) uit de buizen halen en dat was wat prutswerk.
Afwerking: ik las hier en daar dat die soms wat tegenvalt maar de mijne heeft nergens een minder goede afwerking.

Conclusie: ik denk dat er gewoon geen beter rack te vinden is onder de 600 euro. Het enige wat ik eventueel jammer vind is dat helisport de dip handles niet verkoopt maar die kan ik bij fitness experts kopen voor 40 euro.

en de pinnen voor de powerbands, tja, dat kan ik zelf ook wel plaatsen; Daar ga ik echt geen 200 euro extra voor betalen.

Dit rack is een aanrader voor éénieder, en al zeker voor die prijs; Het neemt trouwens ook minder plaats in beslag, geen nood aan een apart schijvenrack, makkelijker in gebruik.


Ik moet zelf zeggen dat alles wat ik bij helisport van Powermark zag verrassend groot en massief en stevig leek. Op hun sites lijken hun benches licht en klein, maar als je die in het echt ziet zijn ze even massief als de dure zware bodysolid benches.
Mijn volgende aankoop wordt wellicht een incline verstelbare bench van 161 euro (die in de UK 300 pond kost).
 
het dippen bevalt goed, ze zitten niet te ver uit elkaar.
 
Ik heb het rack ook sinds vorige week en heb er ook direct de dipsteunen bij besteld. Heel tevreden van dit materiaal!

doen jullie hier een deadlift in? En gebruik je hiervoor de kleine haken of leg je de barbell op de spotters? Ik heb het gevoel dat ik maar een halve lift doe omdat alles wat te hoog ligt...
 
Deadlifts doe je vanaf de vloer. Eventueel de spotters weghalen zodat je minder ruimte nodig hebt. Rackpulls kun je eventueel vanaf de spotters doen. Voor RDL's of rows zijn de spotters ook handig om de stang weg te leggen tussen de setjes. Dan hoef je die niet telkens vd grond op te rapen. En ja je traint thuis dus je kan ook curls doen op die manier;)
 
@chimaira

In de toekomst wil ik me ook orienteren op zo'n halfrack
Welke oefeningen kan je in zo'n rack allemaal doen voor de benen buiten SQ en DL ? ..
 
Bedankt voor dit nuttige review en de rest van de reacties. Mede daardoor vandaag ook dit rack besteld!
 
Ook de dipsteunen besteld? Het rack is alvast een koop waar je veel plezier aan gaat hebben!
 
Yes, ook de dipsteunen besteld!
 
Ah toch dus... Dank!
In me sportschool zie ik die ook vaak gebruikt worden om de stang te laden, vandaar dus me vraag.

Heb je ook nog een antwoord op het dippen?

Op de website staan de maten, afhankelijk welke handvatten je gebruikt (binnenste, combinatie of alleen de buitenste) heb je 58, 66 of 74 cm ertussen om te dippen. Ik heb het halfrack nu een week of drie inclusief de diphandles, werkt erg goed!
 
Ik heb de dipsteunen net ook besteld, ik ben benieuwd.
Ik vind ze in verhouding met het rack wel erg duur, €50,- incl. verzendkosten.
 
Woensdag het rack besteld, vrijdag al geleverd! Ivm een kleine blessure nog niet uitgetest, maar t ziet er allemaal prima uit.
 
Vraagje voor de kenners?
Hetzelfde rack is ook te koop bij andere shops (oa fitnessexperts,...) onder de naam dkn, ziet er volledig zelfde uit maar is 'slechts' belastbaar tot 280kg tov 360 bij helisports. Zou dit werkelijk zo veel verschillen? Ziet er net hetzelfde uit
 
Ziet er goed en betaalbaar uit. Zijn die staven waar je de halterschijven aan kunt hangen voor 30mm of voor 50mm? (Ik heb zelf 30mm spul). Kan dat nergens terugvinden
 
Die zijn voor 30mm maar je kan ze omvormen met een hulpstuk tot 50mm!
 
  • Like
Waarderingen: Ron1
Ik heb het rack inmiddels zelf ook. Er stond in de handleiding dat je met minimaal 3 man moest zijn om het op te bouwen, maar ik had het in m'n eentje in een uurtje voor elkaar.
 
Bevalt het rack nog, zijn de spotters en J-hooks stevig?
 
Back
Naar boven