XXL Nutrition

powerrack maken van hout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je plezier haalt het bouwen zelf snap ik dat het de moeite waard is. Voor mij zou dat persoonlijk niet zo zijn en zou een power rack kopen goedkoper zijn omdat ik vermoed dat een houten rack lastig tot niet door te verkopen is.
 
idee lijkt goed, maar waar elke sporter mee zit (die een paar extra wil kopen) is/zijn de J-spots.
Hoe maak je die?
als je hetzelfde gat constant gebruikt, gaat op dat punt het hout toch sneller kapot als staal.

Op jouw link lijkt het ook een hol buisje... rest lijkt serieus goed, maar op dat punt komen de meeste zware klappen...
 
idee lijkt goed, maar waar elke sporter mee zit (die een paar extra wil kopen) is/zijn de J-spots. Hoe maak je die? als je hetzelfde gat constant gebruikt, gaat op dat punt het hout toch sneller kapot als staal. Op jouw link lijkt het ook een hol buisje... rest lijkt serieus goed, maar op dat punt komen de meeste zware klappen...

Op de tekening zie je dat ze gemaakt worden van dikwandige pijp (+ 45graden knieën of flensen). Zie tekening http://www.home-gym-bodybuilding.com/support-files/powerrackscrewpattern.pdf Zelf maak ik ze van steigerbuizen (hornbach 33,7 mm) met flenzen die je met een inbus vast moet zetten. Dit zou je met een las even kunnen hechten. Foto's volgen nog. Om te voorkomen dat de gaten uitslijten kun je natuurlijk altijd nog een dekplaat aanbrengen. Zie foto. Maar ik snap dat dit voor veel mensen te veel werk is/ of niet mogelijk om te maken,

dekplaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaaf project. Denk dat als je makkelijke materialen bronnen hebt zoiets nog wel goedkoper kan ook. Ben benieuwd naar de vorderings foto s
 
Gaaf projectje
 
Zit zelf ook te kijken naar zoiets. Vooral vanwege beperkte ruimte en op maat kunnen maken
 
Kijk eens naar het houten rack van "buff dudes" staat op YouTube hoe je deze moet maken.

Oogt ook een pak mooier en ziet er wel heel stevig uit
 
Bijna klaar!

Hier alvast wat foto's.

IMG_1981.jpg


IMG_1982.jpg


IMG_1983.jpg


IMG_1984.jpg


IMG_1988.jpg
 
Hier nog een tip voor J-hooks. http://www.youtube.com/watch?v=Pz7gc5VVKMg Al zou ik ze iets minder 'diep' maken.

En ik zou voor het bankdrukken en squats toch echt overwegen om een vaste aflegplaats te maken dmv twee planken aan de binnen zijde van je rek tegen de staanders.
 
Zou het niet aandurven..(ik weet dat dat eigenlijk onzin is, maar het is meer gevoel).
 
Ik gebruik mijn buitenrek eigenlijk alleen voor extra workouts of bij gebrek aan tijd.
Meeste gebeurt in de sportschool.
Heb er meerdere malen 150 in gesquat en 120 in gebankt. Doordat de palen op de grond staan bij mij kan er niets gebeuren.
 
foto's m.b.t. J-hooks en Dipstangen

Klaar! Zoals je ziet kun je op de spotters heel makkelijk (verstelbare)dipstangen schuiven. De flenzen zullen worden omwonden met een binnenband van een fietswiel (i.v.m. geluid en beschadiging barbell). Misschien het geheel nog een verflaagje, maar dat is natuurlijk niet noodzakelijk. Nog meer klussers hier op de site? Of zijn er mensen misschien geïnspireerd geraakt na het zien van de link en/of de foto's?

IMG_2002.jpg


IMG_2004.jpg


IMG_2005.jpg


IMG_2010.jpg


IMG_2011.jpg


IMG_2012.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaaf gemaakt dit mannen. Prachtige vintage look. Lijkt me heerlijk om in te trainen. Keep lifting!
 
Sluit me aan bij Ludens. Wat kost globaal zo'n houten rack?
 
Zou het niet aandurven..(ik weet dat dat eigenlijk onzin is, maar het is meer gevoel).

Ik zou het ook niet aandurven. Het is ook geen onzin. Hout is gewoon gevaarlijk. Staal buigt, hout breekt. Als je houten rek bij wijze van niet sterk genoeg is zakt het in één keer in elkaar terwijl je bij staal eerst verbuigingen zal zien.
 
Ik zou het ook niet aandurven. Het is ook geen onzin. Hout is gewoon gevaarlijk. Staal buigt, hout breekt. Als je houten rek bij wijze van niet sterk genoeg is zakt het in één keer in elkaar terwijl je bij staal eerst verbuigingen zal zien.

Er worden toch hele huizen gebouwd met houten frame constructies?

https://www.youtube.com/watch?v=ltrcyTxLhqk
 
Back
Naar boven