MuscleMeat

Powersupplements Sample Pack Isolaat en Caseïne - Optimum Nutrition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Het sample pack bevat 14 samples totaal van de Pure Whey Protein Isolate (waarvan 4 met de natuurlijke zoetstof stevia). Iedere smaak zit er 1 keer in. Elke sample bevat 30 gram Pure Whey Protein Isolate en is goed voor een shake met 200ml melk/water.

    Vanille
    Banaan
    Bos-Aardbei
    Naturel
    Chocola
    Tropische Vruchten
    Kokos
    Café Latte
    Perzik
    Citroen

    Vanille - Stevia
    Bos-aardbei - Stevia
    Framboos - Stevia
    Zwarte Bes - Stevia


    Whey of wei-eiwit wordt door velen beschouwd als de beste eiwitbron voor een toename van vetvrije spiermassa en een sneller spierherstel na gewichtstraining. Het past ook uitstekend in een eiwitdieet.

    Een wei-eiwit isolaat is hiervoor het meest effectief. Het is ook makkelijker te verteren dan een wei-eiwit concentraat.
    Klik hier voor een uitleg over het verschil tussen een isolaat en een concentraat.

    Alle kwaliteitsvoordelen om voor deze whey isolaat te kiezen:

    • Een hoog percentage eiwit (90%) en zeer laag vet- en lactosegehalte. Dit eiwitpercentage is op basis van drooggewicht. Onderaan deze pagina hierover een uitgebreide toelichting
    • Europees merkproduct.
    • Uitstekend oplosbaar.
    • Vrij van aspartaam en cyclamaat.
    • Keus uit 13 heerlijke smaken.
    • Ook verkrijgbaar als naturel: vrij van toevoegingen en met 93% eiwit.
    • Bereid met koude cross-flow microfiltratie, waardoor de natuurlijke structuur van de eiwitten zoveel mogelijk behouden blijft.
    • Bevat daardoor unieke kwetsbare peptiden die het immuunsysteem ondersteunen en spierherstel bevorderen.
    • De groeibevorderende peptiden en het hoge gehalte aan vertakte keten aminozuren maken deze whey isolaat tot de optimale pre- en postworkout eiwitbron.

    Alle prijsvoordelen om voor deze whey isolaat te kiezen:

    • Voordeligste whey isolaat in de Benelux.
    • Prijs vergelijkbaar met die van goedkope whey concentraten met lager eiwitgehalte en meer vet en lactose.
    • Kwantumkortingen bij 2 en 4 potten.
    • Keus uit gratis producten vanaf 25, 50 en 100 euro.
    • Voordelig te combineren met andere supplementen in diverse voordeelpakketten.
    • Ook verkrijgbaar in een zeer betaalbare pot van 1000 gram, goed voor 33 eiwitshakes.


    Wei-eiwit is een eiwit met een zeer hoge biologische waarde; het bevat een groot aandeel essentiële aminozuren. Tevens bestaat het voor liefst 23% uit de spierbeschermende ‘vertakte keten aminozuren’ (BCAA’s).

    Pure Whey Protein Isolate van Power Supplements is het hoogst gewaardeerde wei eiwit isolaat in de Benelux. Dit supplement draagt op een veilige manier bij aan:

    Voor sporters
    • Sneller spierherstel na training
    • Toename van spiermassa na krachttraining

    Bij een (eiwit)dieet
    • Beperking van spierafbraak
    • Sneller spierherstel na inspanning
    • Optimaliseren van de vetverbranding

    Algemeen
    • Ondersteuning van het immuunsysteem


    Dosering per maatschep van 70 ml:
    Ongeveer 30 gram Pure Whey Protein Isolate.

    Suggesties voor gebruik:
    Mix 1 gladgestreken maatschep Pure Whey Protein Isolate met 200 ml melk, water, vruchtensap, of je eigen favoriete mixrecept.

    Sporters:
    • In de ochtend: 0,5 - 1 maatschep bij het ontbijt
    • Eén uur voor de training: 1 - 2 maatscheppen
    • Eventueel na de training: 0,5 - 1 maatschep met fruit of een andere makkelijk verteerbare bron van koolhydraten. Of gebruik de all-in-one shake 'Supreme Gainer'.
    • Naar behoefte gedurende de dag: 0,5 - 1 maatschep bij maaltijden.

    Bij een (eiwit)dieet:
    • Naar behoefte gedurende de dag: 0,5 - 1 maatschep bij maaltijden als aanvulling op een vezel- en groentenrijke voeding. Ter ondersteuning van de vetverbranding kunnen de supplementen 'Natural Fat Control' en 'Visolie (Omega-3)' gebruikt worden.

    Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als vervanging van een gevarieerde voeding.

    Onderzoek zware metalen
    Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat eiwitpoeders sterk vervuild kunnen zijn met giftige zware metalen. In reactie hierop heeft Power Supplements haar eiwitsupplementen laten testen door een onafhankelijk laboratorium. Uit deze tests is gebleken dat onze eiwitpoeders veilig te gebruiken zijn.

    De twee testuitslagen kunt u hier bekijken: Pure Whey Protein Isolate, smaak Vanille, Pure Whey Protein Isolate, smaak Chocola.


    Ingrediënten:
    Micro- en ultragefiltreerde instant wei-eiwit isolaat, guar gum (stabilisator), sojalecithine (emulgator), zoetstof sucralose (m.u.v. smaak naturel en smaken gezoet met stevia). Extra ingrediënten per smaak: Ananas: smaakaroma, zuurteregelaar citroenzuur, Banaan: smaakaroma, Bos-Aardbei: smaakaroma, kleurstof bietenrood, Café Latte: instant koffie (0.07% cafeïne in het eindproduct), Chocola: magere cacaopoeder, Citroen: smaakaroma, zuurteregelaar citroenzuur, Kokos: smaakaroma, Tropische vruchten: smaakaroma, zuurteregelaar citroenzuur, kleurstof zonnegeel FCF, Vanille: smaakaroma, Zwarte Bes: smaakaroma, kleurstof bietenrood, kleurstof anthocyanen (druivenschilextract). Pure Whey Protein Isolate van Power Supplements is vrij van aspartaam en cyclamaat!

    Bewaaradvies:
    Bewaar op een droge plaats in goed gesloten verpakking bij kamertemperatuur. Houdt voedingssupplementen altijd buiten bereik van kinderen.

    Dit hightech wei-eiwit isolaat is bereid d.m.v. Cross-Flow Microfiltratie bij lage temperatuur. Dit productieproces garandeert dat minimale schade wordt toegebracht aan de natuurlijke structuur van het eiwit. Eiwitfracties die het immuunsysteem ondersteunen en spierherstel bevorderen, blijven zo intact. De biologisch actieve Glycomacropeptide, welke verloren gaat bij ‘ion exchange’ processen, blijft eveneens behouden.

    Pure Whey Protein Isolate bevat de volgende eiwitfracties:
    Beta Lactoglobuline 49 %
    Glycomacropeptide 24 %
    Alpha Lactalbumine 21 %
    Immunoglobuline G 4 %
    Bovine serum albumine 2 %


    Gemiddeld aminozuurprofiel
    (percentage van eiwit)
    • Alanine 4.9 %
    • Arginine 1.9 %
    • Asparginezuur 10.8 %
    • Cystine 2.3 %
    • Glutaminezuur 17.2 %
    • Glycine 1.6 %
    • Histidine 1.6 %
    • Isoleucine* 6.8 %
    • Leucine* 10.2 %
    • Lysine 9.3 %
    • Methionine 2.0 %
    • Phenylalanine 3.0 %
    • Proline 6.4 %
    • Serine 4.4 %
    • Threonine 7.0 %
    • Tryptophan 1.6 %
    • Tyrosine 3.0 %
    • Valine* 6.0 %
    * = BCAA (vertakte keten aminozuur)

    Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram
    Energie 1598 kJ/380 kcal
    Eiwit 90,0g (naturel 93,0g) - op basis van drooggewicht; zie toelichting hieronder
    Koolhydraten 1,9g
    Waarvan suikers (lactose) 1,9g
    Vet 1,0 g
    Afhankelijk van de smaak kan de samenstelling licht afwijken.

    Allergenen informatie - dit product bevat:
    • Koemelkeiwit
    • Lactose
    • Sojalecithine

    Ook verkrijgbaar in 1000 gram.

    Aanvullende informatie over het eiwitpercentage:

    Het gehalte eiwit in eiwitpoeders wordt door grondstofproducenten traditioneel gespecificeerd op basis van drooggewicht. Aanbieders van eiwitsupplementen gebruiken deze informatie vervolgens voor hun productspecificaties.

    Eiwitpoeders zijn echter niet geheel droog. Zo bevat een gefilterd wei eiwit isolaat normaal gesproken zo'n 4% vocht. Het gehalte eiwit in Pure Whey Protein Isolate ligt daardoor in de praktijk zo'n 4% lager dan de 90 tot 93% eiwit die is vastgesteld op basis van het drooggewicht.

    Voor Pure Whey Protein Isolate in de smaak naturel geldt een eiwitpercentage van 93% op basis van drooggewicht. Na correctie van 4% voor het vochtgehalte, komen we op een eiwitgehalte van 89% eiwit. Voor zover wij weten is dit gecorrigeerde eiwitpercentage alsnog het hoogste van alle beschikbare eiwitpoeders in Nederland en België.

    Voor de overige smaken Pure Whey Protein Isolate is tezamen zo'n 3% aroma, stabilisator en zoetstof toegevoegd. Het eiwitpercentage op droge stof komt hiermee uit op 90%. Na correctie voor het vochtgehalte komt het gecorrigeerde eiwitgehalte uit op 86%. Er is hierbij sprake van enige variatie doordat voor de verschillende smaken eiwit verschillende hoeveelheden aroma worden gebruikt.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 16x caseïne, 14x isolaat
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Smaakvol (maar niet overdreven gezoet door zoetstoffen)
  • Welke dosis heb je gebruikt? per keer één sample a 30gram
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.powersupplements.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Uitgebreide productinformatie
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? €13,90 per sample pack
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja, zie review

Mijn review:

Ik heb de sample packs besteld om deze eiwitten te vergelijken met andere merken. De laatste tijd is er veel onduidelijkheid over bepaalde merken, waardoor ik nu aan het bekijken ben welke de beste voedingswaardes hebben met daarbij natuurlijk een lekkere smaak.

Een groot voordeel van het merk is dat bij de producten een uitgebreide productinformatie te vinden is. Ook het eiwitgehalte van de isolaat (90gr en naturel 93gr) en caseïne (85,5gr) erg hoog. Op www.powersupplements is de specificatie per product te vinden. Ik zelf vind de 'normale smaken' lekkerder dan de stevia-varianten. Vooraf had ik gedacht dat de stevia gezoette varianten zoeter zouden zijn, maar dit is niet het geval. Voor mensen die van zoet houden raad ik dus aan om de 'normale' varianten te kiezen. Bij beide varianten komt de smaak goed naar voren, maar proef je geen onnodig veel toegevoegde zoetstoffen. In een shake klontert hij totaal niet, maar ik geef de voorkeur voor de eiwitten in mijn warme havermout (vooral de cocos!)

Een tip als je hem door de havermout doet:
meng de poeder pas nadat de havermout (op welke wijze je hem ook maakt) warm gemaakt is.
Op deze manier komt de smaak het beste tot uiting.

Powersupplements stond niet bij de te kiezen fabrikanten, vandaar dat er Optimum Nutrition staat.
www.powersupplements.nl
 
Ik heb ook een keer een sample pack besteld van de isolaat. Ik vond de vanille stevia wel erg lekker. De rest van de smaken zijn niet heel zoet en vond ik goed te doen (ik ben geen zoetekauw). Alleen de zwarte bes vond ik wat tegenvallen.

Overigens de sample pack van de casseine is ook erg goed. Vooral de vanille stevia.
 
Ik bestel al een tijdje de whey isolaat bii power suplements . En ik ben erg tevreden. Persoonlijk moest ik erg wennen aan de vanilline stevia. Ben heel erg tevreden [emoji106].
 
Ik bestel al een tijdje de whey isolaat bii power suplements . En ik ben erg tevreden. Persoonlijk moest ik erg wennen aan de vanilline stevia. Ben heel erg tevreden [emoji106].

Wat voor verschil ervaar jij tussen normale- en steviavariant

---------- Toegevoegd om 07:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:52 ----------

Ik heb ook een keer een sample pack besteld van de isolaat. Ik vond de vanille stevia wel erg lekker. De rest van de smaken zijn niet heel zoet en vond ik goed te doen (ik ben geen zoetekauw). Alleen de zwarte bes vond ik wat tegenvallen. Overigens de sample pack van de casseine is ook erg goed. Vooral de vanille stevia.

Jij vind dus de stevia zoeter als de normale?
 
Back
Naar boven