AndroidHealthClinic

Peiling PPL (6 dagen), UB/LB (4 dagen), of 5 dagen

PPL (6 dagen) of UB/LB (4 dagen)

  • 6 dagen

    Stemmen: 4 26,7%
  • 5 dagen

    Stemmen: 2 13,3%
  • 4 dagen

    Stemmen: 9 60,0%

  • Totaal stemmers
    15

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Tegenwoordig kan ik thuis prima trainen en daardoor kan ik eventueel ook vaker in de week sporten.

Ik train al een tijdje op en af en wil het nu even wat serieuzer neerzetten.
Heb een decent fysiek en ben momenteel aan het bulken. Je zou dus kunnen zeggen dat ik semi-gevorderd ben.

Loont het voor mij dan om meer dagen te gaan sporten of is dat vooral relevant voor pro's?
Als ik op het internet kijk dan is het vooral belangrijk om de spiergroepen 2 keer per week te pakken en hebben ze het vrijwel niet over de hoeveelheid dagen waarin je dat doet. Dat lukt dus ook binnen die 4 dagen.
Vermoei ik m'n lichaam dan alleen maar extra met een PPL (6 dagen) schema of zou dat daadwerkelijk meer opleveren?
 
Meer is niet beter anders zou iedereen 24/7 in de gym zijn. PPL is echt een effectief schema voor jaren, daarna worden “zwakkere lichaamsdelen” zichtbaar en pas je het aan specifiek op jou lichaam. Vandaar dat klakkeloos een schema van internet plukken nutteloos is na jaren ervaring. De een heeft sterke benen en mindere armen en vica versa.

Als je “rustdag” voortaan “groeidag” noemt klinkt het wat leuker. Tevens groei je ook op je “rustdag” en word dit vaak zwaar onderschat.

PPL is maar een voorbeeld kunt ook de cycle beginnen met Legs push pull zodat je maximaal uitgerust begint aan de cycle en meteen je zwakste spiergroep pakt.
 
Ligt er aan wat je doel is.

6x per week PPL is gewoon teveel voor 99% van de mensen. Zelf vind ik 4 dagen ideaal voor de langere termijn met uitschieters naar 5. Ligt er ook aan of je kracht belangrijk vind of niet natuurlijk.
 
Top, dan ga ik waarschijnlijk naar de 4 dagen toe en 5e dag is dan eventueel een bonusdag.

Kracht maakt me niet zoveel uit. Is een leuke bijkomstigheid en probeer natuurlijk wel elke training hoger te gaan. Maar hypertrophy en fysiek is het belangrijkste
 
  • Like
Waarderingen: ak
Mag ik aub een voorbeel van een goed 4 daags ppl schema?
 
Back
Naar boven