MuscleMeat

PPL met focus op armen?

Bezoekers in dit topic

Kiwie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2010
Berichten
79
Waardering
31
Lengte
1m77
Massa
81kg
Is het mogelijk/verstandig om een PPL schema aan te houden met een extra focus op armen? Zo ja, hoe moet dit er dan uit zien?

Op dit moment volg ik een PPL schema en train ik 5 á 6 dagen per week. Echter merk ik dat mijn armen niet altijd even goed geprikkeld worden. Op dit moment houd ik ongeveer drie oefeningen voor biceps en drie voor triceps aan op de pull en push dagen. Daarnaast wordt progressive overload op één oefening voor zowel biceps als triceps toegepast. Inhoudelijk gooi ik het schema om de 8-12 weken om.

Hoor graag jullie suggesties.
 
Ik doe momenteel een high-freq arm-programma, met een soort ppl voor de grotere spiergroepen. Mijn weekplanning ziet er nu als volgt uit:
Za: biceps/triceps (beide 3 oefeningen)
Zo: rust
Ma: rug/biceps (2 oefeningen)
Di: borst/schouders/triceps (2oefeningen)
Wo: benen
Do: biceps/triceps (3 oefeningen)
Vr: rust
 
Ik doe momenteel een high-freq arm-programma, met een soort ppl voor de grotere spiergroepen. Mijn weekplanning ziet er nu als volgt uit:
Za: biceps/triceps (beide 3 oefeningen)
Zo: rust
Ma: rug/biceps (2 oefeningen)
Di: borst/schouders/triceps (2oefeningen)
Wo: benen
Do: biceps/triceps (3 oefeningen)
Vr: rust
16 Oefeningen armen, en 1 keer per week benen. Goed schema.:thumbs:
 
16 Oefeningen armen, en 1 keer per week benen. Goed schema.:thumbs:
Leuk dat dat je opvalt, de cyclus voor armen bestaat uit high frequency benen met wekelijks zo’n 36 sets. ;)
Als je wat verstand had van high-frequency methoden had je begrepen dat je wanneer je de focus verplaatst naar de ene kant, je de andere kant wat minder aandacht kan geven.
 
Is het mogelijk/verstandig om een PPL schema aan te houden met een extra focus op armen? Zo ja, hoe moet dit er dan uit zien?

Op dit moment volg ik een PPL schema en train ik 5 á 6 dagen per week. Echter merk ik dat mijn armen niet altijd even goed geprikkeld worden. Op dit moment houd ik ongeveer drie oefeningen voor biceps en drie voor triceps aan op de pull en push dagen. Daarnaast wordt progressive overload op één oefening voor zowel biceps als triceps toegepast. Inhoudelijk gooi ik het schema om de 8-12 weken om.

Hoor graag jullie suggesties.

Al eens gedacht aan een armen/romp/benen verdeling?
 
Al eens gedacht aan een armen/romp/benen verdeling?
Wanneer je voor de volgende verdeling: Armen-Borst/Rug-Benen gaat, pak je dan wel voldoende rust voor je armen? Of moet je het dan indelen als Armen-Benen-Borst/Rug en dan een dag rust?
 
P-P-L-Armen-rust-P-P-L-Armen-rust- enz
 
Wanneer je voor de volgende verdeling: Armen-Borst/Rug-Benen gaat, pak je dan wel voldoende rust voor je armen? Of moet je het dan indelen als Armen-Benen-Borst/Rug en dan een dag rust?

Als armen je prioriteit heeft zou ik sowieso kiezen voor een dag rust voor EN na je arm training. Ik zou dan zelf gaan voor rust/armen/rust/romp/benen/rust/armen/rust/enz.
 
Back
Naar boven