AndroidHealthClinic

pppffffff!!!!!!!! angst injecteren

Bezoekers in dit topic

koelkikker

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 aug 2004
Berichten
191
Waardering
0
Jeetje,

Best lastig zo de eerste keer prikken!!
Krijg het niet voor elkaar, ik heb het echt niet in me om een naald in me te steken!!!
Nu heb ik wel een groot probleem wand nu kan ik niet kuren!!
En dat vind ik toch wel jammer.

Heeft iemand een oplossing???

(ik heb ook niemand in de naaste omgeving die kan prikken!)

Groeten

Koelkikkersssssss.
 
haha...

Je moet gewoon de stap zetten. Zoek desnoods een makkelijke plaats, maar in je billen doet het meestal het minst zeer.

Het pijnlijkste is de eerste laag (huid) omdat daar de zenuwen zitten, je moet dus het volgende doen: in 1 snelle beweging prik je door de huid, en daarna langzaam verder duwen tot diep in de spier. Blijf kalm, ontspan je heel de tijd. Eenmaal je de eerste prikl heb gezet is het kinderspel :)
 
Ik krijg maandelijks een vit. B-12 injectie !
2CC Hydrocobalamide. ( =1000 ug )
Dit omdat bij mij de Intrinsieke Factor te laag is of ontbreekt.
( Nee......ik ben niet vegetarisch ! )

Deze injectie wordt intramusculair gezet, in het 4de kwadrant ( van
mijn bil ! ).
Ik ben dus enigszins wel gewend aan injecties !

Ik ben nu bezig met research over het feit dat ik zelf mijn
injecties kan gaan zetten. Dit heeft als voordeel dat ik niet
meer afhankelijk ben van mijn dokters-assistente, en.........
dat ik als ik wil gaan kuren, veilig om kan gaan met de naalden !


Greetz,

B-12
 
Hoe groot is de kans dan dat je het in een ader injecteerd?
Of dat er bloed in de spuit komt? dwz dat je dus preicies in een ader zit??

Groeten
 
koelkikker zei:
Hoe groot is de kans dan dat je het in een ader injecteerd?
Of dat er bloed in de spuit komt? dwz dat je dus preicies in een ader zit??

Groeten
In je kont? Vrij klein.
Verder tanden op elkaar en prikken. Je wilt toch een grote vent zijn, wees dat dan ook. ;)
 
Ghehe kan het me goed voorstellen. Prikje bij de dokter is niets. Maar zodra je het zelf moet gaan doen lijkt het mij idd ook vrij begrijpelijk dat je in het begin een beetje bibber handjes krijgt.
 
even de zuiger omhoog halen als je erin zit, als je bloed ziet zit je fout.

Misschien anders voor de eerste keer een lokale verdoving ? alcohol zou waarschijnlijk al werken, steriliseert de injectiesite, en door de verdamping koelt het ook zodat je minder voelt.

Mijn vriendin spuit 4 maal per dag ... IEDERE dag, dus niet zeiken :) (ok, dat is met een 9 mm naaldje in de vetlaag, maar toch)

/offtopic: Ik moest even slikken toen ik vanochtend trouwens 250 eenheden insuline in de vuilnisbak wierp.... Het is dat ik niet aan die troep doe, maar anders......
 
koelkikker zei:
Hoe groot is de kans dan dat je het in een ader injecteerd?
Of dat er bloed in de spuit komt? dwz dat je dus preicies in een ader zit??

Groeten

Aspireren !
Injectie-spot goed masseren na de injectie !
Doet mijn doktersassistente ! :D

Greetz,

B-12
 
ongelooflijk!!! ik kan niet begrijpen dat iemand bang is om een naald in zijn achterste te steken. maar ja, da's mijn zaak niet. maar ik mag er toch is mee lachen. wat doen zo'n mensen als ze is voor een echt probleem staan?
 
skydirk zei:
ongelooflijk!!! ik kan niet begrijpen dat iemand bang is om een naald in zijn achterste te steken. maar ja, da's mijn zaak niet. maar ik mag er toch is mee lachen. wat doen zo'n mensen als ze is voor een echt probleem staan?

Nou ik vind dit eigenlijk niet iets om grapjes over te maken,
want er zijn gerust heeel veel mensen die vaker geinjecteerd worden,
maar als zij het zelf moeten doen dan worden zij angstig !

En dit is in principe ook normaal vind ik !

Hetzelfde als mensen die hoogtevrees hebben, iedereen heeft hoogtevrees,
de een kan er gemakkelijk over heen stappen, een ander niet......
Maar toch heeft iedereen hoogtevrees......een reactie van je lichaam
die wil zeggen, er dreigt gevaar !!!!


Greetz,

B-12
 
probeer het eerst een in je schouders. heb je goeie zicht erop waar je prikt plus dat je meestal wel goed zit.kijk anders ook eens op www.spotinjections.com
succes bro
 
B 12 zei:
Nou ik vind dit eigenlijk niet iets om grapjes over te maken,
want er zijn gerust heeel veel mensen die vaker geinjecteerd worden,
maar als zij het zelf moeten doen dan worden zij angstig !

En dit is in principe ook normaal vind ik !

Hetzelfde als mensen die hoogtevrees hebben, iedereen heeft hoogtevrees,
de een kan er gemakkelijk over heen stappen, een ander niet......
Maar toch heeft iedereen hoogtevrees......een reactie van je lichaam
die wil zeggen, er dreigt gevaar !!!!

mijn bedoeling is niet om iemand uit te lachen. ik kan het mij gewoon niet voorstellen. ik vind toch dat er een verschil is tussen hoogtevrees (waar je een ongeluk mee kan hebben) en een naaldje in je achterste steken. maar ja, misschien heb je gelijk.
 
skydirk zei:
mijn bedoeling is niet om iemand uit te lachen. ik kan het mij gewoon niet voorstellen. ik vind toch dat er een verschil is tussen hoogtevrees (waar je een ongeluk mee kan hebben) en een naaldje in je achterste steken. maar ja, misschien heb je gelijk.


Het is niet gewoon een naaldje in je gat steken hoor...de meesten doen hier alsof het niks is maar er kunnen wel nog dingen fout gaan. Kzou toch eerst nog wat informatie verzamelen op het net en niet zomaar een naald in je lijf steken!!!!
 
skydirk zei:
mijn bedoeling is niet om iemand uit te lachen. ik kan het mij gewoon niet voorstellen. ik vind toch dat er een verschil is tussen hoogtevrees (waar je een ongeluk mee kan hebben) en een naaldje in je achterste steken. maar ja, misschien heb je gelijk.

Met het injecteren van AAS kun je toch net zo goed ongelukken krijgen ?
Hoevaak lees je niet : Ik heb voor de eerste keer geinjecteerd en ik heb
een ontsteking ter grootte van een tennisbal in mijn bil.

Of: Ik heb me geinjecteerd en de naald is afgebroken !

Als je het goed doet kan het geen kwaad, maar als je in een ader spuit,
of een verkeerde naald gebruikt ?

En daar zijn deze mensen bang voor !


Greetz,

B-12
 
wazzup zei:
/offtopic: Ik moest even slikken toen ik vanochtend trouwens 250 eenheden insuline in de vuilnisbak wierp.... Het is dat ik niet aan die troep doe, maar anders......

en niet eens aan mij gedacht :(.............


was het novorapid of actrapid?
 
actrapid by the way (ze is nu over op novorapid en levimir (24-uurs insuline)).
 
Idd niets iets wat grappig is, hij komt hier met een probleem wat misschien wel het belangrijkste is op dit forum. Iedereen die zich voor het eerst zelf moest injecteren weet dat dat geen pretje is.
Misschien kent degene waar je je AS vandaan haalt wel iemand...Eventueel doet die het voor, bij zichzelf en later bij jou. Of probeer eens een klein, dun insulinenaaldje, bij elke apo verkrijgbaar, en oefen met niks erin (geen lucht gaan spuiten natuurlijk!). Billen is zeker de beste plek om te "proberen". Weet wel goed waar je precies moet injecteren. Daar zijn goede sites over te vinden. Dan kan het eigenlijk niet meer fout gaan.

succes
 
De insulinenaaldjes die ik ken zijn wel erg kort hoor, daar kun je haast niet mee in een spier prikken. (zijn ze ook niet voor bedoeld)
 
Het gaat er ook niet om dat ie gelijk de grootste naald erin moet jassen, maar met een klein naaldje (een INSULINE naaldje) moet gaan oefenen om te weten waar je moet prikken en hoe het voelt. Ik zeg ook dat ie goed moet weten waar je moet injecteren. Billen is het beste en daar heb je gelijk oppervlakte genoeg! :D Je kan met zo'n klein naaldje ook geen (grote) schade aanrichten. Eens moet de eerste keer zijn!!!Toch?... :( ;)
 
ach so... nee, dan is het een goed plan :thumb:

Anders begin je met een sinaasappel (of een broertje) :) Alles wat maar helpt de angst voor de naald weg te halen. Ik moest ook even slikken voordat ik mijzelf de eerste keer perforeerde, maar eenmaal gedaan viel het best wel mee eigenlijk.

NB: Niet vaak met 1 naaldje prikken, die dingen worden heel snel bot en dan ga je ze ehm... "beter" voelen.

nog een website: [Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven