XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

19/4/2017 - week 2, dag 2 (#30)
Deadlift up to knees

1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 90 kg gefilmd schuin voor
1x3 90 kg gefilmd schuin achter
1x3 90 kg laatste rep niet "pull the slack..."
1x3 90 kg
Voor alle deads, incl conventioneel, van vamdaag geoefend op lats goed aanspannen en zo houden & "pull the slack out of the bar".

BP paused
1x5 30 kg
1x4 35 kg
1x3 45 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg
1x2 50 kg (ipv 2x1)
1x3 45 kg
1x5 35 kg
1x7 30 kg
Ging minder omdat ik een kutbankje had. Billen liggen dan net op de rand van overgang romp- naar bilstuk; is dus geen bankje van 1 deel.

Deadlift
1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 95 kg viel me erg zwaar
1x3 95 kg gefilmd achter
1x3 95 kg
1x3 95 kg gefilmd schuin achter
1x3 95 kg

Dumbell fly
5x10 8 kg

Walking lunges
3x5 10 kg per been (ipv 5x5)
Busje halen. Benen voelde sowieso al zwaar bii set 1.

Trainingstijd: 110 min

Zal morgen een aantal filmpjes posten. Inclusief wat feedback van mezelf :D
 
19/4/2017 - week 2, dag 2 (#30)
Deadlift up to knees

1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 90 kg gefilmd schuin voor
1x3 90 kg gefilmd schuin achter
1x3 90 kg laatste rep niet "pull the slack..."
1x3 90 kg
Voor alle deads, incl conventioneel, van vamdaag geoefend op lats goed aanspannen en zo houden & "pull the slack out of the bar".

BP paused
1x5 30 kg
1x4 35 kg
1x3 45 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg
1x2 50 kg (ipv 2x1)
1x3 45 kg
1x5 35 kg
1x7 30 kg
Ging minder omdat ik een kutbankje had. Billen liggen dan net op de rand van overgang romp- naar bilstuk; is dus geen bankje van 1 deel.

Deadlift
1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 95 kg viel me erg zwaar
1x3 95 kg gefilmd achter
1x3 95 kg
1x3 95 kg gefilmd schuin achter
1x3 95 kg

Dumbell fly
5x10 8 kg

Walking lunges
3x5 10 kg per been (ipv 5x5)
Busje halen. Benen voelde sowieso al zwaar bii set 1.

Trainingstijd: 110 min

Zal morgen een aantal filmpjes posten. Inclusief wat feedback van mezelf :D

Ben benieuwd naar de filmpjes aangezien ik er nu ook mee bezig ben.
 
Busje halen?

Woon je ergens waar de bus 1x per 3 uur rijdt? :D
 
3x per uur?
Kan je toch wel busje later nemen en traijing afmaken?
Of krijg je dan klappen thuis? :D

Lol nee... Nu met stage moet ik gewoon om 22:00 gaan slapen, max 22:15 anders ga ik er aan onder door. Dan heb ik precies 8 uur slaap.

Vorig jaar hevig ziek geworden tijdens stage waardoor ik hem niet af kon maken, moet nu helemaal opnieuw (gelukkig voor 1e kans). Dus als ik dan een paar setjes van iets skip neem ik dat voor lief.

Belangrijkste is voor mij lekker m'n stage doorkomen en m'n compounds in ieder geval doen.
 
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Zijn een hoop filmpjes... Riem is btw van de sportschool, en is net een handdoekje zo slap.

Ik merkte tijdens het liften dat het allemaal iets zwaarder aanvoelde dan normaal. Voor m'n gevoel gingen reps ook wat trager dan normaal, met name bij de DL tot knieën.
Ik merkte nu pas echt dat ik m'n lats gebruikte, constante spanning zat erop. Daarbij heb ik het gevoel veel meer m'n gehele benen gebruikt te hebben en minder bovenrug. De dag na deads voel ik lichte spierpijn rondom m'n scapulae en traps, nu niet. En voelde dat m'n benen meer werk hadden verricht dan anders. Efficiënter denk ik dus.

Wat ik zelf zie is dat, gedurende de lift, m'n onderrug niet meer bol trekt. Komt hoogstwaarschijnlijk door de cue "pull the slack out of the bar". Hierdoor heb ik vanaf de grond constante spanning. Voorheen kwam ineens bij het inzetten van de pull spanning, wat waarschijnlijk téveel kracht veroorzaakte richting de grond = rug bol.

Wel zie ik dat m'n rug niet kaarsrecht is, zoals je bij sommigen ziet. Ik vraag me echt af of ik dat moet veranderen en hoe. Want zelfs zonder gewicht kom ik niet in positie met een rechte rug. Bedoel dan het deel bij m'n heup in de buurt. Of maakt dit niks uit?

Feedback is welkom :)
 
Meting van vandaag (14/4 > 20/4)
Gewicht: 69.1 > 69.2 (+0.1)
Taille: 69.0 > 69.5 (+0.5)
Heup:87.0 > 87.0 (-)
Kcals: 2800 (+ wat extra maandag ivm pasen en verjaardag)

Huidplooi %: 11.31% > 11.58% (+0.27)
Huidplooi mm: 25.50 > 26.20 (+0.70)

Meting van 6 dagen.
 
Wacht ff
Dl up to knees en dan trek je hem over je knieen?
Je moet toch stoppen voor je knie?
 
Deadlift tot knie wel 2 tellen vasthouden op de knie en probeer wat meer te leiden met de borst tijdens je lifts terwijl je de bar dichterbij je probeert te houden. Ziet er nog wat onwennig uit denk ik ook?
 
[Link niet meer beschikbaar]


Wel zie ik dat m'n rug niet kaarsrecht is, zoals je bij sommigen ziet. Ik vraag me echt af of ik dat moet veranderen en hoe. Want zelfs zonder gewicht kom ik niet in positie met een rechte rug. Bedoel dan het deel bij m'n heup in de buurt. Of maakt dit niks uit?

Feedback is welkom :)

Wat me nu vooral opvalt is dat de bar een beetje voor je uit zwiept. Net wat @IIoydatoni schrijft. Door je lats naar achteren te trekken hou je de bar tegen je lichaam.
Ik denk dat je onderrug nog wel rechter kan. Als je je borst omhoog duwt komen je armen ook mee omhoog waardoor je de "slack" uit de bar haalt. Is een beetje klooien, maar met minder gewicht zal je zien dat het wel lukt.

Ik typ het nu allemaal wel mooi neer, maar ik loop er ook nog steeds mee te klooien :rolleyes:
 
Wacht ff
Dl up to knees en dan trek je hem over je knieen?
Je moet toch stoppen voor je knie?

Ik stop aan de bovenkant van m'n knieschijf. Lijkt nog wat hoger; die twee filmpjes waren vanaf de grond (onder) gefilmd waardoor de bb nog wat hoger lijkt te komen.

Maar blijkbaar doe ik die hele oefening fout :o

Deadlift tot knie wel 2 tellen vasthouden op de knie en probeer wat meer te leiden met de borst tijdens je lifts terwijl je de bar dichterbij je probeert te houden. Ziet er nog wat onwennig uit denk ik ook?

Ik was in de veronderstelling dat dit de bedoeling was, shit zeg...

Ja bar zat, met name in het midden van de lift, war verder van me vandaan met deze nieuwe setup. Dus dichterbij moet zeker. Meer met borst zal ik ook proberen.

Zou het denk je helpen als ik lager met m'n heupen de lift begin? Om die rugbolling onderin m'n rug weg te krijgen.

Wat me nu vooral opvalt is dat de bar een beetje voor je uit zwiept. Net wat @IIoydatoni schrijft. Door je lats naar achteren te trekken hou je de bar tegen je lichaam.
Ik denk dat je onderrug nog wel rechter kan. Als je je borst omhoog duwt komen je armen ook mee omhoog waardoor je de "slack" uit de bar haalt. Is een beetje klooien, maar met minder gewicht zal je zien dat het wel lukt.

Ik typ het nu allemaal wel mooi neer, maar ik loop er ook nog steeds mee te klooien :rolleyes:

Ja de bar kwam best ver voor me uit gedurende de lift, meer dan anders zelfs. Zal proberen m'n lats de volgende keer nog meer naar achteren te trekken.

Borst omhoog wordt wel even een dingetje om goed te oefenen. Vind dat vrij lastig.

Vervelend dat het nog niet wil he :p

Voelt nu een beetje alsof ik al die tijd als een retard heb zitten deadliften omdat dr nog zoveel aan gesleuteld moet worden. Maar ik doe het met alle liefde!
 
Ik was in de veronderstelling dat dit de bedoeling was, shit zeg...

Ja bar zat, met name in het midden van de lift, war verder van me vandaan met deze nieuwe setup. Dus dichterbij moet zeker. Meer met borst zal ik ook proberen.

Zou het denk je helpen als ik lager met m'n heupen de lift begin? Om die rugbolling onderin m'n rug weg te krijgen.
Met pauze op dat punt houd je met deze oefening juist erg goed de spanning erop en leer je ook goed de spanning erop te houden. Was bij mij een goed techniekverbeteraar. Denk dat als je meer je borst inzet je rug minder een probleem zou zijn die overigens best een beetje mag bollen hoor als ke het over je heuppositie hebt.
 
Met pauze op dat punt houd je met deze oefening juist erg goed de spanning erop en leer je ook goed de spanning erop te houden. Was bij mij een goed techniekverbeteraar. Denk dat als je meer je borst inzet je rug minder een probleem zou zijn die overigens best een beetje mag bollen hoor als ke het over je heuppositie hebt.

Thanks voor het meedenken! Zal dat gaan oefenen. Wat je zegt, met zo'n pauze moet de spanning wel goed erop zitten.

21/4/2017 - week 2, dag 3 (#30)
Squat

1x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x5 60 kg
1x7 60 kg
1x6 60 kg
1x4 60 kg
Alles -10kg van wat zou moeten. Eerlijk gezegt voelde de 60 gewoon als 70... De tijd genomen voor rust tussen sets. Alleen gedurende de 40kg set voelde ik "rek" rondom het plekje, daarna bijna niet meer.

Glute bridges
1x8 77.5 kg (PR)
2x8 77.5 kg

BP paused

1x4 30 kg
1x4 35 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x6 45 kg (ipv 2x3) (VPR)
1x3 45 kg
Zat nog zeker 1 en waarschijnlijk 2 reps in bij de 1x6. Vorig vpr stond op 4x45 in notities. Blij :)

GCBP
5x8 32.5 kg (VPR)

Leg press plate loaded
1x8 40 kg (ipv 1x6)
4x8 45 kg (ipv 4x6)
Zoveel mogelijk rom en wat goed voelt. Nooit eerder deze LP gedaan, normaal met katrollen. Vind dit fijner.

Hyperextensions
5x6 bw +5kg

Dead hang
15 sec rechts - 15 sec links - 15 sec beide

Trainingstijd: 90 min

Ga denk ik afgelopen week nog een keer doen en week 3 van #30 twee keer. Op die manier kom ik goed uit voor de beginnerswedstrijd. En deze twee weken zijn qua intensiteit gemiddeld.
 
Moet je openers niet keer testen?
 
Moet je openers niet keer testen?

Jaa ruim 3 weken voor de wedstrijd is de dag met 2-3 sets op 100-105%. Daarna deloaden.

Hou me gewoon aan de Sheiko setup want dat ging de vorige keer ook goed; never change a winning team right :)
 
Ja de bar kwam best ver voor me uit gedurende de lift, meer dan anders zelfs. Zal proberen m'n lats de volgende keer nog meer naar achteren te trekken.

Borst omhoog wordt wel even een dingetje om goed te oefenen. Vind dat vrij lastig.

Vervelend dat het nog niet wil he :p

Voelt nu een beetje alsof ik al die tijd als een retard heb zitten deadliften omdat dr nog zoveel aan gesleuteld moet worden. Maar ik doe het met alle liefde!

Zelfde te top powerlifters sleutelen nog elke keer aan de lift. Dat borst omhoog is idd vrij irritant, mag ook niet comfortabel voelen anders doe je het niet goed. Ik oefenen nu met een stuk minder gewicht en voelt beroerder, maar gaat veel beter :D. En ik heb me nu een spierpijn van de deadlifts deze week... pff. Ik dacht ook dat het erg goed ging, totdat ik weer eens een filmpje ging maken. Gevoel was goed......
 
Zelfde te top powerlifters sleutelen nog elke keer aan de lift. Dat borst omhoog is idd vrij irritant, mag ook niet comfortabel voelen anders doe je het niet goed. Ik oefenen nu met een stuk minder gewicht en voelt beroerder, maar gaat veel beter :D. En ik heb me nu een spierpijn van de deadlifts deze week... pff. Ik dacht ook dat het erg goed ging, totdat ik weer eens een filmpje ging maken. Gevoel was goed......

Daar heb je gelijk in! Voelt gewoon wat knullig, maar daar kom ik wel overheen. Zou ook niks aan zijn als alles elke week perfect zou zijn.

Fijn dat je de goede kant op gaat! Doe je nu op je DL-dagen alle sets met minder gewicht? Of oefen je daarnaast wat?

Same here :p behalve die boxes dan, doe voelde nooit echt goed.
 
Op mijn dl dag met minder gewicht, maar 1 set extra. Als ik tijd over heb in de week dan doe ik nog wat cardio. Ik probeer dan eerst 30 min te fietsen oid dan ff wat dl'en en daarna weer ff crosstrainer ofzo
 
Back
Naar boven