MuscleMeat

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Ik ben ook wel heel erg aan het mierenneuken geweest, maar ik ben redelijk perfectionistisch... Ik zag het bij de deadlift to knees.
De gewone deadlift zag er gewoon prima uit. Sorry voor de verwarring :p

No problem :p

Ja spanning houden bij DL to knees moet ik nog goed oefenen. Dat komt denk ik in orde als ik m'n pauzes nog wat langer aanhou.

---

Ben in Maastricht op de bus gestapt 40 min geleden, om erachter te komen dat alles afgesloten is waar ik eruit kon om naar de BF te lopen. Toen weer terug naar centraal station. En nu heb ik eigenlijk geen tijd meer om te trainen vandaag = mood verpest :(

Ga even kijken of ik bij m'n vader vanavond of morgenochtend in het dorp voor een paar euro kan trainen...
 
29/4/2017 - week 2, dag 3 (#30) (2e keer) bij andere sportschool
Deadlift (extra)

1x5 60 kg
1x4 70 kg*
1x4 70 kg
1x3 80 kg*
1x3 80 kg
1x3 80 kg*
*= reps met pauze op knie
Nog niet eerder pauze op knie gedaan rn dan nog rep afmaken. Voor mij nu een goede oefening om spanning te behouden over een langere tijd. Form was hetzelfde als woensdag, was ik blij mee.

Glute bridges
3x7 80 kg
Zag geen 1.25kg dus maar 80 ipv 77.5, 1 rep minder per set.

Dumbell fly (extra)
1x10 8 kg
Wachten op bench.

BP paused
1x4 30 kg
1x4 35 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg

GCBP
1x8 35 kg (VPR)
4x8 35 kg

Romanian chair (ipv hyperextensions)
1x6 bw
4x6 bw +5kg
Nog meer glute focus mogelijk dan hypers :D

Dumbell fly (extra)
4x10 8 kg

Dead hang
3x15 sec beide
Single lukte niet omdat ik me met andere hand nergens aan vast kon houden tegen slingeren.

Trainingstijd: 80 min

Geen fijne sportschool. Ben wel blij dat ik de training nog heb kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Sinds woensdag ochtend t/m vanmiddag ben ik van huis weg geweest. Leuke dagen gehad: familie bezoeken, koningsdag, la cubanita, museum, verjaardag. Gisteren veel gegeten en savonds nog wat gedronken. Daardoor (helaas) niet kunnen meten en wegen afgelopen dagen.

Vanaf morgen ga ik op onderhoud zitten en vind het wel leuk om de eindstand te noteren, maar is dus t/m vorige week:

Meting eind bulk
(4/11/'16 > 20/4/'17)

Gewicht: 62.4 > 69.2 (+6.8)
Taille: 62.0 > 69.5 (+7.5)
Heup: 82.5 > 87.0 (+4.5)
Kcals: 2400 t/m 2800

(11/11/'16 > 20/4/'17)
Huidplooi %: 9.91% > 11.58% (+1.67%)
Huidplooi mm: 21.80 > 26.20 (+4.40)

Zou volgens de calculator neerkomen op +4.25 lean weight en +1.75 fat weight. Eerste week was namelijk al +0.8kg bw.

Ben zelf erg tevreden met het resultaat :)
 
Mooi resultaat! Wat schat je in dat je onderhoud is? Aan je meting etc te zien niet ver onder de 2800 iig
 
Mooi resultaat! Wat schat je in dat je onderhoud is? Aan je meting etc te zien niet ver onder de 2800 iig

Thanks :)

Ik schat 2450-2550 nu. Ga beginnen op 2450 en even 2 weekjes aankijken wat dat doet met gewicht.

Wel super lekker want hiervoor was onderhoud 2050-2100.

Edit: gewicht vanmorgen 69.4.
 
Je onderhoud verandert met elke kilo die je afvalt/aankomt.

Onthoud wel 1 ding: Vet hoef je niet te onderhouden ;)

ik zou zelf ook op 2400-2500 starten. Als er na 1 week nog geen gram vanaf is zou ik al wat droppen.
 
Je onderhoud verandert met elke kilo die je afvalt/aankomt.

Onthoud wel 1 ding: Vet hoef je niet te onderhouden ;)

ik zou zelf ook op 2400-2500 starten. Als er na 1 week nog geen gram vanaf is zou ik al wat droppen.

Dat blijkt wel zeg :)

Bedoel je zakken met het idee dat ik dan nog boven onderhoud zou zitten en bulkvocht er niet af gaat? Of om licht te cutten?
 
als jij van 2800 naar 2400 gaat moet je na 1 week al wel vocht droppen.
Gebeurd er niks dan is je onderhoud lager als je denkt.
Dan kan je prima na 1 week wat droppen.
Vocht raak je altijd als 1ste kwijt, dat moet na 1 week al te zien zijn op de weegschaal.
Zo niet, eet je gewoon teveel.
 
als jij van 2800 naar 2400 gaat moet je na 1 week al wel vocht droppen.
Gebeurd er niks dan is je onderhoud lager als je denkt.
Dan kan je prima na 1 week wat droppen.
Vocht raak je altijd als 1ste kwijt, dat moet na 1 week al te zien zijn op de weegschaal.
Zo niet, eet je gewoon teveel.

Yes, dan denken we hetzelfde. Komt in orde :)
 
1/5/2017 - week 3, dag 1 (#30)
Deadlift
(extra)
1x5 60 kg
1x4 70 kg*
1x4 70 kg
1x3 80 kg*
1x3 80 kg
1x3 80 kg*
* = reps met pauze op knie
Niet kunnen filmen ivm mierenhoop. Voelde wel goed.

RDL
3x8 60 kg

BP paused
1x5 30 kg
1x4 35 kg
1x3 40 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x2 50 kg
1x2 50 kg
1x2 50 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
Voelde zwaarder aan dan normaal.

Dumbell fly ss bench squeeze
5x10 8 kg -- 3x15 sec

Trainingstijd: 70 min

Vrijdag proberen te squatten, sinds die 2 sets van vorige week maandag niet gesquat, als het dan niet weg is naar huisarts / fysio.

Vraag me af of het voor mij verstandig is wrist wraps te gaan gebruiken voor bench? Of bench ik daar nog te licht voor? Heb geen "last" van m'n polsen maar wil wel blessures zoveel mogelijk voorkomen.
 
3/5/2017 - week 3, dag 2 (#30)
Deadlift

1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 95 kg
1x3 95 kg*
1x3 95 kg
1x2 100 kg*
1x2 100 kg*
1x2 100 kg (4s hold)
Even alleen laatste met hold ivm de hoofdpijn, zie hieronder.

BP paused
1x5 30 kg
1x4 35 kg
1x3 40 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg

Deadlift from boxes
1x5 75 kg
1x5 90 kg
1x5 90 kg
1x4 100 kg*
Laatste rep minder mooi met onderrug, merkte ik ook tijdens het liften.
1x4 100 kg
1x4 100 kg*
1x4 100 kg*
VPR op DL from boxes was 4x2x100 van 2 of 3(?) weken terug. Nu dubbel :D

Dumbell fly
Geskipt

Ab rollouts
Geskipt

Trainingstijd: 120 min

Op papier hele mooie training vind ik zelf, daarentegen voelde het erg kut. Afgelopen nacht tig keer wakker geworden, stond al moe op.
Vanaf een van de eetste wu-sets van de DL kreeg ik al koppijn. Tijdens BP beetje zwarte waas voor m'n ogen. Ben na BP even 10 min gaan zitten en heb een peptalk van m'n vriend gehad over de telefoon. Nice, want ben hartstikke blij met m'n DL from boxes uitvoering.
Zometeen een appel, havermout of yoghurt en wat ijs eten & hopen op een goede nachtrust :)

Gisteren trouwens SBD singlet gekocht in de limited edition kleur zwart wit; DL sokken heb ik ook in die kleuren. Ben benieuwd naar hoe die zal zitten.
 
Preventief wrist wraps is nergens voor nodig.
Dan kan je ook preventief elbow sleeves doen bijvoorbeeld.
 
Preventief wrist wraps is nergens voor nodig.
Dan kan je ook preventief elbow sleeves doen bijvoorbeeld.

Ik zie tegenwoordig mensen oefeningen doen met alle hulpstukken die ze maar kunnen krijgen :eek:. En dan heb ik het niet over de mensen die 250kg deadliften
 
Preventief wrist wraps is nergens voor nodig.
Dan kan je ook preventief elbow sleeves doen bijvoorbeeld.
Waar doel je nu op? Dat het dragen van kneesleeves ook overbodig is wanneer je geen blessure hebt? Daarbij zijn elbow sleeves en kneesleeves niet te vergelijken met wristwraps imo.

Wristwraps draag je om de pols in een gunstige positie te houden waar deze normaal de kracht te kort komt om de pols recht te houden. Wanneer je ze op dat moment niet zou dragen heb je vroeg of laat een overbelasting aan de pols te pakken. Een rechte pols tov je onderarm zorgt er ook voor dat je beter de kracht kunt overdragen en dus sterker bent.

ProudPizza Het belangrijkste dat je jezelf moet afvragen is of je in staat bent je pols in een rechte lijn te houden zonder wristwraps. Zoniet dan wristwraps.
 
Waar doel je nu op? Dat het dragen van kneesleeves ook overbodig is wanneer je geen blessure hebt? Daarbij zijn elbow sleeves en kneesleeves niet te vergelijken met wristwraps imo.

Wristwraps draag je om de pols in een gunstige positie te houden waar deze normaal de kracht te kort komt om de pols recht te houden. Wanneer je ze op dat moment niet zou dragen heb je vroeg of laat een overbelasting aan de pols te pakken. Een rechte pols tov je onderarm zorgt er ook voor dat je beter de kracht kunt overdragen en dus sterker bent.

ProudPizza Het belangrijkste dat je jezelf moet afvragen is of je in staat bent je pols in een rechte lijn te houden zonder wristwraps. Zoniet dan wristwraps.

Het ging puur om blessures verkomen dacht ik. Dus dat ze prima kan benchen zonder wrist wraps maar ze puur gebruikt voor blessures verkomen..
Ik snap ook dat knee sleeves helpen. Alle pl-ers gebruiken ze.
Maar jullie/jij/hun gebruiken ze niet in 1ste instantie puur als blessure voorkomer. (Neem ik aan dan)
 
Het ging puur om blessures verkomen dacht ik. Dus dat ze prima kan benchen zonder wrist wraps maar ze puur gebruikt voor blessures verkomen..
Ik snap ook dat knee sleeves helpen. Alle pl-ers gebruiken ze.
Maar jullie/jij/hun gebruiken ze niet in 1ste instantie puur als blessure voorkomer. (Neem ik aan dan)
Knee sleeves doen voor mij niet zovee, behalve fijh aanvoelen en placebo.
 
Het ging puur om blessures verkomen dacht ik. Dus dat ze prima kan benchen zonder wrist wraps maar ze puur gebruikt voor blessures verkomen..
Ik snap ook dat knee sleeves helpen. Alle pl-ers gebruiken ze.
Maar jullie/jij/hun gebruiken ze niet in 1ste instantie puur als blessure voorkomer. (Neem ik aan dan)
Puur blessures voorkomen refereer ik naar in mijn laatste stukje gericht op haar. :)

Groot deel van de mensen missen de kracht in hun pols om onder fatsoenlijk werkgewicht de pols recht te houden. Door wristwraps te gebruiken voorkom je de blessures die dat feit met zich meebrengt. En voor haar doel om sterk te benchen heeft het voordeel dat al eerder aanhaalde, rechte pols = betere overdracht van kracht dus sterker.

Daarbij is ook belangrijk dat de bar placement in de handpalm goed is natuurlijk. Het moet niet gebruikt worden om een slechte plaatsing van de bar te maskeren.

Kneesleeves gebruiken we puur voor de bounce :p
 
Pillz Shadow Project vraag kwam niet voort uit direct blessures te voorkomen. Dat zie ik meer als dat ik nu al erg slecht zou benchen, wat wraps niet gaan oplossen.

Meer in de zin zoals SP het aangaf; is het in mijn geval verstandig om indirect blessures/pijn te voorkomen.

Polsen blijven naar nu sterk staan 9 vd 10x, soms gewoon wat minder zoals bij elke oefening dr wel iets is, zelfs op zware singels op 85%. Bar placement zit ook goed naar mijn idee. Kan ze dus pas het beste aanschaffen zodra ik merk dat ik m'n polsen niet meer goed recht kan houden?

wannabeestrong thanks :)
 
Back
Naar boven