XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Dat is goed te doen met sheiko zijn RIR benadering. Heeft ie al het een en ander over geschreven.
Ik ben bekend met de RIR 1-4 en bij 4 je max verhogen.
Niet een op een overnemen uiteraard. Moet nog wat leeswerk doen maar inderdaad Sheiko heeft hier het eea over opgenomen.
Een hogere intensiteit valt goed in te werken met wat volume-vermindering; dat zal dus ook moeten gebeuren bij het maken van het schema. Obv RPE moet dit dan goed werkbaar zijn.
Dat laatste is dus wat ik bedoelde. Je wilt het volume verminderen en de intensiteit verhogen, maar alleen in de laatste fase of eerder ook al?
En dan ipv 5x2x80% ga je 5x2x85% doen of hoe werk je dat in?
 
Ik ben bekend met de RIR 1-4 en bij 4 je max verhogen.

Dat laatste is dus wat ik bedoelde. Je wilt het volume verminderen en de intensiteit verhogen, maar alleen in de laatste fase of eerder ook al?
En dan ipv 5x2x80% ga je 5x2x85% doen of hoe werk je dat in?

Hoe het er allemaal uit gaat zien heb ik nog niet over nagedacht. Daar ga ik vanaf de 14e tijd aan besteden. Ook door mezelf in te lezen.

Natuurlijk is het bij Sheiko zo dat een groot deel van de fatigue komt door het hoge volume binnen een training.
Zodra dat ingeperkt wordt en de intensiteit hoger, met name voor de eerste werksets ik noem maar wat, dan middelt dit al uit.
 
Hoe het er allemaal uit gaat zien heb ik nog niet over nagedacht. Daar ga ik vanaf de 14e tijd aan besteden. Ook door mezelf in te lezen.

Natuurlijk is het bij Sheiko zo dat een groot deel van de fatigue komt door het hoge volume binnen een training.
Zodra dat ingeperkt wordt en de intensiteit hoger, met name voor de eerste werksets ik noem maar wat, dan middelt dit al uit.
Dan zou ik even zijn boek afwachten die de komende weken gaat uitkomen. Sheiko zelf is namelijk niet zo fan van hogere intensiteit omdat het de kans op blessures vergroot en op de lange termijn, volgens hem, niet optimaal is. Iets langzamer blijven gaine .is beter dan dan veel gains in korte tijd maken en dan geblesseerd raken.
 
Dan zou ik even zijn boek afwachten die de komende weken gaat uitkomen. Sheiko zelf is namelijk niet zo fan van hogere intensiteit omdat het de kans op blessures vergroot en op de lange termijn, volgens hem, niet optimaal is. Iets langzamer blijven gaine .is beter dan dan veel gains in korte tijd maken en dan geblesseerd raken.

Dat laatste ben ik het 100% mee eens. Ik hoef ook zeker niet op verhoogd tempo tov nu te gaan gainen.
Daarom dus zelf een schema maken met hier en daar wat afgekeken.

En wat betreft dat boek; die was ik alweer vergeten! Moet denk ik aankomende of volgende week uitkomen. Thanks voor de tip :)
 
Betwijfel of het maxen vandaag erin gaat zitten. Gisteren al een beetje, maar zeker vandaag, opgestaan met een nare keel, verhoogde hartslag en behoorlijke koppijn :(
Ben net m'n bed uit en heb al de behoefte er weer in te duiken om goed verder te kunnen slapen.

Mocht ik besluiten vanavond niet te maxen (en ziekig te blijven) betwijfel ik of het zin heeft deze training dagen uit te gaan stellen. Weet niet of ik na zo'n lange off-time wel dat potentieel eruit kan halen...
 
Betwijfel of het maxen vandaag erin gaat zitten. Gisteren al een beetje, maar zeker vandaag, opgestaan met een nare keel, verhoogde hartslag en behoorlijke koppijn :(
Ben net m'n bed uit en heb al de behoefte er weer in te duiken om goed verder te kunnen slapen.

Mocht ik besluiten vanavond niet te maxen (en ziekig te blijven) betwijfel ik of het zin heeft deze training dagen uit te gaan stellen. Weet niet of ik na zo'n lange off-time wel dat potentieel eruit kan halen...
:( Oh no, wat een rotte timing men... Doe nog even een minidutje. Wellicht dat wat extra slaap, vitamine c en paracetamol wonderen doen!
 
Rust eerst maar eens goed uit, en dan zien we wel weer:) Heeeeel veel beterschap gewenst:)
 
Rust kan wonderen doen. Beterschap :kiss:
 
:( Oh no, wat een rotte timing men... Doe nog even een minidutje. Wellicht dat wat extra slaap, vitamine c en paracetamol wonderen doen!

Rust eerst maar eens goed uit, en dan zien we wel weer:) Heeeeel veel beterschap gewenst:)

Rust kan wonderen doen. Beterschap :kiss:

Dankjulliewel :heart:

Klachten hebben (gelukkig) niet doorgezet naar echt ziek zijn, dus dat scheelt.

9/12/2018 - MAXEN
Squat

1x3 60 kg
1x3 75 kg
1x2 85 kg
1x2 97.5 kg
1x1 110 kg
1x1 117.5 kg*
1x1 125 kg (+2,5 PR)*
1x1 130 (+7,5 PR)*
Grootste grinder everrrr voor die laatste :p
Wel leuk, want heb nooit een squat kunnen grinden. Met name door die te strakke pec. minor klapte m'n bovenrug naar beneden doordat ellebogen omhoog kwamen.
Ellebogen bewongen nog wel wat, ondanks dat ik kneiterhard aan de bar stond te trekken, maar kon alsnog door blijkbaar.

Bench
1x3 35 kg
1x3 45 kg
1x2 50 kg
1x2 55 kg
1x1 60 kg
1x1 65 kg
1x1 67.5 kg fail
Voelde met name zwaar in m'n lats aan.

Deadlift
1x3 75 kg
1x2 90 kg
1x2 105 kg
1x1 120 kg
1x1 135
1x1 147.5 kg fail
WAT EEN RAMP. Hierna was ik er ook helemaal klaar mee.
Wel beetje balen dit.

Ben bij de sportschool op de campus gegaan. Niet het beste materiaal, wat een beetje jammer was.
Gisteren ook ingewerkt bij de mammografie (borstonderzoek), dus ook wat gaar van alle indrukken en al het nieuws leren.
Toch met m'n snotkop een mooi PR op de squat gepakt.

---

Deze week 2x trainen denk ik (woe, vrij). Ga dan gewoon random trainingen doen. Dus; iemand suggesties voor leuke oefeningen? :)
Vrijdag tentamen en van het weekend oppassen op m'n broertjes.
Daarna drie weken collegevrij, dus dan echt even goed bijkomen en me storten op het volgende trainingsblok.
 
Toch een mooie pr op de squat. Zag je grinder, goed gedaan:D zo hoor het!
 
Netjes! Je gaat me toch niet inhalen he? :P

Ik vind powercleans trouwens altijd wel leuk om te doen.
 
Goed gedaan, met je snotkop. :haha:
Sorry, ik kon het niet laten. Ik vond de benaming zo leuk. :tanden:
Maar seriously: good job mennn. Super sterke girl. :flexing:
 
Netjes! Je gaat me toch niet inhalen he? :P

Ik vind powercleans trouwens altijd wel leuk om te doen.

Ik zou niet durven!

God... Powercleans... Toen ik met SS begon heb ik dat weken lang geprobeerd en toen opegegeven. Dat is een van de weinige oefeningen die ik niet weer zou doen :o

Goed gedaan, met je snotkop. :haha:
Sorry, ik kon het niet laten. Ik vond de benaming zo leuk. :tanden:
Maar seriously: good job mennn. Super sterke girl. :flexing:

:roflol:
Ik maakte hem zelf al dus dan mag het.
Dankjewel!
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Gore grinder squat PR, nice!

Jammer dat de rest niet lekker ging.
 
Best lgosich dat je na die Squat grinder op was haha en je hebt waarschijnlijk wat korter rust gepakt dan dat je op de wedstrijd zou krijgen dus dan is alles daarna een stuk zwaarder. Zelf ook die fout gemaakt toen ik mijn maxen testen
 
Die deadlift komt een andere keer wel weer. Super bikkel dat je gewoon een PR squat hebt neergezet na het beetje ziek zijn!:yes:

iemand suggesties voor leuke oefeningen?

Ik vind front squats leuk:o
 
Gore grinder squat PR, nice!

Jammer dat de rest niet lekker ging.

Thanks. Lekker goor gegaan inderdaad :o
Gelukkig geen spierpijn vandaag. Alleen gisteravond heel licht in de quads en glutes.

Best lgosich dat je na die Squat grinder op was haha en je hebt waarschijnlijk wat korter rust gepakt dan dat je op de wedstrijd zou krijgen dus dan is alles daarna een stuk zwaarder. Zelf ook die fout gemaakt toen ik mijn maxen testen

Ja wie weet, ik heb op een wedstrijd echt niet door hoelang ik pauze tussendoor heb. Dus zou dat geen eens bewust na kunnen bootsen :o
Lats voelde ook ineens op bij die 67,5 bench fail. Terwijl DL opwarmen nog best oké ging. Achja, snel vergeten.

Die deadlift komt een andere keer wel weer. Super bikkel dat je gewoon een PR squat hebt neergezet na het beetje ziek zijn!:yes:

Ik vind front squats leuk:o

Danku zeer. Mede door je aanmoedigende woorden voorafgaand :)

Front squats zal ik eens gaan proberen!
 
Nice die sq pr:D
 
Back
Naar boven