AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Heb vandaag weinig zin om te trainen ivm de vermoeidheid. Ik switch daarom de training van vandaag met die van volgende week zaterdag, zodat ik op de campus kan trainen ipv USC. Dan is de drempel om er naartoe te gaan al kleiner...
Wel andere focus deze week tov van volgende maar kan me weinig schelen :p
 
28/7/2018 - week 1, dag 4 (prep cycle II)
Deadlift from boxes

1x3 90 kg
1x3 105 kg
1x3 120 kg
1x3 120 kg
1x3 127.5 kg
1x3 127.5 kg
1x3 127.5 kg (3s hold)
1x3 127.5 kg (4s hold)
Alles met hookgrip.

Incline BP
1x10 40 kg (VPR)
2x9,5 40 kg laatste met spot hulp
1x6 37.5 kg
Triceps helemaal dood. Laatste set geen spotter gevraagd dus op safe gedaan.
Eerste keer dat ik hierop 5x10 doe, dus wat gokken met gewicht. Volgende keer 37.5 kg om zo het voorgeschreven volume te draaien.

Dumbell shoulder press
5x10 8 kg

Hip thrust
4x8 90 kg
Derde keer dit gedaan te hebben en ging voor het eerst lekker. Krerg zelfs van onbekenden complimenten voor m'n uitvoering.

Plateloaded pulldown
5x10 50 kg
Niet heel zwaar maar gewoon even lekker doorgaan.

Trainingstijd: 105 min

Alleen oppo ijs en en appel gegeten als ontbijt voor de training en merk dat wel meteen in energie.
Positieve daarvan is, is dat ik vanmiddag een meergranen triangel met jam & een warm kip paprika broodje heb kunnen eten :)

Cutupdate
Cut gaat goed. Amper honger. Aleen wat zin in bepaalde producten, maar vind het het niet waard om dat te vaak in te fitten. De balans zit er wel.
Gewicht dropt niet keihard, maar ik weet ook wel waarom. Ik eet nu gemiddeld meer vezels en meer volume; 600-900gr groente per dag vs 200-300gr normaal. Moet ook veel vaker voor nr2 dan wanneer ik op onderhoud zit. Dat is allemaal extra gewicht.
In de spiegel zie ik veel verschil. Zelfs wat nieuwe blauwe lijntjes hier en daar. Triceps zijn weer te zien. En dan nog gaat het prima richting de 68 kg.

Mijn verwachting is dan ook dat zodra ik de bulk begin er relatief weinig gewicht van maag-/darminhoud bij zal komen en ook wat minder vocht dan normaal. Daarom blijven de 4 weken staan en ga ik me niet blindstaren op 68 kg.

Screenshot_20180728_164203.jpg


69,6 vanochtend.
Taille en heup allebei -1.0 cm sinds 17/7.

Edit: eigenlijk loop ik sowieso gewoon goed op schema, wat zeur ik :emo:
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je cut niet verpesten, maar heb je al je gratis ijsje bij de Italiaan gehaald? :p

:roflol:

Was alleen gisteren dacht ik? Toen ben ik het serieus vergeten toen ik naar huis toeliep. Het ijs is wel lekker daar...
Ontvang jij nog de mails van de campus?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
:roflol:

Was alleen gisteren dacht ik? Toen ben ik het serieus vergeten toen ik naar huis toeliep. Het ijs is wel lekker daar...
Ontvang jij nog de mails van de campus?

Balen!
Hoorde het van mijn vriendin ;)
 
Vandaag vanaf 's ochtends tot 's avonds de stad in geweest. Erg goed geslaagd wat betreft kledingen een leuke dag gehad. Qua voeding...

In het begin uurtje met m'n vriend gezeten en een crumble cheesecake gedeeld.
De rest vd dag met iemand anders. Lunch speltbol, gegrilde kip, mosterddressing.
Borrel met 4 gefrituurde kaasstengels, 3 stukken salami en een 2 plakken serranoham.
Daarna halve carpaccio zonder dressing, 200gr varkenshaas, halve portie twister fries en één stukje brood.
Zometeen een deel van een surinaamse mixschotel met nasi, bami, gestoofde kip ketjap, kipsaté, kerriekip en groente at home.

Exclusief de surinaamse schotel berekend op 1800 kcals. Doel is 1880.
Wel 17k stappen gedaan, wat toch iets van 200 kcals wegpoetst.
What happened today... :o
 
Wat je noemt een lekker dagje :p Enjoy!

Haha thanks en dat was het zeker!

Zat na 550 kcals waarde aan surinaams eten al "vol". Wat een cut wel niet met je appetite doet :p

30/7/2018 - week 1, dag 1 (prep cycle II)
BP paused

1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x5 55 kg
1x4,5 55 kg
Laatste met beetje spothulp. Bar schoof richting m'n hoofd bij concentrische beweging.
1x5 55 kg
1x5 55 kg

Squat
1x5 60 kg
1x5 75 kg
1x5 85 kg
1x8 85 kg
1x5 85 kg
1x8 85 kg
1x5 85 kg
1x8 85 kg

BP cambered bar
1x5 35 kg
1x5 42.5 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg

Keizer chest fly
1x10 5.3 resistance
4x10 5.7 resistance

Ab rollouts
3x8 bw

Dead hang
3x15 sec rechts - links - beide

Trainingstijd: 135 min

Bench wordt altijd het snelste kut tijdens de cut. Plus techniek moet gewoon verbeteren. Lastige oefening...
 
31/7/2018 - week 1, dag 2 (prep cycle II)
Deficit deadlift

1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg

Unilateral rudern row
3x6 25 kg per kant
2x10 20 kg per kant

Keizer chest fly
3x10 5.7 resistance

Wrist curl slow negative
3x10 5 kg (VPR)

Begon de training al met een erg nare hoofdpijn, die alleen maar erger werd door het voorover hangen met deadliften. Beetje rug en chest gepompt en het daarbij gelaten.
Pas sinds 2-3 uurtjes kan ik zeggen dat de hoofdpijn weg is.
Training ga ik niet inhalen oid, morgen is een nieuwe dag. Train deze week namelijk ma-di-do-za ivm bbq bij m'n moeder vrijdag.
 
Zal de hoofdpijn door de hitte komen misschien? In elk geval, je hebt helemaal gelijk: Nieuwe ronde nieuwe kansen morgen:)
 
Zal de hoofdpijn door de hitte komen misschien? In elk geval, je hebt helemaal gelijk: Nieuwe ronde nieuwe kansen morgen:)

Geen idee waar het door kwam :(
Vandaag was ik nog wat suf, maar de echte hoofdpijn was gelukkig niet teruggekomen.

3/8/2018 - week 1, dag 3 (prep cycle II)
BP paused

1x5 35 kg (ipv 1x3 per ongeluk)
1x4 42.5 kg (ipv 1x3 per ongeluk)
1x3 50 kg
1x3 52.5 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x6 60 kg*
Laatste set hield de spotter z'n vingers al vanaf het begin eronder en liet me doorgaan tot 6 reps. Brolevel standje lekker gaan, prima voor een keer.

Squat
1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x3 85 kg
1x5 97.5 kg
1x5 97.5 kg
1x5 97.5 kg*
1x5 97.5 kg*
Set 3 ging slechter dan set 4. Juist links zie je goed dat m'n elleboog omhoog komt en m'n borst naar beneden (of andersom). Zie verhaal vd fysio hierbeneden.

BP paused
1x4 35 kg
1x4 42.5 kg
1x7 50 kg (ipv 1x8)
1x6 50 kg (ipv 1x8)
1x6 50 kg (ipv 1x8)
1x6 50 kg (ipv 1x8)
Een 4x8 zat er echt niet in. Faalde rep 8 tevens van de eerste set.
Werd dit blok wel even duidelijk dat ik de laatste tijd weer een inefficiënte setup hanteerde; dit blok niet en dat resulteerde meteen in veel symmetrischere benches.

Chest fly
Geskipt
Sportschool dicht

Ab rollouts (thuis)
1x10 bw (ipv 3x10)
Jezus, alsof m'n lower abs kapotscheurde zoveel pijn. Denk door wat spierpijn van abs van maandag.

Trainingstijd: 100 (?) min

Ga de benches van de conventionele 4-daagse Sheiko gebruiken. Dit volume kan ik (nu) niet aan.
Het ding is ook dat in de hypertrofie variant de %'s amper veranderen terwijl het volume een pak hoger ligt. Zo zou ik maar 4x4x50 moeten doen tijdens het tweede blok bij de conventionele.
De rest van het schema doe ik nog wel volgens de hypertrofie variant, want dat gaat goed.

---

Dinsdag voor m'n training naar de fysio geweest. Ivm linker schouder die niet zakt tijdens squats waardoor de bar schuin afloopt naar rechts, van achteren gezien.
Lang verhaal kort. Aanhechting van pectoralis minor naar schouder is enorm gespannen/verkort, links vooral. Zelfde geldt voor schouderkapsel. Hierdoor trekt m'n pectoralis-gebeuren m'n schouder naar voren en m'n elleboog omhoog tijdens squats (tevens hetgeen waardoor ik een max fail...).
Nu stretches gekregen voor pec- en schouderregio. Elke dag 10 min.
Na 2 weken kijken in hoeverre de banden en pezen hopelijk verlengd en versoepelt zijn. Dan gaat ze het ook nog intensief stretchen en kijken we of stretches doorzetten voldoende is.
Denk, en hoop, dat m'n squat en bench hier veel van gaan profiteren :)
 
Waarom stap je dan niet af van de hypertrophy sheiko als je dit zelf zegt? Of vervang je de bench gewoon met een andere cycle als de rest wel goed gaat zoals je aangeeft.
 
Lekker hoor die 6x60! :D Maar denk je niet dat dat uiteindelijk deze training je nekte? Het is iig niet uit te sluiten, vandaar dat ik rep-outs ook nog maar zelden doe.
 
Lekker hoor die 6x60! :D Maar denk je niet dat dat uiteindelijk deze training je nekte? Het is iig niet uit te sluiten, vandaar dat ik rep-outs ook nog maar zelden doe.

RPE van die set lag beduidend lager dan de 3x2x60 van daarvoor aka spotter hielp veel mee. Daarom vermelde ik het er zo nadrukkelijk bij. Dat moet her verschil niet gemaakt hebben :)
 
Het ding is ook dat in de hypertrofie variant de %'s amper veranderen terwijl het volume een pak hoger ligt.
Dit vind ik wel vreemd eerlijk gezegd en lijkt me niet correct. Niet je maxes per ongeluk verhoogd?
 
Dit vind ik wel vreemd eerlijk gezegd en lijkt me niet correct. Niet je maxes per ongeluk verhoogd?
Ja, ik vind dat ook vreemd.
Gebruik je die Sheiko app? Misschien zit er ergens een bugje in?
 
Dit vind ik wel vreemd eerlijk gezegd en lijkt me niet correct. Niet je maxes per ongeluk verhoogd?

Ja, ik vind dat ook vreemd.
Gebruik je die Sheiko app? Misschien zit er ergens een bugje in?

Maxes staan nog goed. Ik gebruik niet de app. De hypertrofie variant is door een Sheiko mod gemaakt en op het forum gezet, daar heb ik hem vandaan.
Een 4x4x70% is natuurlijk heel wat anders dan 4x8x70% :emo:
Voor de squats kab ik een 5x5x80% tov een 5x3x80% bijvoorbeeld aan zoals ik het nu voel. Maar de benches niet.
 
Maxes staan nog goed. Ik gebruik niet de app. De hypertrofie variant is door een Sheiko mod gemaakt en op het forum gezet, daar heb ik hem vandaan.
Een 4x4x70% is natuurlijk heel wat anders dan 4x8x70% :emo:
Voor de squats kab ik een 5x5x80% tov een 5x3x80% bijvoorbeeld aan zoals ik het nu voel. Maar de benches niet.
Vreemde manier om een hypertrofie block te programmeren. Gewoon volume +100% en hopla.
 
Back
Naar boven