Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

ProudPizza

Huge Freak
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
7.990
Waardering
15.429
Hallo allemaal!

Ik ga hier beginnen met loggen omdat ik ga beginnen met Sheiko. Ik zal even in het kort vertellen hoe en wat, voor degene die hier voor het eerst mee zullen gaan lezen.
Eerst keer sportschool gezien: eind augustus 2015
Squat: 82.5 kg (wel 3,5 maanden geleden getest...)
BP paused: 50 kg
Deadlift: 110 kg
Leeftijd: 19
BW: 62.3 kg
Lengte: 1.78m

Sinds 3 dagen voor het eerst ooit een lichte bulk begonnen op 2400 kcals (onderhoud 2100). Kwam van bijna 75 kg bijna 2 jaar geleden dus heb redelijk veel gecut en op onderhoud gegeten. Nu wil ik kijken of wat extra eten me wat kracht op kan leveren, niet zo zo zeer direct voor de gains, maar een beetje zou ook niet verkeerd zijn. En wil van de zomer gewoon strak in pak zitten, dus met voeding blijf ik wel wat aanrommelen.

Geen idee of ik powerliften (of welke term je er ook aan vast wilt plakken, of niet) leuk vind, vandaar dat ik het wil gaan ondervinden. Heb een excel-bestand "sheiko under 80kg" van iemand doorgestuurd gekregen, met de templates: #37, #30, #32. Als het trainen op deze manier me bevalt wil ik me inschrijven voor de PL beginnerswedstrijd in juni.

Drie weken terug heb ik een operatie gehad waardoor sporten voor de afgelopen weken er niet echt voor de volle 100% in zat, helaas. Moet dus ook even ondervinden of (met name benen) kracht gewoon op oud niveau is aankomende week, maar dat merk ik snel genoeg.

Tips, opmerkingen, vragen, etc zijn erg welkom :D
Morgen eerste Sheikodag, zin in!
 
Succes met al die gains
 
300 boven behoefte is prima om mee te beginnen.

Kijk het 3/4 weken aan.

Aan de hand van resultaten bijstellen daar waar nodig.

Slik je nog medicijnen voor je haar probleem?
 
Ik kan niet achterblijven
 
Leuk dat iedereen volgt!

300 boven behoefte is prima om mee te beginnen.

Kijk het 3/4 weken aan.

Aan de hand van resultaten bijstellen daar waar nodig.

Slik je nog medicijnen voor je haar probleem?

Yes, dat lijkt me een goed plan. Mikken op 0.4kg per week lijkt me prima. En wat hoort er met je taille en heup te gebeuren, in welke mate hoort dit te stijgen?

Haar probleem? Bedoel je waar m'n operatie voor was? In dat geval: nee :)
 
Welke man meet zijn heupen nou? :p
Taille is moeilijk te zeggen, geen idee waar jou plekken zit met aanleg. Meeste vrouwen wel taille en reet.

Kilo per maand is prima. Vele vinden dat te weinig, maar je kan echt niet 6 maand bulken en denken dat alle kilo's vvm zijn ;)

Ja was toch ingegroeide haar omdat jij je rug niet scheert? :D
 
Welke man meet zijn heupen nou? :p
Taille is moeilijk te zeggen, geen idee waar jou plekken zit met aanleg. Meeste vrouwen wel taille en reet.

Kilo per maand is prima. Vele vinden dat te weinig, maar je kan echt niet 6 maand bulken en denken dat alle kilo's vvm zijn ;)

Ja was toch ingegroeide haar omdat jij je rug niet scheert? :D

Vooral bovenkant buik en armen gok ik, als het om vet gaat. Kilo ga ik dan op mikken, thanks! Zal elke week even een updateje posten over de voortgang

Ja klopt, moet lasertherapie overwegen van de dokter... :p

Maar nee, geen meds daarvoor meer
 
Succes met Sheiko Tara ;)

Ook al hier zie ik, toch drukker dan bn hier he :)
 
Succes met Sheiko Tara ;)

Ook al hier zie ik, toch drukker dan bn hier he :)

Dankjewel Igi :)

Al enige tijds zelfs! Ja precies, vind het wel leuk om wat te lezen te hebben zo af en toe.


Leuk :)

7/11/2016 - week 1, dag 1 (#37)
BP paused

1x5 25 kg
2x4 30 kg
2x3 35 kg
5x3 40 kg

Squat
1x5 40 kg
2x5 50 kg
Had het hier al best zwaar, resultaat van 4 weken nagenoeg geen benen trainen.
5x5 55 kg

15 min rust - vriendin helpen met RDL

BP paused
1x6 25 kg
2x6 30 kg
4x6 35 kg
Beetje trillende hamstrings, was wat afleidend.

Dumbell fly ss Hyperextensions
5x10 5 kg per kant -- 5x5 bw
Flys nog nooit gedaan, was raar maar ik heb wel zieke armpomp (bi- en triceps) na de training en de zijkant van m'n borst voelt helemaal gemurderd.
Doe hyperextensions ipv goodmorning want ik hou van hyperextensions <3

Trainingstijd: 95 min (incl 15 min "pauze")

Conclusie eerste dag: zwaar, ga morgen denk ik erg veel last hebben met m'n haar borstelen en shampoo in m'n haar doen, rip armen. Ligt er vooral aan dat ik al een tijd niet meer normaal getraind heb. Training vind ik leuk en vooral weer lekker bankdrukken beviel me goed!

Oh en ik kreeg erg veel jeuk in m'n aderen leek het wel, rondom m'n pols, tijdens tweede reeks BP'en. Kan dit komen door de bulk (extra carbs)? Enige "supplement" dat ik gebruik is whey.
 
Uiteraard IN!

Ik denk persoonlijk dat het wat te vroeg is voor sheiko (ik zou persoonlijk eerder iets van texas method doen + assistance), maar als dit bevalt dan is dat ook prima!
 
Je wordt al een ekte pl-er met 15 minuten rust :D

Doe je fly wel goed als je er arm pomp van krijgt?
 
Uiteraard IN!

Ik denk persoonlijk dat het wat te vroeg is voor sheiko (ik zou persoonlijk eerder iets van texas method doen + assistance), maar als dit bevalt dan is dat ook prima!

Vanwaar denk je dat? Ben benieuwd namelijk :)

Nu is het natuurlijk veelste vroeg om te zeggen of het me bevalt, dus ik bekijk het nu nog training voor training!

Je wordt al een ekte pl-er met 15 minuten rust :D

Doe je fly wel goed als je er arm pomp van krijgt?

Haha nou zeg dat wel... Ben nog net niet tussendoor boodschappen wezen doen.

Hmm geen idee eigenlijk, eerste keer dat ik hem deed. Had ook al flinke pomp van BP. Volgende keer laat ik even iemand naar de uitvoering kijken als dat kan, om het even zeker te weten.
 
Sheiko is bedoeld voor een gevorderde lifter (of verder gevorderde intermediate). Voor een beginner of semi-beginner kun je veel sneller progressie maken en zou ik uberhaupt nog niet met blokperiodisering gaan werken. Eerder zoiets als texas method of misschien zelf greyskull of het powerliftingtowin novice program om elke kg daarin uit te melken tot je vast loopt aangezien je puur voor pl nog nieuw bent.

Nummer 32 van sheiko is een blok om te pieken voor een wedstrijd en als semibeginner zal je sneller pieken dan gewenst. Waar de gevorderde lifter weken nodig hebben om te herstellen, zal een beginner slechtst na enkele dagen tot een week al kunnen pieken (en verlies je een stukje adaptatie zodra je dit verder oprekt)

http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-training-organization/
 
Laatst bewerkt:
Sheiko is bedoeld voor een gevorderde lifter (of verder gevorderde intermediate). Voor een beginner of semi-beginner kun je veel sneller progressie maken en zou ik uberhaupt nog niet met blokperiodisering gaan werken. Eerder zoiets als texas method of misschien zelf greyskull of het powerliftingtowin novice program om elke kg daarin uit te melken tot je vast loopt aangezien je puur voor pl nog nieuw bent.

Nummer 32 van sheiko is een blok om te pieken voor een wedstrijd en als semibeginner zal je sneller pieken dan gewenst. Waar de gevorderde lifter weken nodig hebben om te herstellen, zal een beginner slechtst na enkele dagen tot een week al kunnen pieken (en verlies je een stukje adaptatie zodra je dit verder oprekt)

http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-training-organization/

Heb een keer 12wk en 10wk Starting Strength gedaan (met BOR, voor powercleans lijkt ik wel een oriëntatiestoornis te hebben). En liep daar uiteraard eerder dan 12 weken op vast qua gewicht. Ik had geen zin in weer zoiets met lineaire progressie, omdat me dat niet meer lukt en/of ik geen zin heb om met een lege stang bij alles te starten.

Maar jij mikt dus meer op een programma tussen iets als SS en Sheiko in? Ik moet eerlijk bekennen dat ik te weinig van de andere schema's die jij noemt afweet, om daarover te zeggen of me dat verstandiger lijkt. Dus ga vooral af op de inbreng van anderen en wat me leuk lijkt.

Ik wil sowieso de 37 afmaken voordat ik besluit of ik er mee wil doorgaan of niet. Anders vind ik het te vroeg om zelf te oordelen. Tenzij anderen zeggen: ho, stop! Beter gewoon echt geen Sheiko doen. Maar als het geen denderend probleem is én ik vind het leuk ga ik er denk ik wel mee door :)

Sowieso bedankt voor je uitleg, alleen maar leuk om wat te leren! Linkje is ook handig, maar heb hem nu nog maar even kort doorgelezen.
 
in
 
Back
Naar boven