MuscleMeat

Praag; bezienswaardigheden

  • Topic starter Cyan
  • Startdatum
  • Reacties 22
  • Weergaven 1K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

Cyan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
7.682
Waardering
9
Ik heb dit jaar het geluk dat we met de school naar praag gaan en ik krijg de verantwoordelijkheid/opdracht om een routeplan op te stellen in het oude stad praag. Daarbij is natuurlijk evident dat ik ze een onvergetelijke dag bezorg. Er zijn er hier een aantal dat praag al bezocht hebben, daarom vraag ik welke straten/gebouwen we zeker moeten zien. Het praagsburcht en sint-nicholaaskerk is zowiezo al een must, maar er zijn er zoveel bezienswaardigheden en ik wil ook wat variatie inbrengen (vb niet alleen kerken etc...)

Alle hulp is welkom.
 
praag is toch normaal een neukvakantie ?
en geen bezichtigingen ... ???
 
Gewoon op een terras zitten en chicks bezichtigen.
 
- Letna Park, mooi uitzicht en vooral ook een mooi park. Kan je omhoog met een soort van tram. Vlak achter dat park ligt het Strahov Stadion, het grootste stadion ter wereld. Nu eigenlijk in onbruik maar wel leuk om even een kijkje te nemen. Zie je gelijk de campus van Praag. In Letna Park staat ook nog een uitkijktoren die je kan beklimmen. Zeker bij wind een aanrader aangeziend dat ding dan alle kanten uitslaat.
- Strahovklooster, zowel vlakbij Letna park als bij het kasteel van Praag. Vrij kleinschalig maar wel zeer fraai.
- Vysehrad, hoort bij de oudste gedeelten van Praag en ligt wat uit het centrum. Zeker de moeite waard al is het maar omdat daar o.a. de graven van grote Tsjechische namen te vinden zijn. O.a. Antonin Dvorak.

De echte oude stad is overigens wel mooi maar zeer toeristisch en doet weinig authentiek aan. Buiten dat gebied vond ik het zelf prettiger toeven.

Als je de tijd hebt is Lidice een aanrader, zij het wat sinister. Een verwoest dorp uit WO2 waar de Nazi's alles met de grond gelijk hebben gemaakt. Indrukwekkend en met de bus makkelijk bereikbaar. Half uurtje buiten Praag.
 
Nou, ik ga met de school, dus chicks bezichtigen en goedkope hoeren nken is uitgesloten. Toch bedankt voor de hulp:roflol:
 
Nou, ik ga met de school, dus chicks bezichtigen en goedkope hoeren nken is uitgesloten. Toch bedankt voor de hulp:roflol:

Daar zijn we ook voor :thumbs:
 
Nou, ik ga met de school, dus chicks bezichtigen en goedkope hoeren nken is uitgesloten. Toch bedankt voor de hulp:roflol:

Kun je misschien een apart avondje voor doen?

ff serieus: Misschien kun je zon boottochtje regelen, en kun je daarop dineren. Hadden wij ook met school gedaan is echt een aanrader ;) Vergeet ook niet naar de kfc te gaan want da's daar lekker goedkoop:D
 
Nou, ik ga met de school, dus chicks bezichtigen en goedkope hoeren nken is uitgesloten. Toch bedankt voor de hulp:roflol:

Oh ja, Tsjechen zijn vrij lomp. Gewoon accepteren, service en vriendelijkheid moet je niet overal verwachten. Juist buiten de toeristische plekken is dat een stuk beter. Maar een rekening vragen kan soms wel even duren, erg attent zijn ze niet.
 
- Letna Park, mooi uitzicht en vooral ook een mooi park. Kan je omhoog met een soort van tram. Vlak achter dat park ligt het Strahov Stadion, het grootste stadion ter wereld. Nu eigenlijk in onbruik maar wel leuk om even een kijkje te nemen. Zie je gelijk de campus van Praag. In Letna Park staat ook nog een uitkijktoren die je kan beklimmen. Zeker bij wind een aanrader aangeziend dat ding dan alle kanten uitslaat.
- Strahovklooster, zowel vlakbij Letna park als bij het kasteel van Praag. Vrij kleinschalig maar wel zeer fraai.
- Vysehrad, hoort bij de oudste gedeelten van Praag en ligt wat uit het centrum. Zeker de moeite waard al is het maar omdat daar o.a. de graven van grote Tsjechische namen te vinden zijn. O.a. Antonin Dvorak.

De echte oude stad is overigens wel mooi maar zeer toeristisch en doet weinig authentiek aan. Buiten dat gebied vond ik het zelf prettiger toeven.

Als je de tijd hebt is Lidice een aanrader, zij het wat sinister. Een verwoest dorp uit WO2 waar de Nazi's alles met de grond gelijk hebben gemaakt. Indrukwekkend en met de bus makkelijk bereikbaar. Half uurtje buiten Praag.

Hier kan ik dan wel mee weg. Vysehrad had ik ook al in de gedachten, maar twijfelde wat omdat het een kerkplaats is en het daarom een triest gebeuren zou zijn. Is 'letna park' de officïele benaming ofzo, want vind het niet terug in toeristische boekjes in praag?

En buiten praag is uitgesloten, ook al is het maar een halfuur. Zowiezo gaan we door de straten van josefov, dus over de joden en de nazi's komen we al heel veel te weten.
 
Letna Park is de officiele benaming. Een accent daargelaten. Ligt midden in Praag en niet is te missen. Die heuvel steekt overal boven uit en is vanuit het centrum vrij snel bereikbaar.

Vysehrad heb je ook uitzicht over Praag en je kan daar zeer goedkoop lunchen. Leuke plek om de ochtend door te brengen en wat meer over de historie van Praag te weten te komen. 1 van de oudste gebouwen (een Rotunda) staat daar.
 
Niet naar de joodse begraafplaats gaan. Dat was echt een tegenvaller.
Voor de rest is het een prachtige stad
 
Niet naar de joodse begraafplaats gaan. Dat was echt een tegenvaller.
Voor de rest is het een prachtige stad

Die kermis heb ik dan ook vermeden. Wat een aanfluiting die kraampjes vlak voor de ingang.
 
pivo's adtten á 1€ p.s.,
als je op zuip gaat moet je dat wel buiten het echte centrum doen, daar zijn de prijzen hetzelfde of hoger dan in nl.
 
Niet naar de joodse begraafplaats gaan. Dat was echt een tegenvaller.
Voor de rest is het een prachtige stad

Eensch


Vond btw het klooster(weet even niet zo snel hoe die heet) echt PRACHTIG, maar draal er niet te lang rond. Ik zou vooral gewoon lekker naar het plein vlakbij de Karelsbrug(?) gaan, en eens flink zuipen:D
 
Als je weer terug thuis bent herinner je toch niks meer van Praag dus waarom al die shit opzoeken.
 
De oude stad, heb er echt dagen rondgelopen... De bekende brug( ben de naam kwijt) is ook best mooi. Iets te toeristisch imo, maar genoeg te doen!

Haha wat wel grappig is, klokslag 7 uur ofzo komen alle hoeren de straat op in sommige gebieden van de stad :D Waren de auto kwijt en liepen de "verkeerde" wijk in :D Leek net de wallen in Amsterdam alleen dan even groot als heel Amsterdam ;) :D
 
Karelsbrug ? Dat is een must see.

Ik heb al een idee wat ik allemaal wil zien, maar ze zijn wel ver van elkaar verwijderd (alé ja, het lijkt wel zo, maar schijn bedriegt)

Hoe lang duurt het vb met de tram van Strahov stadium naar Praags Burcht of van Praags Burcht naar Vysehrad ?

Ik zag vb dat vysehrad gans int zuiden ligt, praags burcht naart noorden toe en strahov int westen. Zolang maar dat het tijden zijn van kwartier tot halfuur is het goed te doen.
 
Strahov stadion en de burcht liggen op loopafstand. Is wel even doorwandelen maar goed te doen. Mooie wandeling ook door Letna park.

Burcht naar Vysehrad kan je beter de tram pakken, dat is te ver. Tram is het 20-25 minuten ongeveer.
 
Hoe lang ga je daar heen? Zo te zien krijg je 't nog best druk.
 
Back
Naar boven