Fitness Seller

practicum -> inspanningsfysiologie

Bezoekers in dit topic

An_G

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Heys peopletjuhs van DBB,

ik heb aankomende vrijdag een practicum voor het vak biologie (6vwo) met als onderwerp: inspanningsfysiologie.
Heb al vaker practica voor dit vak moeten uitvoeren, alleen dit keer is het een geval apart. .
We krijgen dit maal namelijk alleen maar een vraagstelling waar wij zelf de proef etc. bij moeten gaan bedenken itt vorige practica waar wij gewoon een voorgeschreven proef moesten uitvoeren en daarna resultaten, conclusie etc moesten noteren.
Er is ons dan ook nog nauwelijks wat gezegd, behalve:
dat het onderwerp inspanningsfysiologie is
en dat we onze eigen bronnen mogen gaan verzamelen over: zenuwstelsel, bloedsomloop, ademhaling en hormonen (mbt inspanning).

Nu is mijn vraag aan jullie (heb ofcourse eerst zelf gezocht op het i-net ;)) of jullie goede sites weten waar ik de nodige bronnen over dit onderwerp vandaan kan halen, omdat ik zelf nog niets bruikbaars heb kunnen vinden en ik toch echt wat extra bronnen (lees: informatie) over deze onderwerpen moet hebben :(

Hoop dat jullie moi kunne helpen.... :help:

Als je wilt kun je iets vertellen/uitvoeren over de Astrand of Conconi test

• Topic Starter Topic Starter
Thnx BOS voor de reply,
hets alleen zo dat ik niet alles zelf mag verzinnen :(
we krijgen een vraagstelling die wij moeten beantwoorden en dus een gelimiteerde vrijheid hebben...

Ik wil mij wel zo goed mogelijk voorbereiden voor dit tentamen/practicum dmv zo goed mogelijke bronnen te verzamelen over de hiervoor genoemde onderwerpen.
Helaas heb ik zelf nog niets nuttigs over deze onderwerpen kunnen vinden (mbt inspanningsfysiologie) en vandaar dat ik aan de mede-forum mensjes vroeg of zij misschien een goede site wisten waar ik de nodige bronnen/info vandaan zou kunnen halen...

Anyone?

Heb je toegang tot de bibliotheek?
Zoek
Bernards en Bouman - Fysiologie van de mens
Er staat een klein hoofdstuk over inspanningsfysiologie daarin, misschien genoeg voor 6 vwo biologie les.

Anders moet je me maar even pm-en over wat je precies wilt weten.
Ik kan wel 10 tallen sites posten met zoveel info erop dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar daar schiet je ook niets mee op.

Good luck

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Thnx Thezz, dat ik daar zelf al niet op was gekomen :p

Maar helaas worden daar alleen dingen besproken (via die links) die ik toch al ken (metabolische systemen etc..).
Mij gaat het juist om dat deel waar ik nog niet zoveel vanaf weet, namelijk: zenuwstelsen, ademhaling en bloedsomloop.
K zal je dan ook nog wel ff pm-en bos voor de nodige vraagies ;)

Terug
Naar boven