MuscleMeat

Praktijkervaringen Proviron

Bezoekers in dit topic

Ruff-E

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2003
Berichten
429
Waardering
0
In navolging op het topic waarin BC met wetenschappelijk onderbouwde theorieën het gebruik van proviron als anti-e afraadt.

Wat zijn jouw ervaringen met proviron tijdens de kuur?

Hielp het tegen vocht en gyno?

Graag uw bevindingen.
 
vind het zelf wel fijn om te gebruiken, ik had een aanzienlijk mindere plofkop, en je spieren worden er keihard van!!
 
hahaha doen jullie dit om mij uit de tent te lokken ofzo jongens?

proviron is imo aan te bevelen aangezien je er harder en scherper van wordt en ik hou een stuk minder vocht vast. die theorieen van BC zijn leuk, maar de praktijk wijst uit dat ik er beter uit zie en dat is waar je het voor gebruikt.

tsja of je moet houden van vocht en bitch titties, voor mij is de keus snel gemaakt in ieder geval!
 
proviron is top.. 0,0 bijwerkingen en ik werd er harder en vasculairder van en oogde een stuk droger.. goed spul
 
Latin spirit zei:
hahaha doen jullie dit om mij uit de tent te lokken ofzo jongens?

proviron is imo aan te bevelen aangezien je er harder en scherper van wordt en ik hou een stuk minder vocht vast. die theorieen van BC zijn leuk, maar de praktijk wijst uit dat ik er beter uit zie en dat is waar je het voor gebruikt.

tsja of je moet houden van vocht en bitch titties, voor mij is de keus snel gemaakt in ieder geval!

Bro, nu klink je een beetje als you-know-who.
 
eenmaal eraan altijd eraan met kuren ;)

Ik werd er veel harder van en hield minder vocht vast dan normaal.
 
Latin spirit zei:
hahaha doen jullie dit om mij uit de tent te lokken ofzo jongens?

proviron is imo aan te bevelen aangezien je er harder en scherper van wordt en ik hou een stuk minder vocht vast. die theorieen van BC zijn leuk, maar de praktijk wijst uit dat ik er beter uit zie en dat is waar je het voor gebruikt.

tsja of je moet houden van vocht en bitch titties, voor mij is de keus snel gemaakt in ieder geval!

Dit bewijst eigenlijk dat je ofwel die threads niet eens gelezen hebt, ofwel het punt ervan volledig mist.

Ik wil wel nog even accentueren dat ik proviron niet in alle gevallen afraad, ik raad wel het gebruik ervan af als anti-aromatase, en daarmee ook alle anti-aromatasen. Als je er dan toch een gebruikt is proviron een van de betere keuzes omdat het zwakker en in dosis aanpasbaar is.

Maar om even verder te reageren op latinspirit's commentaar hier, wil ik nog even re-itereren dat het punt van het argument net was dat vocht behandelen met anti-aromatase is zoals schieten met een mug op een olifant, en dat anti-aromatasen op termijn juist de gevoeligheid aan estrogenen verhogen, VEEL verhogen en dus meer problemen veroorzaken dan oplossen.

In die threads ben ik ook dieper ingegaan op het feit waarom de ervaring van sommige bodybuilders uitwijst dat deze producten nodig lijken, terwijl het in feite niet zo is. Dus aub, als je een argument tegen iets hebt, zorg dan ook eerst dat je weet waartegen je argumenteert en probeer het dan te weerleggen, in plaats van commentaar te geven als 'het is onzin'.
 
Big Cat zei:
Dit bewijst eigenlijk dat je ofwel die threads niet eens gelezen hebt, ofwel het punt ervan volledig mist.

Ik wil wel nog even accentueren dat ik proviron niet in alle gevallen afraad, ik raad wel het gebruik ervan af als anti-aromatase, en daarmee ook alle anti-aromatasen. Als je er dan toch een gebruikt is proviron een van de betere keuzes omdat het zwakker en in dosis aanpasbaar is.

Maar om even verder te reageren op latinspirit's commentaar hier, wil ik nog even re-itereren dat het punt van het argument net was dat vocht behandelen met anti-aromatase is zoals schieten met een mug op een olifant, en dat anti-aromatasen op termijn juist de gevoeligheid aan estrogenen verhogen, VEEL verhogen en dus meer problemen veroorzaken dan oplossen.

In die threads ben ik ook dieper ingegaan op het feit waarom de ervaring van sommige bodybuilders uitwijst dat deze producten nodig lijken, terwijl het in feite niet zo is. Dus aub, als je een argument tegen iets hebt, zorg dan ook eerst dat je weet waartegen je argumenteert en probeer het dan te weerleggen, in plaats van commentaar te geven als 'het is onzin'.

ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik inderdaad de materie niet helemaal gelezen heb. reden is hiervoor omdat ik het best moeilijk te begrijpen vind en nog niet op een punt ben aangekomen dat ik de materie helemaal begrijp. het advies wat ik geef in deze sectie mbt het gebruik van anti-e's is gebaseerd op de ervaring van mijzelf en van de jongens om me heen.

ik ervaar bij geen gebruik dat ik heel erg opblaas en dat ik van veel meer sides last krijg als zonder gebruik. denk aan gyno ed.

bij het wel gebruiken van een anti-e merk ik dat ik veel minder sideeffects heb en wat misschien nog wel belangrijker is, ik herstel veel sneller.

tevens wil ik benadrukken met deze post zeg dat ik het geen onzin vind wat je post, ik geef gewoon mijn mening op basis van de praktijk. de materie waar je mij aankomt geloof ik meteen, maar nogmaals praktijk weegt in dit geval zwaarder dan theorie aangezien ze beiden heel veel van mekaar afwijken als het gaat om anti-e gebruik
 
Ik vraag me af wat men dan WEL moet gebruiken tegen vocht....
 
Latin spirit zei:
wat bedoel je?

Pipo maakte jou steeds uit voor knulletje en vond z'n praktijkervaringen veel belangrijker dan welk wetenschappelijk onderzoek jij aanhaalde m.b.t. liquidex.

Nu lijk jij ook wetenschappelijke kennis in de wind te slaan vanwege persoonlijke ervaring. Ik wil niet zeggen dat je het met BC eens moet zijn, maar dan zou je zijn theorie moeten ontkrachten met meer dan iets als "bij mij werkt het goed". BC heeft het over problemen op termijn dus het kan zijn dat jij of nog niet op dat punt bent aangekomen of dat je behoort tot de mensen die er verder weinig problemen van zullen ondervinden.

Dit lijkt me echter te subjectief om te gebruiken om een algemene aanbeveling te doen m.b.t. het wel of niet gebruiken van anti-e's.
 
axestream zei:
Pipo maakte jou steeds uit voor knulletje en vond z'n praktijkervaringen veel belangrijker dan welk wetenschappelijk onderzoek jij aanhaalde m.b.t. liquidex.

Nu lijk jij ook wetenschappelijke kennis in de wind te slaan vanwege persoonlijke ervaring. Ik wil niet zeggen dat je het met BC eens moet zijn, maar dan zou je zijn theorie moeten ontkrachten met meer dan iets als "bij mij werkt het goed". BC heeft het over problemen op termijn dus het kan zijn dat jij of nog niet op dat punt bent aangekomen of dat je behoort tot de mensen die er verder weinig problemen van zullen ondervinden.

Dit lijkt me echter te subjectief om te gebruiken om een algemene aanbeveling te doen m.b.t. het wel of niet gebruiken van anti-e's.

je hebt helemaal gelijk als je het hebt over het vb met pipo. pipo is van mening dat praktijk zwaarder telt dan theorie als het ging om liquidex. ik was het daar niet mee eens en nu zeg ik precies het tegenovergestelde. kan me voorstellen dat het nogal krom overkomt en dat is ook zo, kan je daar niks anders dan gelijk in geven.

maar nu komen we aan op een punt waarbij ik uit ervaring kan spreken dat ik een anti e nodig heb tijdens het kuur, zie de eerder gegeven redenen. als je het krom vind kan ik me daar volledig in vinden maar ik spreek hier altijd vrij uit en steek mijn mening niet onder stoelen of banken, dus het is niet anders ;)
 
Latin spirit zei:
bij het wel gebruiken van een anti-e merk ik dat ik veel minder sideeffects heb en wat misschien nog wel belangrijker is, ik herstel veel sneller.

Dát vind ik toch wel een heel belangrijk punt. Het mag dan wel een praktijkervaring zijn die (misschien) niet voor iedereen geldt, maar persoonlijk vind ik het nadeel van elke keer provi moeten gebruiken niet opwegen tegen het voordeel van sneller herstellen.
 
Ruff-E zei:
maar persoonlijk vind ik het nadeel van elke keer provi moeten gebruiken niet opwegen tegen het voordeel van sneller herstellen.

precies, want elke kuur met aromatiserende middelen zou zo en zo al uit een anti oestrogeen dienen te bestaan vind ik dus ik vind dat niet echt een goed argument of geen anti e te nemen
 
Latin spirit zei:
precies, want elke kuur met aromatiserende middelen zou zo en zo al uit een anti oestrogeen dienen te bestaan vind ik dus ik vind dat niet echt een goed argument of geen anti e te nemen

OK, maar BC had het ook niet zozeer over proviron en als we het over die anti-e trend hebben dan gaat het meer om dingen als arimidex en femara (al dan niet in vloeibare vorm).

Elke kuur naar die middelen moeten grijpen zou volgens BC in het geval van provi niet hoeven. Wat betreft enkele van die andere middelen lees ik ook nog wel eens berichten over een rebound effect. Dat is natuurlijk wel heel vervelend.
 
zeker waar wat je zegt kerel, maar oke wat heb je liever. alles maar op z'n beloop laten en lopen met een dikke vochtkop + gyno of anti-e's gebruiken, nakuur doortrekken naar zeven weken en bij toekomstige kuren altijd een anti e gebruiken? dan zou ik toch echt voor de laatste optie gaan
 
ik gebruik nooit anti-E's, maar loop dan ook altijd roud als een water reservoir in de kuur.

is het een goed idee anti-E's als bridge tussen cycles te gebruiken? :cool:
 
ik ben nu tijdens mijn kuur met femara bezig en het bevalt goed, heb genoeg voor een jaar, zal het dus bij elke kuur ook gaan gebruiken, weet dat ik gevoelig ben voor gyno.
 
in de tijd van arnold waren er geen anti-E's en niemand had ook last van gyno :cool:
 
Back
Naar boven