MuscleMeat

Pre/post workout toegevoegde waarde?

Bezoekers in dit topic

Ray123

Cool Novice
Waardering
5
Nee, zeker niet. Creapure is voldoende icm goede voeding (met whey) zit je dikke prima. Hoe is je voedingsschema? Daar ligt de basis

Thanks!

Voedingschema kan beter, maar ik probeer zoveel mogelijk eiwitten te pakken. Bijv volkorenbrood met pindakaas/kip/kalkoen/rosbief enz. savonds vaak groenten met voldoende (mager) vlees en tussendoor wat blikjes tonijn/makreel en wat noten voor wat extra eiwitten en goede vetten.

Koop sowieso niets bij bodyenfitshop. Die verkopen alleen maar troep. Kijk even op www.supplementlabtest.com om te kijken welke shops je wel kan vertrouwen.

Als je een maaltijd met voldoende eiwit eet voor je training dan zit je eigenlijk al goed. Hele post workout window is dikke bullshit. Je hoeft geen shake meteen weg te kloeken na het sporten, zorg er gewoon voor dat je de 24u na je workout goed eet.

Als je een maaltijd met voldoende eiwit eet voor je training dan zit je eigenlijk al goed. Hele post workout window is dikke bullshit. Je hoeft geen shake meteen weg te kloeken na het sporten, zorg er gewoon voor dat je de 24u na je workout goed eet.

24 uur na je workout goed eten moet vast wel te doen zijn :rolleyes:

Post workout is inderdaad een beetje overdreven maar die 24 uur zijn in mijn ogen ook weer overdreven. Uit genoeg onderzoeken is toch wel gebleken dat eiwit en koolhydraat inname in de paar uur na je training meer profijt zal leveren als wanneer je dit niet doet.

Ik zie nu dat ik je verhaal een beetje verkeerd gelezen heb..

Welk merk whey en creatine raden jullie dan aan? De Creapure creatine van b&f staat wel goed bekend toch?

Ik denk op de site van B&F

Nee hier op het forum... Als t over creatine gaat heeft iedereen het altijd over creapure.
Maar wat is een goed alternatief dan voor whey en crea? Xxl?

24 uur na je workout goed eten moet vast wel te doen zijn :rolleyes:

Post workout is inderdaad een beetje overdreven maar die 24 uur zijn in mijn ogen ook weer overdreven. Uit genoeg onderzoeken is toch wel gebleken dat eiwit en koolhydraat inname in de paar uur na je training meer profijt zal leveren als wanneer je dit niet doet.

Klopt, ik doelde meer op het feit dat mensen zich niet zo moeten stressen om de kleine dingen. Dus een maaltijd voor en na het trainen is gewoon prima. @ Ray 123: xxl is prima, je hoeft niet per se creapure te kopen. Hun huismerk creatine is ook goed. Als pre workout kan je anders gewoon een caffeine tablet nemen. Vaak zitten er nutteloze stoffen in pre workouts. Je kan deze beter zelf samenstellen.

Caffeine neem ik sowieso niet. Zocht juist een preworkout zonder caffeine...

Ik hou t maar gewoon bij creatine, whey en veeeeel eten :D

Back
Naar boven