AndroidHealthClinic

Pre-workout en je huid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leer lezen, ik zeg niet dat caffeine je hs laat schommelen.
En daarnaast zijn er wel degelijk veel mensen die last van huidproblemen hebben als ze bepaalde pw's gebruiken, google maar.

En hier heb ik gewoon geen zin in.
Dat er misschien een verband is tussen acne en een pre workout, wil nog niet zeggen dat het oorzaak/gevolg is.

Zo zou je van chocolade, friet en ander slecht eten, ook acne krijgen. Het is alleen nooit echt hard gemaakt dat het oorzaak/gevolg is.
Wat wel is hardgemaakt, is dat stress een hele grote rol kan spelen daarbij. Als je er erg last van hebt, dan kan je stress meestal gelijk aflezen aan de huid.
En wat eten veel mensen als ze meer stress hebben? Juist, junkfood ipv gezonder.
Net als dat vrouwen er vaak meer last van hebben als ze vlak voor hun maandelijkse periode zitten. En wat eten ze dan graag? Juist, chocolade.
In beide gevallen lijkt het alsof het door het eten komt, maar komt het juist door de stress of hormonale schommeling.

Gewoon een simpel voorbeeldje,
Veel krachtige pre workouts werken nog lang door na je training. Van sommige krijg je na een uur of 1,5 uur een flinke dip.
Als je in de avond traint, en slechter slaapt door een langwerkende preworkout, heb je extra lichamelijke stress. Dát zou weer voor acne kunnen zorgen, ipv de pre workout opzich (want als je in de ochtend zou trainen, is dat probleem er niet).

Wat jij eerst moet doen, is uitzoeken waar jouw huid op reageert. Er zijn gewoon gruwelijk veel oorzaken te vinden.
Maar als jij bijvoorbeeld last van ance krijgt door bv een verstoorde zuurtegraad op je huid, is het nutteloos als je het gaat zoeken bij je pre workout.
 
Goede post.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat ik suikers en veel snelle koolhydraten bij mij de oorzaak zijn. Als ik hier vanaf blijf dan is m'n huid helemaal clean. In principe alle dingen die een hoog insulinerespons als oorzaak hebben zijn bij mij de grootste oorzaak van een minder mooie huid. Whey is er hier ook één van, dus hier moet ik ook niet teveel van nemen in één keer.

Maar daarnaast merk ik bijvoorbeeld als ik teveel aspartaam binnenkrijg dat ik er dan ook weer last van krijg, en zo zullen er vast nog wel een paar dingen zijn, maar daar ben ik nog niet achter.
 
Je voeding is 99,99% van de oorzaak , teveel koolhydraten met één molecule ( suikers ) , teveel transvetzuren , teveel bewaarmiddelen in je voeding , te weinig biologisch gekweekt fruit , groente , ... .

Oftewel is je lichaam op 18 jarige leeftijd al toe aan een detox , maar dan zou wel zeggen dat het echt slecht gesteld is met je en dat lijkt mij onwaarschijnlijk . Soms kan een slechte lever ook acné veroorzaken .
 
Goede post.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat ik suikers en veel snelle koolhydraten bij mij de oorzaak zijn. Als ik hier vanaf blijf dan is m'n huid helemaal clean. In principe alle dingen die een hoog insulinerespons als oorzaak hebben zijn bij mij de grootste oorzaak van een minder mooie huid. Whey is er hier ook één van, dus hier moet ik ook niet teveel van nemen in één keer.

Maar daast merk ik bijvoorbeeld als ik teveel aspartaam binnenkrijg dat ik er dan ook weer last van krijg, en zo zullen er vast nog wel een paar dingen zijn, maar daar ben ik nog niet achter.

Check eens of je soms meer suiker eet als je moe bent of stress hebt. Zou best kunnen, want dan stijgt je zoet behoefte ook. Dat zou een stuk makkelijker zijn dan wanneer je een vorm van voedsel allergie hebt.

Bij whey zou je eens naar een hydro kunnen kijken
 
Precies, dat soort dingen was ik ook tegengekomen bij mijn zoektocht naar de oorzaak. Maar ook hormoonschommelingen zijn een grote oorzaak van acne (vandaar ook dat je in de puberteit acne krijgt). En ik kwam bij bepaalde pre-workouts tegen dat ze bijvoorbeeld de aanmaak van het groeihormoon bevorderen, testosteronspiegel verhogen en nog andere hormoonspiegels veranderen. Groeihormoon zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat je huid meer talg aanmaakt, waardoor je eerder verstoppingen krijgt wat resulteert in puistjes. Caffeine zou ditzelfde effect hebben.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 11:00 ----------

Check eens of je soms meer suiker eet als je moe bent of stress hebt. Zou best kunnen, want dan stijgt je zoet behoefte ook. Dat zou een stuk makkelijker zijn dan wanneer je een vorm van voedsel allergie hebt.

Bij whey zou je eens naar een hydro kunnen kijken

Suiker krijg ik heel weinig van binnen, vooral de laatste tijd let ik hier heel erg op, aangezien ik er laatst achter ben gekomen dat dit de grootste oorzaak is. Daar pas ik wel mee op.

Hydro wordt toch nog sneller opgenomen dan standaard whey concentraat? Dit zorgt dus voor een nog hoger insulinerespons en dit zijn weer van die dingen die ik liever niet heb.

Maar nogmaals, nu heb ik GEEN last van acne, dus de middelen die ik nu gebruik (en de hoeveelheid) zijn prima in orde. Het gaat mij hierom de vraag welke Pre-Workout sup ik het beste kan nemen.. :rolleyes:
 
Back
Naar boven