AndroidHealthClinic

Pre-workout FOOD

Bezoekers in dit topic

BD

Cool Novice
Lid geworden
20 mrt 2017
Berichten
89
Waardering
19
Hey iedereen,

Sorry als deze vraag al eens gesteld is maar toch niet bij de laatste topics.

Ik heb een vraagje.. Is een pre-workout ( supplement ) overbodig ?

Heb er namelijk wel al enkele ingenomen, de ' beste ' van body&fit. Een paar amerikaanse versies die niet te verkrijgen zijn via de websites, maar nu is de vraag is dit niet volledig overrated en kan ik ipv 30-50€ aan een pot te geven, die soms niet eens lekker smaakt, kan ik niet beter een goede pre-workout innemen via voeding ?

Daarom de vraag, hebben jullie leuke suggesties ?
Wat eten/ nemen jullie bv in/op voor de training ? Ik weet dat dit ook zal verschillen aan de hand van het uur dat je gaat trainen, maar naar gelang tijd wil ik de pre-workout gaan skippen bij mijn supplementen.

Alvast bedankt ! ;)
 
Ik eet voor het trainen vaak kip met rijst en boontjes, maar dat komt omdat mijn training vaak rond 17:30-18:00 begint. Ik eet niet speciaal een 'preworkout'.
Ik merk dat ik op een lege maag een lagere trainingsintensiteit heb, dus ik eet altijd wel iets voor het trainen. PWO is overbodig en (tenzij je een goede hebt) imo geldverspilling. De oude DMAA pwo's willen nog wel eens de moeite zijn.
 
Pre workout overpriced overhypte rommel.

Voor mn training eet ik meestal gewoon een volledige maaltijd. Vlees groenten en aardappelen ofzo. Ik kan beter trainen als ik een deftige maaltijd binnen heb.

Wel niet vlak voor de training maar een half uurtje ofzo.
 
Gewoon een uurtje voor de training een goede maaltijd is meer dan genoeg. Je kan aardig wat kip kopen voor het geld van zo een pwo. ;)
 
  • Like
Waarderingen: BD
Ik ga wel vaak smorgens trainen, gezien mijn werkuren dus dan vind ik het niet optimaal om na het opstaan lekker bakje rijst met kip te eten :rolleyes:

Suggesties buiten een shake met havermout ?
 
Ik ga wel vaak smorgens trainen, gezien mijn werkuren dus dan vind ik het niet optimaal om na het opstaan lekker bakje rijst met kip te eten :rolleyes:

Suggesties buiten een shake met havermout ?

Shake met rijstpoeder.

Als jij smorgens niet wil eten dan heb je niet veel keuze. Ik wil het smorgens ook niet omdat ik onmiddelijk door wil naar het werk. Gewoon een shake met rijstpoeder en mct olie.
 
  • Like
Waarderingen: BD
Ik train vaak om 7:00 voor het werk. Ik eet dan om 5:30 en ga 6:00 rijden.
Mijn ontbijtje
500 ml sojayoghurt
100 gr havermout
150 gr fruit
1 banaan
40 gr gemengde noten
30 gr rozijnen
20 gr honing en kaneel.
1250 kcal ekv 45,5 / 155,3 / 42,8gr
Reken maar dat je dan kan knallen :D
 
  • Like
Waarderingen: BD
Shake met rijstpoeder.

Als jij smorgens niet wil eten dan heb je niet veel keuze. Ik wil het smorgens ook niet omdat ik onmiddelijk door wil naar het werk. Gewoon een shake met rijstpoeder en mct olie.
Niet echt een kwestie van willen, maar als ik dit elke ochtend zou moeten aanhouden dat kan ik niet opbrengen, vind de eerste maaltijd na het opstaan altijd de zwaarste en dan bedoel ik dit in het geval van weinig honger, moeilijk om veel binnen te krijgen..
 
Niet echt een kwestie van willen, maar als ik dit elke ochtend zou moeten aanhouden dat kan ik niet opbrengen, vind de eerste maaltijd na het opstaan altijd de zwaarste en dan bedoel ik dit in het geval van weinig honger, moeilijk om veel binnen te krijgen..
Vroeger had ik dat ook. Nu kan ik niet meer zonder :D
 
Niet echt een kwestie van willen, maar als ik dit elke ochtend zou moeten aanhouden dat kan ik niet opbrengen, vind de eerste maaltijd na het opstaan altijd de zwaarste en dan bedoel ik dit in het geval van weinig honger, moeilijk om veel binnen te krijgen..
Maar je HOEFT niet voor het sporten te eten he. Kijk gewoon even wat je zelf fijn vind.. preworkout is, zoals ik al zei, gewoon geldverspilling imo, tenzij je de goeie met DMAA hebt.
 
Maar je HOEFT niet voor het sporten te eten he. Kijk gewoon even wat je zelf fijn vind.. preworkout is, zoals ik al zei, gewoon geldverspilling imo, tenzij je de goeie met DMAA hebt.

Het hoeft niet neen. Niets hoeft :) wat jezelf fijn vind idd. Ik persoonlijk kan beter trainen als ik wat gegeten heb een half uurtje tot een uur voor de training.

Verder vind ik ook dat PWO's geldverspilling zijn. Te duur en helemaal niet nodig. En de meeste (uiteraard niet allemaal) die ik zie met hun PWO trainen dan vooral hun kaakspieren in de gym.
 
Voor 25 euro koop je echt geen 30 porties kip.
Je kan er iig zo een 5 kilo kip voor kopen waar je meer aan hebt dan een schepje "zogenaamde motivatie" ;)
 
Preworkout supplementen kunnen een aanvulling hebben als jouw preworkout voeding op orde is.

Kwa voeding kan je het beste 1,5 tot 1 uur voor de training 1 gram koolhydraat per kg lichaamsgewicht nemen aangevuld met wat snel opneembare eiwitten. Eet absoluut geen vetten voor de training. Daarnaast is het verstandig 1,5 uur voor de training ongeveer 500 ml water te drinken en vlak voor de training (a 20 min) nog een bolus van 300 a 400 ml water te nuttigen.
 
  • Like
Waarderingen: BD
Je kan er iig zo een 5 kilo kip voor kopen waar je meer aan hebt dan een schepje "zogenaamde motivatie" ;)

Idd.....

Motivatie in een potje en owee als ze hun rommel eens niet hebben kunnen nemen,dan gaat trainen niet meer hoor.
 
Preworkout supplementen kunnen een aanvulling hebben als jouw preworkout voeding op orde is.

Kwa voeding kan je het beste 1,5 tot 1 uur voor de training 1 gram koolhydraat per kg lichaamsgewicht nemen aangevuld met wat snel opneembare eiwitten. Eet absoluut geen vetten voor de training. Daarnaast is het verstandig 1,5 uur voor de training ongeveer 500 ml water te drinken en vlak voor de training (a 20 min) nog een bolus van 300 a 400 ml water te nuttigen.

Leg uit.
Daarnast ook benieuwd naar hoe je op de cijfers van 1 gram kh per kg lichaamsgewicht komt voor de training, en waarom je snel opneembare eiwitten 1,5-1 uur voor de training zou moeten nemen. Had ergens gelezen dat whey na 0,5 uur al is opgenomen en/of verwerkt. Niet 100% sure daarover btw, maar ben wel benieuwd.
 
For example, Lambert and colleagues (Lambert, Flynn, Boone, Michaud, & Rodriguez-Zayas, 1991Lambert, C. P., Flynn, M. G., Boone, J. BJ., Michaud, T. J. and Rodriguez-Zayas, J. 1991. Effects of carbohydrate feeding onmultiple-bout resistance exercise. Journal of Strength and Conditioning Research, 5: 192–197. Reported that supplemental carbohydrate ingestion before and during resistance exercise (1 g · kg–1 before, 0.5 g · kg–1 during) increased total work capacity.

Over die eiwitten, het is niet noodzakelijk eiwitten voor de training te nemen maar aangezien je op een dag een x aantal gram wilt binnen krijgen is het verstandig deze over de maaltijden te verdelen. Deze gewoon innemen met de koolhydraten is dus het praktischer dan deze weer los te nemen. Er is dus geen voordeel om deze eiwitten 0.5 uur voor de training te nemen en de koolhydraten 1,5 uur.


Zie deze tabel:
12970_2013_Article_464_Fig1_HTML.jpg


Bron: Helms, Aragon, & Fitschen, 2014


Wanneer je tekort voor de training voedingsmiddelen tot je neemt worden deze nog verteerd/opgenomen. Daarvoor is er bloed nodig welke via een remmend systeem (para-sympathisch) naar de darmen komt. Echter wanneer je inspanning gaat leveren wordt dat remmend systeem overruled door een activerend systeem (sympathisch) en dan krijgen je darmen dus te weinig bloed/zuurstof om de voeding op te kunnen nemen. Dit kan resulteren in een verminderde kracht tot misselijkheid, braken, laten van winden en diarree.
 
  • Like
Waarderingen: BD
En pre-workouts met deze stoffen, Citrulline malaat en Beta alanine still useless ?

Heb me namelijk weten te vertellen dat deze wel al een meerwaarde zijn voor een goede pre-workout
 
En pre-workouts met deze stoffen, Citrulline malaat en Beta alanine still useless ?

Heb me namelijk weten te vertellen dat deze wel al een meerwaarde zijn voor een goede pre-workout

Ik gebruik beta alanine icm creatine maar noem dit geen preworkout. beta en cre vind ik ik persoonlijk wel meerwaarde hebben.
 
En pre-workouts met deze stoffen, Citrulline malaat en Beta alanine still useless ?

Heb me namelijk weten te vertellen dat deze wel al een meerwaarde zijn voor een goede pre-workout
Dit zijn stoffen die zeer zeker een bewezen kracht hebben, echter geeft de tabel in mijn voorgaande post de timing aan van deze stoffen. Het maakt niet uit wanneer je deze pakt als je ze maar elke 24 uur inneemt.
 
  • Like
Waarderingen: BD
Back
Naar boven